Rear Channel van audi-kaart boosten

Pagina: 1
Acties:

• kuru1234
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

kuru1234

Morphineman

Topicstarter
Ik heb een Medion Laptop (Aldi) , WinXP Home, met een realtek 5.1 geluidskaart. Normaal staat ie gewoon in stereo, maar als ik hem van 2 naar 4 kanalen zet, kan ik in met het programma Virtual DJ (Ja , een DJ-programma om nummers te mixen) de rear output met daarop een headphone gebruiken om muziek voor te beluisteren (voordat je ze daadwerkelijk inmixt en ze dus te horen zijn via mijn versterker die aan de front channel hangt).

Probleem: het geluid in de headphone is te zacht als ik muziek wil voorbeluisteren op een feest. Ik zou dus graag het signaal van de rear output willen boosten. Bij volume-regeling staat REAR al op max. (NB: ik zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om de headset extern te versterken, maar dat zoek ik nu niet.)

Vraag: zijn er nog trucs om de output te verhogen ? Ik heb op een oud topic al een progje (genaamd KX Project) gevonden, maar dat werkt bij mij niet, leek niet samen te gaan met de realtek?

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

Verwijderd

KX Project is alleen voor SBLive, EMU APS, Audigy, Audigy2 en SB 512 kaarten.

Is dit niet wat?
Stealth Recorder Pro includes a "real time recording volume booster", which enhances microphone function of your PC up to 100 times. Using this function, you can record extremely small sounds at a remote location.
Stealth Recorder Pro

• kuru1234
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

kuru1234

Morphineman

Topicstarter
oeps....ik bedoelde in die zin "headpone" ipv "microphone". is bij deze gewijzigd. Ik heb dus niks aan het progje dat je voorstelt, maar toch bedankt voor de moeite.

iemand anders ?

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.