Maxtor DiamondMax 10 300GB wordt niet herkend in Windows

Pagina: 1
Acties:

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb op marktplaats een maxtor schijf voor 80 euro gekocht en deze is vandaag toegekomen maar hij geeft geen teken van leven. Als hij aangesloten is veranderd er gewoon niets, het is men eerste sata II hdd dus ik weet niet of ik iets kan verkeerd doen. Als ik in windows kom herkent hij wel nieuwe hardware maar slechts een onbekend apparaat waar hij verder niets kan doen. Ik hoop echt dat hij niet stuk is want via marktplaats zijn zo'n dingen nogal moeilijk te regelen namelijk...

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 18:45
Ga ervan uit dat je met winxp werkt:
kijk eens onder schijfbeheer wat hij aangeeft: (start-instellingen-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer)
In de linkerkolom zie je onder opslag het item schijfbeheer.
Als je hierop klikt, zie je aan de rechterkant de harddisken en de status.
Hier kun je ook je harddisk formateren als het moet.

[ Voor 5% gewijzigd door jenk op 05-09-2006 20:06 ]

• Renegade!
jenk schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:05:
Ga ervan uit dat je met winxp werkt:
kijk eens onder schijfbeheer wat hij aangeeft: (start-instellingen-configuratiescherm-systeembeheer-computerbeheer)
In de linkerkolom zie je onder opslag het item schijfbeheer.
Als je hierop klikt, zie je aan de rechterkant de harddisken en de status.
Hier kun je ook je harddisk formateren als het moet.
Bedankt voor je snelle reply maar zoals ik al zei wordt de schijf niet herkend en kan ik hem dus ook niet formateren oid..

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Niet toevallig een chipset (van VIA, bepaald type southbridge) op je mobo wat alleen SATA I kan hebben? Zoja, moet je nog even je HD jumperen dat ie in SATA I modus gaat. Dan werkt het verder prima :)

Was bij mij de oplossing toen dezelfde HD het niet deed op m'n A7V600-X mobo :) Hopelijk voor je geen hardwarematig defect :/

edit:

VIA VT8237 bedoelde ik dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door BoyGenius op 05-09-2006 20:18 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Renegade!
Hmm, vergeten te melden in de topicstart duidelijk. Ik heb een asus a8n-sli moederbord. Ik heb natuurlijk al veel gelezen over de problemen met het nforce 4 chipset maar dan wordt hij wel herkent. Wat ik ook wel vond is dat hij echt slecht verpakt was, hij zat in een relatief kleine doos met van dat papier dat je in nieuwe schoenen vindt, de harddisk lag helemaal op de bodem van de doos en had daar dus niet echt veel bescherming tegen schokken :/

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb het vorige week nog bij iemand gehad... Maxtor disk werd wel door de BIOS herkent, maar WinXP lustte 'm niet. Soms zag ie 'm wel, maar dan kon je er niets mee beginnen. De HD deed het in mijn eigen pc wel (ook Asus mobo trouwens), dus HD was wel goed.

Dat probleem was ook bij een Asus mobo. Omgewisseld in de winkel voor een Seagate en het liep als een trein. Probeer 'm eens in een andere pc (indien voorradig).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Renegade! schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:08:
en kan ik hem dus ook niet formateren oid..
Kun je een screenshot maken? Ik heb een 200gb SATA schijf en bij mij dacht 'ie (vanwege de jumpers) dat 'ie perse in RAID moest draaien. Als de schijf er wel in de lijst tussenstaat zit je wat dat betreft gewoon goed; dan is het echt een jumperkwestie. Even op 't moederbord kijken of daar nog wat versteld moet worden?

teveel zooi, te weinig tijd

• Renegade!
Yoozer schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:32:
[...]

Kun je een screenshot maken? Ik heb een 200gb SATA schijf en bij mij dacht 'ie (vanwege de jumpers) dat 'ie perse in RAID moest draaien. Als de schijf er wel in de lijst tussenstaat zit je wat dat betreft gewoon goed; dan is het echt een jumperkwestie. Even op 't moederbord kijken of daar nog wat versteld moet worden?
Ik zou niet weten van wat er een screenshot te maken is. Zoals ik al zei kun je nergens zien dat er een schijf bij zit, ook niet in de bios.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer de schijf eens bij een kennis ofzo te testen, desnoods in een computerwinkel bij je in de buurt laten checken. Mocht hij daar ook geen tekenen van leven geven, check dan op de website van Maxtor even of er niet nog gewoon fabrieksgarantie op zit. Kost het je wel een tientje verzendkosten ofzo, maar dan heb je alsnog een nieuwe/vervangende schijf.

• Renegade!
BredeP schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:01:
Probeer de schijf eens bij een kennis ofzo te testen, desnoods in een computerwinkel bij je in de buurt laten checken. Mocht hij daar ook geen tekenen van leven geven, check dan op de website van Maxtor even of er niet nog gewoon fabrieksgarantie op zit. Kost het je wel een tientje verzendkosten ofzo, maar dan heb je alsnog een nieuwe/vervangende schijf.
Morgennamiddag zal ik hem eens bij een vriend gaan testen die nu van een sata II schijf start, en ik zal de site van Maxtor eens gaan raadplegen.

EDIT:
Volgens mij zit er 5 jaar fabrieksgarantie op, maar heeft maxtor een kantoor in de Benelux?

[ Voor 7% gewijzigd door Renegade! op 05-09-2006 21:07 ]

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
sata2 Drivers geinstaleerd die bij je mobo geleverd zijn?

• Renegade!
Gijsjha78 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:07:
sata2 Drivers geinstaleerd die bij je mobo geleverd zijn?
Van nvidia site gedownload, maar aangzien hij ook in de bios niet herkend werd had dit ook geen effect.

Verwijderd

Je kunt in ieder geval alvast even de garantie controleren bij Maxtor.
Als hij werkelijk defect is kun je bij garantie voor zo'n € 13,50 een andere krijgen.

https://www4.maxtor.com/e.../01_serial_number.cfm?dt=

Maxtor geeft volgens mij zelf 1 tot 3 jaar garantie, afhankelijk van de uitvoering (OEM enz.)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 21:45 ]

• Renegade!
De verkoper heeft al teruggemailed en ik mag hem terugzenden als hij hier niet werkt en ik krijg ook men geld terug. En dat voor een deal via marktplaats ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Renegade! schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:25:
Ik heb natuurlijk al veel gelezen over de problemen met het nforce 4 chipset maar dan wordt hij wel herkent.
Waarom neem je in hemelsnaam het risico om een Maxtor schijf te nemen? Er zijn genoeg andere goede -zo niet betere- harddiskmerken.

Verwijderd

BalusC schreef op woensdag 06 september 2006 @ 06:10:
[...]
Waarom neem je in hemelsnaam het risico om een Maxtor schijf te nemen? Er zijn genoeg andere goede -zo niet betere- harddiskmerken.
Onzin, gebruik al 10 jaar meerdere en alleen maar Maxtor harde schijven en nooit problemen mee gehad. Zo heeft Seagate en WD ook zijn uitvals percentage ;)

Verder, een harde schijf kopen op Marktplaats en de verpakking zeggen mij genoeg. Als je data schijven je zo weinig waard zijn :? Haal het dan bij een lokale pc boer in de buurt, daar krijg je het tenminste netjes verpakt mee en is kans kleiner op uitval ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom is het onzin dat er genoeg andere goede -zo niet betere- harddiskmerken zijn? Kun je dat eens onderbouwen met cijfers? Wat is jouw definitie van slechte harddiskmerken? Heb ik gezegd dat Maxtor een slechte harddiskmerk is? Ik zei alleen maar dat er genoeg andere goede harddiskmerken zijn. En ik doelde alleen maar op de rampcombinatie Maxtor + nForce4 :)

FYI: ik heb zelf ook Maxtor schijven, of eigenlijk Quantum, maar er staat Maxtor op gelabeld ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 06-09-2006 06:44 ]

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde HDD.. tip : doe een formatje en zet er een XP versie met SP2 op, 100% zeker dat hij hem volledig pakt (liefste een Professional SP2!) :).

Verwijderd

BalusC schreef op woensdag 06 september 2006 @ 06:10:
[...]
Lees nou eens goed wat je schrijft en wat je 2 maal suggereert ? Waarom zou je uberhaupt risico's nemen in het leven *sigh*.

En dan reply je met dat je zelf Maxtor heb ? Lijkt wel of je hier reageerd met een borrel op :P Niks op tegen hoor, maar praat geen onzin en spreek jezelf dan niet steeds tegen ;) Het ligt meer aan Nforce dan dat het aan Maxtor ligt.

Edit = toevoeging

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 01:57 ]

Verwijderd

Hij zegt niet dat hij een Nforce chipset heeft ;)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24

Acheron

updatepack.nl

Waarom trouwens via marktplaats een nieuwe harde schijf kopen?

De reden dat iemand z'n harde schijf te koop zet is toch meestal dat er iets mee aan de hand is :/

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Download vanaf de maxtorwebsite even maxblast 4
Bij mij werden de overige harde schijven (Maxline plus 3) ook niet herkend tot ik dit programma draaide.
Verder geen problemen meer mee gehad.
tijdens het draaien van dat programma voert hij een aantal wijzigingen toe welke er toe leiden dat je schijven wel herkend worden :)

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1