Ik heb een Medion Laptop (Aldi) , WinXP Home, met een realtek 5.1 geluidskaart. Normaal staat ie gewoon in stereo, maar als ik hem van 2 naar 4 kanalen zet, kan ik in met het programma Virtual DJ (Ja , een DJ-programma om nummers te mixen) de rear output met daarop een headphone gebruiken om muziek voor te beluisteren (voordat je ze daadwerkelijk inmixt en ze dus te horen zijn via mijn versterker die aan de front channel hangt).
Probleem: het geluid in de headphone is te zacht als ik muziek wil voorbeluisteren op een feest. Ik zou dus graag het signaal van de rear output willen boosten. Bij volume-regeling staat REAR al op max. (NB: ik zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om de headset extern te versterken, maar dat zoek ik nu niet.)
Vraag: zijn er nog trucs om de output te verhogen ? Ik heb op een oud topic al een progje (genaamd KX Project) gevonden, maar dat werkt bij mij niet, leek niet samen te gaan met de realtek?
Probleem: het geluid in de headphone is te zacht als ik muziek wil voorbeluisteren op een feest. Ik zou dus graag het signaal van de rear output willen boosten. Bij volume-regeling staat REAR al op max. (NB: ik zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om de headset extern te versterken, maar dat zoek ik nu niet.)
Vraag: zijn er nog trucs om de output te verhogen ? Ik heb op een oud topic al een progje (genaamd KX Project) gevonden, maar dat werkt bij mij niet, leek niet samen te gaan met de realtek?
Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.