Toon posts:

Flash en RSS inlezen van een andere server?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik wil graag een rss stream inlezen op mijn eigen server met flash, ik gebruik hier deze source voor:

http://www.flashkit.com/m...ad-WEBSAM-10617/index.php

In dit geval probeer ik deze RSS stream: http://www.fark.com/fark.rss

Het probleem is echter dat hij het PRIMA doet op mijn hard disk, als ik hem echter op de server zet dan wil hij het niet inlezen. Dit is een Flash beveiliging, Flash wil nooit en te nimmer iets lezen van een andere server.

Ik zat te denken aan een RSS redirect vanaf mijn eigen server, echter ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan doen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Vriendelijke groeten en alvast bedankt!

Edit: Ik heb een brakke @Home hosting en kan dus geen CGI of PHP etc gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 16:03 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

PHP:
1
echo(file_get_contents('http://www.fark.com/fark.rss'));

Edit: En ergens echte hosting nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Johnny op 05-09-2006 16:08 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:08:
PHP:
1
echo(file_get_contents('http://www.fark.com/fark.rss'));

Edit: En ergens echte hosting nemen.
Maar het schijnt dus ook met een RSS redirect te kunnen? Kan ik geen RSS aanmaken op mn server die zegt dat ie het elders vandaan moet halen?

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-02 21:17
De bovenstaande gegeven manier is goed te doen.

Lokaal heb je rss_flork.php met bovenstaande PHP script erin.
En rss_flork.php kan je dan inladen in je flash ding.

Klaar :)

Doe maar een onsje meer...

Verwijderd

Topicstarter
Intheweb schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:22:
De bovenstaande gegeven manier is goed te doen.

Lokaal heb je rss_flork.php met bovenstaande PHP script erin.
En rss_flork.php kan je dan inladen in je flash ding.

Klaar :)
I-K K-A-N G-E-E-N C-G-I E-N P-H-P D-R-A-A-I-E-N.

:'(

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41

TeeDee

CQB 241

Je hebt het in je Startpost over je 'eigen' server. Waarom knal je daar geen php/cgi/insert platform op?
Nevermind, brakke @home hosting :)

Maar goed, met deze [google=rss+redirect] kwam ik al aardig op weg.

[ Voor 57% gewijzigd door TeeDee op 05-09-2006 17:24 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55

orf

En dat redirecten is vooral onzin.
Je zult moeten zorgen voor een cross-domain-policy wanneer je remote content op wilt halen:
http://moock.org/asdg/technotes/crossDomainPolicyFiles/

Als dat niet mogelijk is kun je misschien op een andere server PHP draaien en daar de content op laten halen.

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:22:
Je hebt het in je Startpost over je 'eigen' server. Waarom knal je daar geen php/cgi/insert platform op?
Nevermind, brakke @home hosting :)

Maar goed, met deze [google=rss+redirect] kwam ik al aardig op weg.
orf schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:33:
En dat redirecten is vooral onzin.
Je zult moeten zorgen voor een cross-domain-policy wanneer je remote content op wilt halen:
http://moock.org/asdg/technotes/crossDomainPolicyFiles/

Als dat niet mogelijk is kun je misschien op een andere server PHP draaien en daar de content op laten halen.
Dat redirecten, hoezo is dat onzin dan? Ik was dus onder de veronderstelling dat als ik in een "nep-rss" file aan maak die gewoon zegt dat ie het bij fark vandaan moet halen. Dan kan flash die "nep-rss" file inlezen en doet RSS zelf de rest? :?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Werkt een simpele HTTP redirect niet? Of zou die beveiliging dan ook werken?

[ Voor 34% gewijzigd door djluc op 05-09-2006 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:58:
Werkt een simpele HTTP redirect niet? Of zou die beveiliging dan ook werken?
Ik zit hier de hele tijd mee te pielemansen maar hij trapt er niet in:

http://radio.userland.com/stories/storyReader$19964

<?xml version="1.0"?>
<redirect>
<newLocation>http://www.fark.com/fark.rss</newLocation>
</redirect>

Maar het wil dus echt niet. Hij trapt er niet in, ik vermoed omdat die flash een redirect niet parst maar zeker weten doe ik het niet.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Waarom verhuis je niet gewoon naar een host waar dit wel kan? Voor een paar euro per jaar heb je al zo'n pakketje.

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:52:
Waarom verhuis je niet gewoon naar een host waar dit wel kan? Voor een paar euro per jaar heb je al zo'n pakketje.
Een paar euro lijkt me sterk, ze bieden dat altijd aan ja maar als je meer dan 3 bezoekers per jaar krijgt kun je 500 euri extra data traffic gaan zitten betalen.

Thanx but no thanx. Die site is maar een geintje, moet wel een geintje blijven.

God heeft nou niemand een oplossing? Ik dacht altijd dat Tweakers bezaaid was met server freakjes en zo?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:18:
[...]

Een paar euro lijkt me sterk, ze bieden dat altijd aan ja maar als je meer dan 3 bezoekers per jaar krijgt kun je 500 euri extra data traffic gaan zitten betalen.

Thanx but no thanx. Die site is maar een geintje, moet wel een geintje blijven.
Gast, ik betaal 20 euro per jaar voor een riant shared-hosting paket, dus je hebt niet eens gezocht. Ter aanvulling hier op, dit is wat ik er voor krijg:
  • 10 gyg datatransfer / bandbreedte
  • 600 mb webspace
  • php, mysql etc.
  • ftp toegang
  • .nl domein
  • etc
Er is maar 1 oplossing, face it; dat is het aanmelden bij een fatsoenlijke host. Mensen die alles gratis willen zuigen hard :/ Voor niets gaat de zon op.
God heeft nou niemand een oplossing? Ik dacht altijd dat Tweakers bezaaid was met server freakjes en zo?
De oplossing is verteld, maar je schijnt niets aan te willen nemen van deze 'server-freakjes'.

[ Voor 28% gewijzigd door Rowanov op 05-09-2006 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rowanov schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:41:
[...]

Gast, ik betaal 20 euro per jaar voor een riant shared-hosting paket, dus je hebt niet eens gezocht. Ter aanvulling hier op, dit is wat ik er voor krijg:
  • 10 gyg datatransfer / bandbreedte
  • 600 mb webspace
  • php, mysql etc.
  • ftp toegang
  • .nl domein
  • etc
Er is maar 1 oplossing, face it; dat is het aanmelden bij een fatsoenlijke host. Mensen die alles gratis willen zuigen hard :/ Voor niets gaat de zon op.
Dat zie je verkeerd, mensen die alles gratis willen ROELEREN keihard. Ik haal altijd alles gratis van de intersnats.

Maargoed ik zat wel eens te denken aan een domein, heb er vroeger eens eentje gehad maar daar bleek ik dus keihard anaal gevisiteerd te worden voor zo'n 500 euri per week aan extra datatraffic en zo.

Bovendien is mijn @Sloom hosting in feite ook niet gratiz, ik betaal er toch immers maandelijks OOK voor?

Anyway, is dat nu de oplossing dan trouwens? "Betere hosting nemen?" Kom op mensen zit ik hier nou op tweakers of www.nijntjeweetraad.com????

Is toch juist een uitdaging het WEL aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Rowanov schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:41:
De oplossing is verteld, maar je schijnt niets aan te willen nemen van deze server-freakjes.
Oh ja? Wat is de oplossing dan naast "een betere hosting nemen?" Ik zie er geen!

Gaan we nu flamen trouwens?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik flame niet, ik vond jouw post zeer denigrerend voor mensen die je een oplossing aan proberen te dragen. Je probleem is niet op te lossen op een gratis @home host omdat je naast misschien een .htaccess, niets aan de server kunt instellen.

Neem bijvoorbeeld de geheel willekeurige host Topservers, daargelaten of hij goed is of niet. Die bieden dus al aan dat je account wordt geblokkeerd na een overschrijding van de datalimiet, waarna je zelf kan bepalen of je verder wilt gaan.
Oh ja? Wat is de oplossing dan naast "een betere hosting nemen?" Ik zie er geen!
Dat is de oplossing ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rowanov op 05-09-2006 19:57 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

:w

"server freakjes", "intersnatch", "nijntjeweetraad"

Flikker jij eens heel snel op, gebruikers zoals jij kunnen we missen als kiespijn :/ Je hebt tegenwoordig al voor 5 euro of minder een hoster met php en mysql er bij. Je moet er alleen zelf moeite voor doen...

En op dit forum discussieren we normaal en gaan we niet kleineren.

[ Voor 11% gewijzigd door André op 05-09-2006 20:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.