Asus P5W DH Deluxe problemen

Pagina: 1
Acties:

• Thijster
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 14:16
Er zijn al vele posts aan besteed, maar ondanks alle geboden oplossingen blijft mijn Asus P5W DH Deluxe zich grillig gedragen. Meestal na een tijd niet gebruikt te hebben (pc staat dus uit), duurt het minimaal twee minuten voordat de werkelijke bootup fase begint. Dit ondanks het feit dat ik:
a) de nieuwste bios heb (1305)
b) een compatibele voeding heb laten installeren (Tagan 580 watt) na slechte ervaringen met de combi Antec Neo HE 550 watt & Asus mobo
c) Kingston geheugen (value ram) DDR2 667 mhz draai (staat zelfs in de P5W handleiding genoemd als compatible met Asus)
d) verscheidene bios instellingen heb aangepast, waaronder Qfan, SPD timings en hyperpath uitgezet

De andere onderdelen zijn:
- Intel Core 2 Duo E6600
- Asus EAX1900XT
- Kingston Value RAM DDR2 2 x 512 MB dual channel
- Maxtor SATA2 300 GB
- Maxtor IDE 250 GB
- NEC DVD brander
- LG cd rewriter
- Tagan PSU 580 watt (hoe dit model precies heet weet ik niet)
- Antec Sonata 1 kast (zonder de oorspronkelijke PSU)

Afijn, ik heb de vraag ook aan Asus voorgelegd, maar nog steeds geen antwoord gekregen. Als ik aan het eind van deze week geen antwoord krijg, laat ik de pc zaak een Gigabyte Turbo G1 (GA-G1975X) erin zetten. Kijken of die stabieler is.

Anyone nog suggesties? Overigens, als ik in Windows XP zit en ik draai PCmark 2005 krijg ik prima scores (7056) en in 3Dmark 2006 ook (5889) :)

NB: niets overgeklokt!

Thx
Mathijs

Verwijderd

Klinkt als en brak mobo.