Resolutie Probleem

Pagina: 1
Acties:

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Ik heb een PC als File Server geinstalleerd voor thuis.

Ik gebruik een BenQ FP202W widescreen LCD (20inch) met een resolutie van 1680x1050.
De server pc kan deze resolutie zonder problemen gebruiken zolang de VGA kabel is verbonden met de monitor. Zodra ik de VGA kabel los maak en de server pc opnieuw start veranderd de max res in 1280x1024

Ik gebruik VNC om naar mijn server te connecten en op mijn (normale) pc gebruik ik dus de res. 1680x1050 en ik zou dus de server ook in deze resolutie willen benaderen maar dat gaat helaas niet door de max res van 1280x1024. (aangezien de server pc ergens weggestopt staat zonder monitor)

Is er iemand die me kan een handje kan helpen om mijn resolutie weer terug te krijgen naar 1680x1050 zonder een monitor aan te sluiten op mijn server pc.

Specs server pc:

Windows Server 2003 SP1
Ati X600 256mb (laatste Catalyst Drivers + Control Center)
1024mb RAM
AMD 3200+ socket 754

Specs van de pc die naar de server pc connect:

p4 HT 3.4ghz
2gb RAM
Ati X600 128mb (DVI Connected)
BenQ FP202W

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Probeer eens op de server een plu & play monitor te installeren waarvan de reso hoog genoeg is.
Waarschijnlijk, als je de kabel loshaalt ziet hij de monitorniet meer en sprint ie terug naar de std reso.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je er een goede reden voor dat je VNC gebruikt? Zoniet, dan kan je overwegen om over te stappen naar Remote Desktop. Die past automatisch de resolutie aan.

Wanneer je Remote Desktop hetzelfde wilt gebruiken als VNC, doe dan Start > Uitvoeren, en typ:
mstsc /console

Doe je dat niet en gebruik je de snelkoppeling in je startmenu, dan log je "apart" in en krijg je niet het actuele scherm van de server te zien.

[ Voor 45% gewijzigd door mjszwo op 05-09-2006 18:10 ]

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
@Erkandude
Default & Plug n Play monitor had ik al geprobeerd.
Deze geven mij alleen 4:3 resoluties en niet mijn 16:10 resolutie (1680x1050).

@Caponi
Ik gebruik VNC omdat ik ook soms vanuit buiten mijn netwerk connect.
Maar voor intern gebruik (vanaf mijn desktop pc) is Remote Desktop inderdaad een goede optie!
Ik gebruikte RDC niet omdat hij elke keer een andere sessie aanmaakte als ik inlogde.
Maar met jouw toevoeging gebruikt ie mijn huidige gebruiker!

THANKS!