Chello 2 routers

Pagina: 1
Acties:

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik ben even chello aan het her-aansluiten bij een persoon thuis.

Meneer heeft een chello abonnement met daarachter een 4x-Etech Cable Router.

Nu zou het mooi zijn als er een acces-point op aangesloten wordt zodat niks voor de rest hoeft te worden aangepast.

Maar de desbetreffende persoon heeft een gratis Wireless Router gekregen.

Ik heb die router op de andere router aangesloten wat werkte tot mn verbazing aangezien de DHCP op allebei aanstaat.

een dag na dat ik weg was werkte het niet meer, nu ga ik morgen weer even langs om te kijken maar hebben jullie nog ideeen ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, begin eens met volledige specs van de routers en waarom er twee routers gebruikt worden ipv gewoon enkel die wireless. En geef dan eens aan exact wat je bedoelt met "werkte het niet meer:" - werken DNS lookups niet? Geen IP lease? Wel IP maar geen connectivity? (en zo ja: wat voor range) Zijn de routers beide te bereiken? Is de modem te bereiken op locaal IP? Wat doet een modem reset? En een router reset (2x in dit geval)?

Met dat soort info kunnen mensen je tips geven, zoals het hier staat kan het werkelijk alles zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:08

Yucko

One clown to rule them all !

Dus je hebt 2 routers achter elkaar gezet en op beide staat de DHCP server aan of begrijp ik dat verkeerd? Normaal schakel je dan op de 2e de DHCP server uit.

Maar waarom alletwee de routers gebruiken? Heeft die met de Wireless optie soms geen normale RJ-45 aansluitingen of zo ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• shakespeare
jawel, maar dan moet ik mac adress clonen in die eerste router, of ik moet chello bellen zeggen dat ik nieuwe netwerkkaart heb.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-02 23:15

BHQ

Dan clone je dat adres. Wat is daar moeilijk aan?

Anyway, je kan ook de DHCP van de 2e uitzetten.. dat werkt ook.

• shakespeare
ja maar je kan in je router geen mac adress clonen van een andere router

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

shakespeare schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:11:
jawel, maar dan moet ik mac adress clonen in die eerste router, of ik moet chello bellen zeggen dat ik nieuwe netwerkkaart heb.
Je hoeft Chello helemaal niet te bellen. Zodra je een andere PC (of router) aansluit zal deze een IP nummer krijgen, waarmee je welisweer niet het internet op kunt, maar wel bij de registratiepagina van Chello kunt komen.

Hier moet je alleen even de accountgegevens opgeven en aangeven dat je een vervangend IP nummer hebt. Een kind kan de was doen. Makkelijker dan meerdere routers koppelen (met bijkomende problemen als je bijv. port-forwarding wil gaan doen of een VPN client op de PC wilt draaien)

• BHQ

BHQ

shakespeare schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:22:
ja maar je kan in je router geen mac adress clonen van een andere router
Waarom zou dat niet kunnen? Zoek het MAC op wat Chello wil zien, stel 'm in aan de WAN-side en geen hond die er naar mauwt..

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Of de wireless router op bridge mode zetten (en de dhcpd dus uitschakelen)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• BHQ

BHQ

Zoals ik al gemeld had ;)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

Jimbolino

troep.com

of de wireless router aansluiten via een LAN poort ipv een WAN poort...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• BHQ

BHQ

en -dus- de DHCP moeten uitzetten.. duh :X we dwalen af...

[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 06-09-2006 17:47 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je router in bridge-mode zetten is niet gelijk aan de dhcpd uitzetten...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1