Toon posts:

Disassembly prohibited bij plaatsen nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc overgenomen, en wilde mijn bestaande harde schrijf en dvd brander hier in schroeven. Voor dat ik deze hardware er ingeschroefd had, gaf de computer bij het opstarten 1 a 2 seconde het volgende scherm:

Brookdale -G Pci Accelerated SVGA BIOS
Build number: 2720 PC 11.4 09/16/2002 16:03
DECOMPILATION OR DISASSEMBLY PROHIBITED

Nu ik echter de nieuwe hardware erbij geschroefd heb, blijft deze error staan en gebeurt er verder niks. Ik heb al geprobeerd het BIOS te resetten, maar dat doet verder helemaal niks.

De gegevens:
moederbord: ASUS P4GV-MX/S
processor: intel celeron 2.67 ghz s478
bios: phoenix - award bios

weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Het lijkt erop dat die melding niet van de BIOS van je moederbord af komt, maar van de BIOS/firmware van je videokaart als ik het zo zie :? Of heeft jouw PC onboard VGA?

Verder is het misschien makkelijk om te melden of het een merkpc is, en zo ja, welk merk...

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

De melding zegt dat je niet de broncode van de bios/firmware mag achterhalen door middel van decompileren of terug naar assembly om te zetten. Dus gewoon hardware inbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart is inderdaad onboard.

Ik weet niet of de pc een merkpc is (zal het navragen), maar er staat iig geen grote dell/hp oid sticker

En blijkbaar heeft die melding erdus niks mee te maken... Hoezo blijft de computer dan bij het opstarten zonder verdere foutmeldingen/piepjes bij dat scherm hangen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- hoe kom je erbij dat dit een error message betreft :?
- als je niet snapt wat dingen betekenen, zoek dat op :z
- als je geen probleem hebt kan het ook niet opgelost worden 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.