Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feature] emailadressencheck

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Topicstarter
Zou het mogelijk zijn om bij het doen van een emailwijziging deze vooraf te controlleren op geldigheid dmv. een http://nl2.php.net/manual/en/function.dns-get-mx.php te doen op de hostname?
Ik zie elke dag tenminste 10 emailtjes tevoorschijn komen die niet waren gebounced als mensen hun email-adres goed hadden ingevuld :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 11:20

Glabbeek

Dat dus.

Volgens de PHP manual is dat geen goed idee:
Note: This function should not be used for the purposes of address verification. Only the mailexchangers found in DNS are returned, however, according to RFC 2821 when no mail exchangers are listed, hostname itself should be used as the only mail exchanger with a priority of 0.

En zo is het maar net.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

moto-moi schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:56:
Zou het mogelijk zijn om bij het doen van een emailwijziging deze vooraf te controlleren op geldigheid dmv. een http://nl2.php.net/manual/en/function.dns-get-mx.php te doen op de hostname?
Ik zie elke dag tenminste 10 emailtjes tevoorschijn komen die niet waren gebounced als mensen hun email-adres goed hadden ingevuld :)
Oplossing, gewoon een POP mailbox aanmaken met register@tweakers.net o.i.d. of noreply@..

En die mailbox gewoon leeg laten en alles wat erin komt droppen ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is natuurlijk geen oplossing AW_Bos, want je hebt dan ten eerste nog steeds hetzelfde aantal bounces en ten tweede merk je het dan niet eens meer. :X
Verder is het ook wel eens handig als een mailtje een geldig reply adres heeft, dan is het tenminste niet zo'n eenrichtingsverkeer. :P

{signature}

• moto-moi

moto-moi

Topicstarter
AW_Bos schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:04:
[...]
Oplossing, gewoon een POP mailbox aanmaken met register@tweakers.net o.i.d. of noreply@..
En die mailbox gewoon leeg laten en alles wat erin komt droppen ;)
Tel eens tot 10, en vraag je dan nog eens af wat voor onzin je in godsnaam aan het verkondingen bent.. :/
Glabbeek schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:01:
Volgens de PHP manual is dat geen goed idee:
[...]
Hmm, true, nouja, ik gok dat crisp ook wel de manuals leest op php.net, en dat hij snel genoeg verzint dat als er geen MX record is dat er dan dus een A record moet zijn ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Moet ik dat weer in React gaan hacken dan? :P

Intentionally left blank

• moto-moi

moto-moi

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:17:
Moet ik dat weer in React gaan hacken dan? :P
Ik wil het ook wel doen hoor, maar ik denk niet dat jij dat wilt >:)

• AW_Bos

AW_Bos

moto-moi schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:15:
[...]

Tel eens tot 10, en vraag je dan nog eens af wat voor onzin je in godsnaam aan het verkondingen bent.. :/
[...]
Het is geen onzin, Hetwas maar een idee hoor O-) .
Alleen lang niet goed nog ;)

maar ik zeg niks meer :P :X

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 05-09-2006 23:23 ]

• moto-moi

moto-moi

Topicstarter
AW_Bos schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:22:
Het is geen onzin, Hetwas maar een idee hoor O-) .
Alleen lang niet goed nog ;)
Het is wel complete onzin wat jij voorsteld, ik geef doe een featurerequest, en wat stel jij voor? Iets te doen wat totaal geen oplossing is, het zorgt alleen maar dat ik er geen 'last' van heb, maar heeft deze hele featurerequest niets mee te maken, ik krijg wel meer spam per dag dat ik die 10 a 20 emailtjes kan negeren.

Oftewel: het gaat me er niet om dat er bounces zijn, die zullen er altijd zijn door verlopen email-adressen, maar het gaat me om de typefouten in de hostnames, dingen als 'gmail.nl', of totaal niet bestaande hosts, die bouncen en da's niet handig.

Dus, be a good boy, en laat de mensen met verstand hierover beslissen i.p.v. als een dronken aap voorstellen te doen die kant noch wal raken. :/

• AW_Bos

AW_Bos

moto-moi schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:26:
[...]

Het is wel complete onzin wat jij voorsteld, ik geef doe een featurerequest, en wat stel jij voor? Iets te doen wat totaal geen oplossing is, het zorgt alleen maar dat ik er geen 'last' van heb, maar heeft deze hele featurerequest niets mee te maken, ik krijg wel meer spam per dag dat ik die 10 a 20 emailtjes kan negeren.

Oftewel: het gaat me er niet om dat er bounces zijn, die zullen er altijd zijn door verlopen email-adressen, maar het gaat me om de typefouten in de hostnames, dingen als 'gmail.nl', of totaal niet bestaande hosts, die bouncen en da's niet handig.

Dus, be a good boy, en laat de mensen met verstand hierover beslissen i.p.v. als een dronken aap voorstellen te doen die kant noch wal raken. :/
Ok, excuus...
Ik zei niks :X

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

moto-moi schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:15:
[...]

Hmm, true, nouja, ik gok dat crisp ook wel de manuals leest op php.net, en dat hij snel genoeg verzint dat als er geen MX record is dat er dan dus een A record moet zijn ;)
Maar een snelle check levert geen mogelijkheid tot het controleren van het A-record; oftewel; eerst checken we de MX-records; en als daar niets uitkomt kunnen we niet de A-record checken waardoor we alsnog iedere [bestaande] domeinnaam als valide returnen? Of ligt het probleem vooral bij compleet niet bestaande domeinen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
offtopic:
* DaannO denkt gelijk aan: ``hooge moed is zelden goed`` Een beetje overtrokken reactie, als je het mij vraagt :S

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Waarom zou je geen A-record kunnen checken?

Intentionally left blank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spider.007 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:05:
[...]

Maar een snelle check levert geen mogelijkheid tot het controleren van het A-record; oftewel; eerst checken we de MX-records; en als daar niets uitkomt kunnen we niet de A-record checken waardoor we alsnog iedere [bestaande] domeinnaam als valide returnen? Of ligt het probleem vooral bij compleet niet bestaande domeinen?
met gethostbyname() kan je checken of er een A record is toch?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

checkdnsrr() lijkt me makkelijker ;)

Intentionally left blank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

true, die had ik even gemist :P
offtopic:
en mocht dit in React geimplementeerd worden, en niet alleen op GoT dan moet je er rekening mee houden dat het niet werkt met Windows

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Of stuur een bericht met de zogenaamde null sender (= <>) en een leeg bericht. Elke mailserver zou dit bericht moeten aannemen en het bericht niet afleveren als het e-mail adres bestaat. Als het e-mailadres niet bestaat wordt de e-mail niet aangenomen en krijg je direct een bounce terug. Mocht het domein niet bestaan dan krijg je uiteraard geen verbinding met de mailserver.

Een aantal providers checken bij het binnenkomen van e-mail m.b.v. de null sender of de afzender van het bericht een geldig e-mailadres heeft en bouncen de e-mail als dit niet het geval is.

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 06-09-2006 12:32 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• moto-moi

moto-moi

Topicstarter
Creepy schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:30:
Of stuur een bericht met de zogenaamde null sender (= <>) en een leeg bericht. Elke mailserver zou dit bericht moeten aannemen en het bericht niet afleveren als het e-mail adres bestaat. Als het e-mailadres niet bestaat wordt de e-mail niet aangenomen en krijg je direct een bounce terug. Mocht het domein niet bestaan dan krijg je uiteraard geen verbinding met de mailserver.
Dat zorgt voor een aardige vertraging, en dat lijkt me niet wenselijk, verder valt zoiets nauwelijks te cachen, of je zou moeten gaan kijken naar dnsverlooptijden, en die staan meestal vrij strak ingesteld :)
En als je het niet on-the-fly wilt doen ben je dan wel je potentiele gebruiker kwijt bent, want die neemt aan dat z'n activatieemailtje gewoon verstuurd is en gaat niet zitten wachten totdat een emailcheck is gedaan :)
Spider.007 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:05:
Voornamelijk bij typefouten in domeinen i.d.d., en het uitzoeken of een domeinnaam wel mail aanpakt is op zich wel belangrijk, maar niet onoverkomelijk mocht het niet kunnen (hetgeen me sterk lijkt, maar da's weer een ander verhaal :P )

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dit is inmiddels geimplementeerd bij de e-mail check bij registratie :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.