Asus P5W wil Windows CD niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Eerst even mn specs: Asus p5w deluxe met e6600
Kingston valueselect pc 4200 512mb
2 Seagate barracuda 320g in raid0
DVD station plextor en philips
Be Quiet! black power 520W voeding

Ik heb als probleem dat de windowscd niet wil booten. Ik heb de biosversie al geupdate naar de 1011.
Het rare is dat de windows cd wel even heeft gewerkt, maar toen gaf ie melding dat hij geen HDD had gevonden. Ook de cd van asus heeft gewerkt.

Als er geen cd in zat gaf hij de melding om er een bootable cd of floppy disk in te steken.
Maar nu echter als hij zijn opstartscherm heeft doorlopen blijft het scherm zwart ipv zo een melding te geven. Het enige dat op het scherm staat is een wit pinkend streepje... :?

Ik heb al geprobeerd om met de verschillende stations te booten. De ene aan, andere uit; alle 2 aan enz...

EDIT: Ik heb computer even een tijdje afgelaten en nu kan ik wel weer in de windowsxp installatie.
Hij zegt nu: 'setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden'

RAID staat nochtans enabled in bios.

[ Voor 10% gewijzigd door crazyheinz op 05-09-2006 17:07 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je de installatie floppy van je RAID controller nodig.

Tijdens de installatie procedure vraagt windows of je drivers van een andere schijfcontroller wilt installeren, dan moet je F2 drukken, dan zal ie de floppy lezen en dan zal het moeten lukken.

Heb je het trouwens al met JBOD (schijven niet in RAID) geprobeert ?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je de onboard RAID gebruikt schijnt het dat je de HDDs in die gele poorten moet doen, zou het dat zijn?

• crazyheinz
Dutch_Razor schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:19:
Als je de onboard RAID gebruikt schijnt het dat je de HDDs in die gele poorten moet doen, zou het dat zijn?
Van waar heb je die info. In boekje van bios staat dat die poorten dienen voor mirroring. Dus voor in raid5 enz.
Titel van topic mag eigenlijk worden aangepast, het is windows die mn schijven niet herkend.
Ik heb een driver boot disk gemaakt. Ook al installeer ik die bij de windows installatie blijf ik toch dezelfde melding krijgen.
Ik heb ook windows vista beta 2 proberen installeren, alles lukte tot dat hij aan 54 procent een schrijffout had. Dus windows vista herkende WEL mijn schijven :|

Weet er hier iemand raad mee??

EDIT: Als ik windows XP wil installeren schrijft hij de installatiemappen naar de harde schijf.
Daar krijg ik echter constant schrijffouten.Je kan dan die errors negeren en het bestand dus overslaan, maar als ik dan in het windows installatiescherm komt krijg ik de melding van een onherstelbare schrijffout... 8)7

Ik heb ook nog het probleem van traag booten, bios blijft soms hangen, soms raak ik er gewoon niet in.
Als ik dan reboot lukt het wel weer maar ook trager dan het zou moeten. |:(
quote: crash
Al een andere CD/DVD-ROM geprobeert?
Andere bekabeling geprobeert?
Hardeschijven al gecontroleerd met diagnostic software van de fabrikant?
Ja allemaal gedaan.

[ Voor 38% gewijzigd door crazyheinz op 06-09-2006 00:09 ]

Verwijderd

Hmm, zou een kapotte schijf kunnen zijn dan...

Kun je ze testen in een andere computer, anders op schijf installeren, werkt dat ook niet, op die andere schijf...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb ook windows vista beta 2 proberen installeren, alles lukte tot dat hij aan 54 procent een schrijffout had.
EDIT: Als ik windows XP wil installeren schrijft hij de installatiemappen naar de harde schijf.
Daar krijg ik echter constant schrijffouten.Je kan dan die errors negeren en het bestand dus overslaan, maar als ik dan in het windows installatiescherm komt krijg ik de melding van een onherstelbare schrijffout... 8)7
Gooi eens memtest op je systeem los en test de schijven met de diagnosetooltje van de harddiskfabrikant. Zie ook Hoe kan ik het geheugen op fouten testen? respectievelijk Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
Is het wel een xp waar sp2 in gebakken zit?

Verwijderd

Dit lijkt mij een verotte CD en/of CD-ROM. En het niet gebruiken van een SATA-RAID floppy bij de install.
Probeer knoppix eens op te starten en kijk of je wel alles kan doen dan. En voor de zekerheid, zoals Balusc al zei, een memtest draaien.

• crazyheinz
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 01:32:
Hmm, zou een kapotte schijf kunnen zijn dan...

Kun je ze testen in een andere computer, anders op schijf installeren, werkt dat ook niet, op die andere schijf...
Ik heb zo een diagnostic tool van hdd fabricant erop los gelaten. Hij vond geen problemen.
Stalkert schreef op woensdag 06 september 2006 @ 08:02:
Is het wel een xp waar sp2 in gebakken zit?
Ik heb 3 verschillende xp versies getest met en zonder xp ingebakken. Windows vista liep ook mis.

EDIT: Ik heb eens gestest met 1 enkele schijf ingesteld als een IDE in de bios. Dan de installatie laten lopen en juist jhetzelfde probleem. Altijd maar write errors...

Ik heb nu met die KNOPPIX in cd station geboot, ik krijg nu de melding NTLDR is missing 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door crazyheinz op 06-09-2006 11:07 ]

Verwijderd

Hmm raar...

Wat het volgens mij zou kunnen zijn:
1. HDD toch echt kapot of in ieder geval verkeerd geformatteerd
2. Geheugen niet goed. Probeer eens 1 dimm te gebruiken (of ander geheugen) en draai eens memtest
3. CD-ROM of DVD-ROM werkt niet goed - probeer een derde (andere dan degene die je nu al hebt geprobeerd) te gebruiken

• crazyheinz
Het is me nu 1 maal gelukt om de installatiemappen naar de hdd te kopieren zonder een foutmelding.
Maar nadat de computer gereboot heeft en verder gaat met het installatieproces krijg ik nog steeds de foutmelding: Onherstelbare fout; Setup kan de productcatalogussen niet installeren. Dit is een kritieke fout.
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:48:
Hmm raar...

Wat het volgens mij zou kunnen zijn:
1. HDD toch echt kapot of in ieder geval verkeerd geformatteerd
2. Geheugen niet goed. Probeer eens 1 dimm te gebruiken (of ander geheugen) en draai eens memtest
3. CD-ROM of DVD-ROM werkt niet goed - probeer een derde (andere dan degene die je nu al hebt geprobeerd) te gebruiken
1. Kan ik in bios een format comando geven?
2. Ik heb al met 1 reepje en met 2 reepjes geprobeerd. Ik heb geen ander geheugen liggen helaas. De memtest wil niet draaien. Heb hem op floppydisk gezet en enigste wat computer zegt als hij erin zit is: verwijder schijf of floppy druk op een toets om verder te gaan.
3. De dvd roms zouden goed moeten zijn, werkten zonder problemen in ander pc...

[ Voor 52% gewijzigd door crazyheinz op 06-09-2006 18:37 ]

• crazyheinz
Ik ben eindelijk eens verder geraakt dan de 'onherstelbare fout' melding.
Dit nadat ik het bios weer of default had gezet en schijven op [raid]
Maar bij de installatie krijg ik nu blauwe schermen. Het is een xp met sp2.
Ik heb op extremhardware in hun sticky gelezen dat als je die blauwe schermen krijgt, je firewire en jmtron moet afzetten.
Dat heb ik dan gedaan en het probleem blijft. De ene keer loopt hij simpelweg vast, muis kan ik dan niet meer bewegen en andere keren krijg ik dus dat blauw scherm.

Ik begin meer en meer aan een compatibiliteitsprobleem te denken met mijn psu. Ik heb hier al gelezen van mensen die bijna identiek hetzelfde probleem hadden als mij en dat lag aan hun antec NeoHo voeding....

Hier staat de topic Problemen met de Asus P5W-DH Deluxe + E6600 combinatie

[ Voor 6% gewijzigd door crazyheinz op 06-09-2006 18:37 ]

Verwijderd

Een Blue Screen kan meerdere oorzaken hebben. Kijk eerst eens welke stop error je Blue Screen juist geeft.
Compatibiliteitsprobleem met PSU zie ik niet zo direct zitten. Ofwel is je PSU goed en geeft die de juiste stroom op de juiste kabeltjes ofwel niet. Het zou dus eventueel wel kunnen dat je voeding aan het kapot gaan is en dat je daardoor misschien problemen krijgt bij installatie doordat ze bijvoorbeeld geen continue spanning geeft. Maar dat lijkt me heeeeel ver gezocht. Zo ver gezocht dat ik het zelf niet geloof. 8)7

Mijn eerste gedachte is geheugen. Het is wel vreemd dat je memtest niet kan draaien. Kan je met die floppy wel op een andere andere PC? Heb je deze procedure gevolgd om de floppy aan te maken: For windows installation begin by downloading either the Pre-Compiled Windows package to build a boot-able floppy disk or an ISO (zip version) to create a boot-able CDROM. After the file is downloaded an extract must be done to uncompress the file(s). To extract right click on the downloaded file and select the "Extract All" option. The extract option will let you choose where the files will be extracted to. To build a bootable floppy go the the folder where the files were extracted and click on the Install icon. The floppy disk will appear to be unformatted by Windows after the install is complete.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb die info van verscheidene reviews, ik weetn iet meer welke, maar als t goed is kun je swithen tussen RAID1 en RAID0 met een jumper die daar in de buurt zit.

Miss is t aangepast na de pre-releases die de reviews hebben gekregen.

• crazyheinz
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:56:
Mijn eerste gedachte is geheugen. Het is wel vreemd dat je memtest niet kan draaien. Kan je met die floppy wel op een andere andere PC? Heb je deze procedure gevolgd om de floppy aan te maken: For windows installation begin by downloading either the Pre-Compiled Windows package to build a boot-able floppy disk or an ISO (zip version) to create a boot-able CDROM. After the file is downloaded an extract must be done to uncompress the file(s). To extract right click on the downloaded file and select the "Extract All" option. The extract option will let you choose where the files will be extracted to. To build a bootable floppy go the the folder where the files were extracted and click on the Install icon. The floppy disk will appear to be unformatted by Windows after the install is complete.
Sorry blijkbaar installeerde ik de memtest niet goed. Nu lukt het wel. Ik zit nu aan 23 procent en heb iets van 160 000 errors... 8)7

Ik ben gëindigd met 260 000 errors }:O

Ik heb de test gedaan met 1 reepje. Kzal straks eens het andere testen. Gelukkig dat mijn OCZ geheugen binnkort toekomt ;)

Mijn ander reepje lijkt goed te werken, geen errors tijdens test en nog geen blauwe schermen tijdens windows install...

EDIT: windows draait succesvol. Bedankt voor al de mensen die mij hier hebben geholpen _/-\o_ _/-\o_

Ik heb nu juist nog een vraagske: bij deze cmputer ziet hij alle 2 de schijven staan. Is dat normaal want ik heb hem op raid0 ingesteld. Ik zie wel dat hij de install mooi heeft verdeeld.
Moet hij nu niet normaal 1 schijf zien van 640gig ipv 2*320?

[ Voor 21% gewijzigd door crazyheinz op 07-09-2006 07:41 ]

Verwijderd

Dan heb je toch de raid niet goed ingesteld. Bij onboard devices heb op raid zetten en dan met CTRL-I raid 0 de array maken. Ik heb hier op het forum de tip gekregen om de stripe size op 16 te zetten, mijn eerste windows install was ik dat vergeten en haalde maar 90 MB/S met 2 raptor 150's, nu haal ik 160 :P

• crazyheinz
Is die strip size niet afhankelijk aan op welke manier je uw pc gebruik?
Ik gebruik redelijke grote bestanden en download veel. Ik ben ook veel bezig met video editing.
Moet ik dan een grotere strip size gebruiken?

[ Voor 80% gewijzigd door crazyheinz op 07-09-2006 15:19 ]

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 21:18
crazyheinz schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:08:
Is die strip size niet afhankelijk aan op welke manier je uw pc gebruik?
Ik gebruik redelijke grote bestanden en download veel. Ik ben ook veel bezig met video editing.
Moet ik dan een grotere strip size gebruiken?
daar zou ik ook graag wat uitleg over willen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

• crazyheinz
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:18:
Dan heb je toch de raid niet goed ingesteld. Bij onboard devices heb op raid zetten en dan met CTRL-I raid 0 de array maken. Ik heb hier op het forum de tip gekregen om de stripe size op 16 te zetten, mijn eerste windows install was ik dat vergeten en haalde maar 90 MB/S met 2 raptor 150's, nu haal ik 160 :P
Ik haal 117MB/s volgens sisoft sandra.
Ik heb de stripe standaard laten staan dus 164kb. Stripe verlagen of is dit een normale score?
Nu we toch over benchmarks bezig zijn, met 3dmark had ik een score van 1880 voor mn cpu. Is dit niet beetje weinig voor de derde beste cpu in de wereld of is ligt het aan mn geheugen (1reepje van 512)

EDIT: nog maar eens een probleem: ik krijg geen audio aan de achterkant. Aan de voorkant werkt het wel... In bios staat source op HD audio en rearpannel op AC96. Ik krijg ook melding van het asus geluidsbeheer programma dat er een kabel wordt ingeplugd als ik die achteraan aansluit, maar vooraan krijg ik die melding niet |:(

Ik heb al gezocht op google enzo maar nog niets gevonden

[ Voor 60% gewijzigd door crazyheinz op 07-09-2006 21:14 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voeding testen: belasting aan hangen ->daarna groen met zwart in je atx-stekker verbinden (paperclip of kabeltje), stroom erop.

• crazyheinz
voeding gaat weer :)
Pagina: 1