(te) langzaam internet op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoi Tweakers,

Ik ben onlangs op kamers gegaan, en daar is de volgende situatie aan de orde:

Orange LiveBox - Netgear router - 4 pc's

Welnu, we hebben orange family, 1.8 MB per seconde dus. Het is mij alleen nog niet gelukt om deze snelheid daadwerkelijk te halen, terwijl mijn huisgenoot deze wel haalt.

Als ik mijn verbinding test op Speedtest.nl, wordt mij mede gedeeld dat mijn snelheid ook echt 1.8 MB per seconde is.

Toch behaal ik deze snelheid niet met newsleecher, en ook het regulier internetten gaat traag. Zo doet de browser er een aantal seconde over voordat hij daadwerkelijk de pagina gaat laden. het maximale wat ik haal met Newsleecher is 700 KB/s.

Wat ik heb geprobeerd:

- Ik heb de UTP kabel van mijn huisgenoot in mijn pc gestoken. Toch behaalde ik nog steeds snelheden van 700 KB/s met Newsleecher.

- Ik heb mijn eigen UTP kabel in de livebox zelf gestopt. Het internet werd nog langzamer: 200 KB/s.

- Ik heb bij Device manager gekeken naar mijn netwerkkaart, die op het moederbord zit. Bij opties kon ik niet vinden waar ik snelheid in kon stellen, een dropdown menu waar dingen over half/hele duplex staan stond op automatisch.

Ik heb geen netwerkkaart, deze zit geïntegreerd in mijn Moederbord (Asus A8N-E)

Het lijkt me dat het probleem in mijn eigen pc zit, weet er iemand wat er hier aan de hand zou kunnen zijn? alvast bedankt!

www.tri-state.nl

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:38
Proberen met een andere netwerk kaart? (voor 10 euro koop je een realtek kaart die kwa snelheid geen beperking moet vormen).

...

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
_Supreme schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:24:
Zo doet de browser er een aantal seconde over voordat hij daadwerkelijk de pagina gaat laden
Zijn de DNS-instellingen goed? Als je naar een website pingt, moet je dan ook even wachten vooraleer hij begint te pingen?

• _Supreme
  • Niet online
WimB schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:26:
[...]

Zijn de DNS-instellingen goed? Als je naar een website pingt, moet je dan ook even wachten vooraleer hij begint te pingen?
Als ik ping naar een website, duurt het ongeveer 1 seconde voordat ik de resultaten zie..

www.tri-state.nl

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:50
Andere netwerkkaart geprobeerd? Eens een linux-liveomgeving geboot?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Haalt je huisgenoot die snelheid ook met NewsLeecher dan? Het kan zijn dat de orange news server staat afgesteld op een max snelheid van 700 kb/s.
Probeer eens een snelle grote download om je echte snelheid te meten (bijv een iso van een linux distro ). Daarmee moet je je maximum snelheid wel kunnen halen.
Volgens mij klopt de indicatie van speedtest meestal ook wel, dus ik verwacht eerder dat het aan de news server van orange ligt dan aan je compu.

Verwijderd

Toevallig de Nvidia firewall geinstalleerd samen met je Netwerkdrivers? Ik heb hier hetzelfde MB en over LAN geen probs (~11MB/s max.) en ADSL ook niet (330kb/s en ~1,5MB/s max.)

Kan je ook uberhaupt wel met je newsserver wel hoger halen dan 700KB/s?

• _Supreme
  • Niet online
Ik heb geen Linux, ook geen knoppix bij de hand,

Mijn huisgenoot haalt met Newsleecher gewoon de volle snelheid, 1800 KB/s.
Die snelheid wil ik ook,

Het zou kunnen dat ik de nvidea firewall geinstalleerd heb, misschien dat er wat van die onzin op staat doordat ik de moederbord drivers geinstalleerd heb...

gwystyl, bij die iso haal ik max. 300 KB/s... heel heel erg vreemd dus...

[ Voor 10% gewijzigd door _Supreme op 05-09-2006 17:11 ]

www.tri-state.nl

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gebruiken jullie dezelfde Newsleech server? (voor het testen dus)

[ Voor 20% gewijzigd door Sander op 05-09-2006 17:14 ]

• _Supreme
  • Niet online
ikbensander schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:14:
Gebruiken jullie dezelfde Newsleech server? (voor het testen dus)
ja, ik zorg ervoor dat hij niks aan het leechen is, als ik test..

Ik heb zojuist de nvidia forceware network acces manager gedownload.

ik haal nu snelheden van 1.5 MB per seconde in Newsleecher :D, bedankt voor die tip over de nvidia drivers.

Toch is het browsen nog vrij langzaam. Als ik een URL intyp, dan wil de pagina pas beginnen te laden na enkele secondes. Wat betekenen deze DNS settings precies?

www.tri-state.nl

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
De DNS zorgt dat de namen naar IP adressen worden omgezet.
Hij zou vrij snel al een IP moeten hebben om naar te pingen (ook te testen door te pingen naar een hostnaam)

Heb je nog andere programma's draaien.
Waar ik laatst achter ben gekomen, is dat met Azureus aan ik meer problemen kreeg met mijn internetverbinding (niet alleen door m'n broertjes waarmee ik die verbinding deel :P )

let the past be the past.

• _Supreme
  • Niet online
Het enige dat ik heb draaien is msn, kaspersky anti-virus en die nvidia firewall nu dus..

www.tri-state.nl

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:28
Heb je soms IPv6 ingesteld of gebruik je andere DNS'en dan je huisgenoot / provider?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• _Supreme
  • Niet online
Guru Evi schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:47:
Heb je soms IPv6 ingesteld of gebruik je andere DNS'en dan je huisgenoot / provider?
Waar kan ik dat zien/instellen?

www.tri-state.nl

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
_Supreme schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:00:
[...]

Waar kan ik dat zien/instellen?
Configuratischerm Netwerkverbindingen en dan bij de Eigenschappen van je netwerkverbinding.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom zeg, het wordt nu wel een erg "hou me bij de hand want ik weet niets en wil niet zoeken" draadje..
Weten waar je de netwerkinstellingen kan vinden is zoiets basics.

Overigens haal je de het e.e.a. door elkaar voor wat betreft afkortingen
MB = MegaByte => 1024 kiloByte's
Mb = Megabit => MegaByte/8
kB = kiloByte => 1024 Byte's
kb = kilobit => kiloByte/8

Jou internet snelheid van je ISP is 1,8Mb/sec en niet MB/s
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.