Ik heb een Medion computer MD 8080XL (achteraf foute aankoop maar ja). Het moederbord is een MSI MS-7012. De chipset is volgens CPU-Z i865P/PE/G. Alledrie supporten 512mbit geheugen. Er zijn 4 slots aanwezig en er zitten al 2 256MB reepjes in. Ik heb laatst Infineon 1GB PC3200 DDR400 geheugen gekocht en er in gestopt, echter herkent de PC dit geheugen helemaal niet. Verschillende configuraties geprobeerd (ook met alleen die reep geheugen er in) maar dit mocht niet baten. Bij een vriend geprobeerd (met een P4 met FSB van 166MHz) en daar werkte het wel. Het geheugen heb ik gekocht onder label AED760UD00-500, echter staat op de chips HYB25D512400BE-5. Op de website van Infineon staat dit geheugen niet bij de product listing maar er staat wel dat alle geheugen JEDEC compatible is, hetgeen geloof ik betekent dat het geheugen niet van de vorm 128Mx4 is maar 64Mx8. Dit betekent double sided geheugen en mijn computer zou dat gewoon aan moeten kunnen. Verder is het geheugen unbuffered dus dat is ook het probleem niet. Iemand anders ervaringen hiermee? Ik ben ten einde raad.
Verwijderd
Hmm...Een Infineon Hynix reepje.
Chipjes komen waarschijnlijk niet uit de fabriek van Infeneon zelf, maar uit die van Hynix.
Als ie het ook niet doet met alleen dat reepje op SPD(=auto) timings, zou ik em ruilen.
Waarschijnlijk kun je em wel tweaken zodat ie wel werkt, maar ik vind dat nieuwe spullen gewoon moeten doen wat beloofd is, zo niet terug ermee
Chipjes komen waarschijnlijk niet uit de fabriek van Infeneon zelf, maar uit die van Hynix.
Als ie het ook niet doet met alleen dat reepje op SPD(=auto) timings, zou ik em ruilen.
Waarschijnlijk kun je em wel tweaken zodat ie wel werkt, maar ik vind dat nieuwe spullen gewoon moeten doen wat beloofd is, zo niet terug ermee
Nee. Ik snap je conclusie, maar hij is incorrect. De letters 'AE' in het label van 'AED760UD00-500' staan voor Aeneon. Dit is een handelsmerk van Qimonda, wat weer een afspinsel is van Infineon.Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:21:
Hmm...Een Infineon Hynix reepje.
Op de chips (die niet door Hynix maar door Infineon worden geproduceerd!) staat nog steeds een P/N dat begint met 'HYB', zoals het Infineon betaamt. Het betreffen hier overigens Infineon BE-5 chips.
http://www.infineon.com/u...HYB25D512xxxBx_rev162.pdfA Lurker schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:16:
Het geheugen heb ik gekocht onder label AED760UD00-500, echter staat op de chips HYB25D512400BE-5. Op de website van Infineon staat dit geheugen niet bij de product listing
Lijkt er tot dusver op dat het geheugen gewoon incompatibel is met je moederbord.
Werkt de module als je hem er in z'n eentje in zet wel?
[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 05-09-2006 19:57 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
De timings staan op auto, en die detecteert bij mijn huidige RAM 3-4-4-8. Die kan de module gewoon aan.
Als ik alleen die 1GB module erin doe denkt de BIOS dat er geen geheugen in zit, oftewel de reep wordt onder geen omstandigheid ontdekt. De module werkte wel bij een vriend van me maar die heeft dus een SiS chipset. Er is overigens een BIOS flash update voor mijn mobo beschikbaar, ik weet echter niet wat deze update doet, het blijft Medion...:P. Ik heb hun intussen ook gemaild maar ik verwacht geen echt nuttig commentaar.
Als ik alleen die 1GB module erin doe denkt de BIOS dat er geen geheugen in zit, oftewel de reep wordt onder geen omstandigheid ontdekt. De module werkte wel bij een vriend van me maar die heeft dus een SiS chipset. Er is overigens een BIOS flash update voor mijn mobo beschikbaar, ik weet echter niet wat deze update doet, het blijft Medion...:P. Ik heb hun intussen ook gemaild maar ik verwacht geen echt nuttig commentaar.
Verwijderd
Vandaag nog wat geleerd, dank jer00n schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:57:
[...]
Nee. Ik snap je conclusie, maar hij is incorrect. De letters 'AE' in het label van 'AED760UD00-500' staan voor Aeneon. Dit is een handelsmerk van Qimonda, wat weer een afspinsel is van Infineon.
Op de chips (die niet door Hynix maar door Infineon worden geproduceerd!) staat nog steeds een P/N dat begint met 'HYB', zoals het Infineon betaamt. Het betreffen hier overigens Infineon BE-5 chips.
[...]
@TS: Ruil het reepje gewoon om, met jouw chipset gebeurd het heel zelden dat een reepje niet werkt, maar het kan,..
Bios flash helpt niet in dit soort gevallen (soms wel bij overklok geheugen).
Gaat dat helpen, het ding functioneert wel gewoon...ik krijg toch mijn geld niet terug lijkt me.
Pagina: 1