Toon posts:

Sat. receiver + Dvd recorder probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik weet bijna zeker dat er tweakers onder jullie zijn die verstand hebben van satelliet ontvangst en het opnemen met een HDD recorder...Ik zit namelijk met een probleem dat ik uit zal leggen.

Mijn situatie is als volgt:

Ik heb onlangs een satelliet moeten aanschaffen ivm een verhuizing...( yep gebied uit de bewoonde wereld en dus geen kabelaansluiting etc. ) het gaat om een 80cm schotel met een philips receiver
Type: Philips DSR 2211
Ik heb tevens een Sony dvd/divx recorder aangeschaft.
Type: Sony RDR-HX727

Beide systemen zijn aangesloten op een Philips LCD tv, tot zover werkt alles ook perfect.
Maar bij het opnemen beginnen de problemen...Ik kan alleen maar rechtstreeks opnemen, dus als ik de sat. receiver op 4 heb staan neemt de recorder kanaal 4 ook op, schakel ik dan over naar bijv. kanaal 5, dan neemt hij kanaal 5 op. Volgens de leverancier is dit normaal, maar imho heb je dan weinig aan een HD Recorder, het ging mij er juist om dat ik RTL 4 kan kijken en RTL 5 op kan nemen...Ik kan me niet voorstellen dat dat niet mogelijk is alleen omdat ik gebruik maak van een satelliet en niet van centrale antenne...

Ik heb verschillende aansluitingen geprobeerd:

Satelliet > Receiver > HD recorder > TV

Receiver en HD Recorder respectievelijk in ext 2 en 1 van de tv, maar dit werkt ook niet...

Zelf heb ik het idee dat het mogelijk ligt aan de receiver, aangezien dit volgens mij een vrij standaard receiver is en er receivers zijn met meer mogelijkheden, maar voordat ik die aanschaf wil ik eerst even nagaan of dit ook de oplossing is.
tweede optie zou kunnen zijn dat het via andere aansluitingen moet, maar dat lijkt mij minder logisch
derde optie is dat het gewoonweg niet kan om zo op te nemen wanneer je via satelliet ontvangst kijkt.

Ik zou jullie willen vragen jullie licht hierover te laten schijnen en misschien suggesties te doen hoe dit op te lossen is. Bij voorbaat veel dank hiervoor....

Jef

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Gaat niet lukken inderdaad, je Philips sat receiver heeft maar 1 tuner, dus je kan alleen opnemen van dat kanaal dat opstaat.
Je zal dan een twin tuner receiver moeten kopen om dat te doen wat je wilt, kijken naar het 1, opnemen van het ander.

Verwijderd

Inderdaad TWIN reciever aanschaffen met harddisk ben je overal vanaf. De DVD recorder kun je gebruiken om opnamen te archiveren op DVD, bijvoorbeeld 's-nachts.

Goede PVRs: Topfields, Inverto, Dreambox, Philips 6005, Echostar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er al bang voor dat het aan de receiver zou liggen...
Wat ik dan niet snap is dat ik vriendelijk gevraagt heb aan de verkoper of hij het een en ander uit wou leggen en dezelfde situatie heb ik hem uitgelegt ten tijde van het kopen van de schotel + receiver + overige hardware...

"Ja hoor meneer met deze setup kunt u de ene zender opnemen en de andere bekijken"
Ik ben / was totaal niet thuis in de wereld van de satellieten, dus ben er van uit gegaan dat de verkoper ( leek mij een heel integere man ) mij toch op het goede pad zou helpen...

In iedere geval ontzettend bedankt voor de hulp en de wijsheid, morgen zal ik contact opnemen of hij deze receiver terug wil nemen en met een bijbetaling een andere, eventueel een van bovenstaande receivers zou willen leveren...

PS:
Hoe werken die receivers icm canaal digitaal?! Wil dat een beetje?! of is dat ook een probleem...Ik heb namelijk zo'n voorgevoel dat dit een volgend obstakel wordt....Als ik het goed heb moet de receiver dan beschikken over een mediaguard module?

Verwijderd

Ik heb onlangs een satelliet moeten aanschaffen ivm een verhuizing...
Prijzige verhuizing... ;) Een beetje satelliet kost je al gauw een paar honderd miljoen euro! :+

offtopic:
sorry for going offtopic

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Echt slim is jouw oplossing niet. De dvd recorder van jou heeft wel een eigen ingebouwde tuner, maar die is voor analoge kabel.

Beter had je gekozen voor een satelliet receiver met ingebouwde harddisk. Bij die oplossing hoef je slechts 1 apparaat te programmeren. Nu moet je en de satreceiver op tijd op het juiste kanaal instellen en de dvd recorder instellen dat hij van het externe video kanaal opneemt. Daarbij komt ook nog dat je in analoge kwaliteit (want via scart) opneemt.
Pagina: 1