corniels schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:22:
Allereerst sorry voor de kick.
Maar ik heb nu een probleem. Na 4 jaar van mij dell pc genoten te hebben, heb ik een nieuw systeem gekocht en met behulp van mijn broer in elkaar gezet. Nu is het zo dat ik bij de dell pc een versie van xp heb meegekregen, maar nu is de cd+code weg.
En laat ik nu precies sp1 nodig hebben, omdat xp maar 128gb van de totale 320 gb ziet.
Is het mogelijk dat ik dan een code van mijn broer gebruik ( die niet meer thuis woont ) en zodat ik toch de sp1 kan downloaden+installeren???
alvast bedankt
Ten eerste hoort de oem licentie van je Dell computer bij dat systeem en mag niet bij een andere computer gebruikt worden. Sterker nog met de Dell CD van Windows XP Pro/Home gaat je dat niet eens lukken. De installatie die op deze CD staat is dusdanig aangepsat dat er gecontrolleerd wordt of je daadwerkelijk een Dell systeem probeerd te installeren.
Ten tweede de licentie sticker met code hoort gewoon op je Dell computer te zijn geplakt, jemoet wel erg vreemde dingen doen wanneer een dergelijke sticker verdwenen is.
Ten derde gebruik maken van de licentie van je broer (ookal woont hij niet meer thuis) is ook illegaal.
De enige twee licentie die jij nog kunt kopen/gebruiken is een retail van rond de €300,- of een single pack licentie (die schijn je tegenwoordig ook te hebben) voor een euro of €150.
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 23:15:
sorry mensen maar ik heb oem, ook moeten bellen, lees topic hierboven, of onder
maar ik kreeg ondanks die oem gewoon de mogelijkheid om opnieuw alles in te vullen.
moet wel telkens opnieuw bellen, iemand een idee waarom die boel niet gewoon 1x gereset kan worden, of geef een nieuwe key zoals -stijno- ook kreeg.
Kun je iets duidelijker zijn? Want hier maak ik weinig van. Wanneer je de oem licentie gewoon gebruikt bij het systeem waarbij deze liccentie is geleverd mag er geen probleem zijn om het systeem opnieuw te installeren en Windows XP te activeren.
Wanneer je de licentie op een compleet ander systeem gebruikt is het niet zo verwonderlijk dat het niet werkt en je moet bellen om de Windows XP installatie te activeren. Overigens zal er ook een probleem onstaan wanneer je het moederbord van je Pc hebt vervangen (dit is sinds enkele maanden het geval) en al helemaal als het nieuwe moederbord een compleet andere type is dan de voorgaande.
Bij oudere licenties krijg je ook problemen wanneer er meerdere hardware compinenten zijn vervangen, Windows XP zite dit namelijk als een andere Pc, waarbij jij niet je licentie hebt gekocht.
[
Voor 30% gewijzigd door
_Dune_ op 17-09-2006 23:21
]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/