[advies] Subwoofer+satteliet die niet alleen maar dreunt?

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 10:43
Net verhuisd en nu passen m'n 20 jaar oude zelbouw speakers niet echt lekker in de nieuwe kamer. Dingen zijn met hun 80x40x40 wat groot.

Nou ben ik even in de winkel wezen kijken naar een systeem met een losse sub en 2 of 4 speakers. Alleen, het lijkt alsof het in de sub-250 euro klasse alleen gaat om het produceren van zo veel mogelijk dreun. Wat er te koop is lijkt een matig hoog te hebben en veel te veel aangedikte bas.

Iemand een tip van een merk/type om naar te kijken? Of is het onbegonnen werk om in deze prijsklasse iets te vinden wat meer doet dan alleen bas?

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 05-09-2006 17:16 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Als je aan zelfbouw hebt gedaan, wat let je dan om zelf een subwoofer in elkaar te zetten. Zet een Seas Alu cone in een gesloten kast en je hebt een bas die waarschijnlijk diepreikender is dat computersetjes en dergelijke en een stuk strakker is. Als je meer diepgang wilt kunnen ze ook in een BR. Verder kun je natuurlijk ook in de tweedehandsmarkt kijken. :) Daar kun je voor jouw prijs ook weer hogere prijsklassen vinden, die minder op sjonniefiguren geënt zijn.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 10:43
Wat me let? Tijd, en het feit dat ik er 20 jaar niets in gedaan heb. Ik had gehoopt "even" naar de winkel te kunnen en voor een redelijke prijs wat te kunnen halen. Ik niet ontevreden, vrouw blij dat ze niet die grote dingen meer in de kamer heeft.

Helaas lijkt dat in deze tijd toch een stuk lastiger te zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 05-09-2006 17:50 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++