Toon posts:

1u passive cooler bijwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 1u passive supermicro cooler, en een asus serverboard s775.
Nu doet het probleem zich voor dat er naast de cpu socket van die busjes zitten. Deze zijn net een paar mm hoger en komen hierdoor tegen het coolblock aan. Die gaat dus niet werken.

Is het mogelijk het coolblock aan de zijkanten wat bij te werken m.b.v. bijv. een dremel?
Heeft iemand hier ervaring mee. Heeft het zin hiervoor een goedkope dremel tool aan te schaffen? Of kan ik beter opzoek gaan naar een nieuwe coolblock?

Dank voor jullie hulp
Excuses als dit onderwerp hier al eerder is gepost, ik kon het zo snel niet vinden.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Alles kan ;) Meestal is dat spul erg dun dus je kunt het denk ik niet schuren omdat je het dan simpel opzij drukt. Een dremel kan wel alleen moet je dan wel voorzichtig doen.Eerst op wat andere stukjes oefenen. Overigens alleen is de finnen hé! In die (eventuele) koperer buizen mag je niet komen omdat je dan de hele koeler om zeep helpt.Ik zou voor de dremel gaan. Kun je ook nog vaker gebruiken :)

Die busjes zijn denk ik condensatoren ;)

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 09:02
als het kan - maak er eens een foto van en zet die online, dan kunnen we misschien zien of het wel of niet kan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, kan makkelijk. Ik heb hetzelfde gedaan met een blokje op een p3 600je dat net niet paste op een chaintech bordje. Gewoon de dremel(kloon) gepakt en het overbodige stukje gesloopt :P

Verwijderd

Ik heb het ook gedaan met een coolblok van coolermaster. Helaas was de coolperformance zwaar beroerd geworden. De proc (P4 3.0 GHz socket 775) werd bij mij idle in gesloten 1U behuizing 85 graden. Ben nu hard opzoek naar een actieve 1u cooler voor de skt 775 maar die kan ik helaas niet vinden.

Ik denk dat ik ook maar overstap naar een oudere P4 Socket 478 proc. Deze zijn beter te coolen.

Of heeft iemand anders nog suggesties?