[PHC] 4 verschillende verdampers naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110326

Topicstarter
Gepost door Johann op een ander forum:

Im sure everyone has seen these 4 evaps around the forums but its really interresting to see them side by side....

Tomorrow I will put the enclosures side by side for comparrison

Afbeeldingslocatie: http://brown.srv2.com/~sokkiesc/Fotos/Phase_Change/@itor/closeup4%20evaps_med.gif

Afbeeldingslocatie: http://brown.srv2.com/~sokkiesc/Fotos/Phase_Change/@itor/4_evaps_sideview.jpg

Afbeeldingslocatie: http://brown.srv2.com/~sokkiesc/Fotos/Phase_Change/@itor/4_evaps_sideview_closed.jpg

Afbeeldingslocatie: http://brown.srv2.com/~sokkiesc/Fotos/Phase_Change/@itor/4_evaps_size2.jpg

Ik heb begrepen dat Johann in de komende dagen ook een performancevergelijking zal maken tussen deze verdampers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Je zit in het verkeerde forum ,DOC lijk me beter passen bij dit topic :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht toch echt dat dit onder cooling viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Dit is Xtreme cooling en is dus echt wel DOC..
Alles beneden de 0 is die hard cooling ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Is Idd voor in DOC :)

Move T&C -> DOC

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Interessant, ik ben vooral benieuwd naar die dimas evap :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Anoniem: 153939

El Snorro schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:28:
Interessant, ik ben vooral benieuwd naar die dimas evap :)
@itoris het beste denk, zal "dinge"s binnekort ook laten zien.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Anoniem: 153939 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:55:
[...]

@itoris het beste denk, zal "dinge"s binnekort ook laten zien.
Das raar, die vind ik er zo 'simpel' uitzien?

We zullen zien :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Jack

MHz Matters

Die @itor evap lijkt zo weinig massa te hebben, maar SSilencer is er van overtuigd dat het zo groot genoeg is... We zullen het wel horen van Dinges.

Die evap van Kayl ziet er netjes uit trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Jack op 07-09-2006 14:19 ]

[Specs]

Anoniem: 79743

ik ga voor dimas evap ookal lijkt die mij het lastigste in elkaar te lassen.

Anoniem: 156750

Hoe loopt het koelgas in de Dimas evap?

Je moet gaten boren van die zijcompartimenten naar het midden onderin de evap. de cappilair spuit het vloeibare koudemiddel in het midden en wordt dan via de geboorde gaten via de zijcompartimenten afgezogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jack schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:17:
Die @itor evap lijkt zo weinig massa te hebben, maar SSilencer is er van overtuigd dat het zo groot genoeg is... We zullen het wel horen van Dinges.

Die evap van Kayl ziet er netjes uit trouwens.
En wat is het voordeel van "massa" dan volgens jou? Volgens mij is het veel belangrijker zoveel mogelijk koeloppervlak te hebben. Wanneer een evap groter en dikker heeft deze ook een hogere weestand voor het verplaatsen van warmte. Daarom lijkt mij de @itor evap zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32

Exigence

dnkroz

Massa zorgt voor minder snelle swings als ik me niet vergis. Een warmtebuffer.

[ Voor 13% gewijzigd door Exigence op 09-09-2006 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

massa heeft inderdaad zin als een soort van buffer en is dus vooral nuttig voor hele korte benchmarks zoals 1M (3dmark run valt niet echt tegen te bufferen). groot koeloppervlak dicht bij de core is altijd belangrijk aangezien dat het temperatuursverschil tussen evap en cpu verkleint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Jack

MHz Matters

Anoniem: 110326 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 02:33:
En wat is het voordeel van "massa" dan volgens jou? Volgens mij is het veel belangrijker zoveel mogelijk koeloppervlak te hebben. Wanneer een evap groter en dikker heeft deze ook een hogere weestand voor het verplaatsen van warmte. Daarom lijkt mij de @itor evap zo gek nog niet.
Tegen tempswings ja... Unknown_road heeft het goed verwoord.
Zoals je hieronder kan zien, lijkt het allemaal zo klein in vergelijking tot bijvoorbeeld Kayl's evap,
wel veel oppervlakte tho'.
Afbeeldingslocatie: http://img439.imageshack.us/img439/7846/ma1rev2026medium5tn.jpg

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sommige mensen hier weten dat ik het niet zo heb op spiral evap's en dat komt vooral omdat spiral evaps erg weinig contact oppervlak in de onderste laag heeft zitten. Alleen maar een klein "buisje" in het midden en de verdere vlakke schijf. Alle warmte wat afgevoerd moet worden door de rest van de schijven moet door dat kleine buisje in het midden wat denk ik best een restrictie is. In de evap van dimas zitten geen restricties maar ook niet echt veel contact oppervlak. Ik denk dat elevens evap de beste is (die schijnt ook mee te gaan doen)
Pagina: 1