[HP nc6220]Op docking station: problemen met toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:03
We werken hier op de zaak met bovengenoemde laptop in een docking station. Hier heeft men cheap-ass toetsenbordjes op aangesloten (Labtec Standard Keyboard). Nu is er een probleem met het weergeven van diverse leestekens.

Boven de 2 zit op de laptop een " en op het toetsenbord een @ (althans volgens de opdruk op betreffende toets). Als men nu shift + 2 doet op het toetsenbord komt er echter een " daar waar men een @ verwacht omdat dit op het plaatje staat. Dit probleem doet zich (begrijpelijk) bij veel leestekens door.

Nu is de vraag hier of er toch een mogelijkheid is om de tekens die op het toetsenbord staan afgebeeld weer te geven, en of dit mogelijk is via landinstellingen. M.i. gaat dit moeilijk worden omdat we hier gewoon een compleet andere layout hebben. Je zult een toetsenbord nodig hebben dat dezelfde layout heeft als de laptop. Een dockingstation is m.i. namelijk niks meer dan een doorgeefluik. Zo kun je ook niet de instellingen voor een externe monitor aanpassen zonder dat de instellingen ook veranderen op het scherm van de laptop (duhh).

Zie ik hier iets over het hoofd en moet het wel mogelijk zijn, of zijn jullie het roerend met mij eens?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Verwijderd

Staat hij misschien op de NL layout ipv de US layout?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ctrl + shift eens proberen :)

Geeft bij mij bij shift + 2 een ", nog een keer duwen geeft weer een @.