Toon posts:

Laptop nvidia 6600 go probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Tecra S2 met een NVIDIA 6600 Go, maar ik ondervind enige problemen de laatste tijd.
Ik had eind juni mijn laptop geformateerd en windows opnieuw geinstaleerd. Nu had ik een raar fenomeen. Ik kreeg soms op mijn scherm, totaal willekeurig pixels die een verkeerd kleur aangaven.
Soms kwam dit voor in zwermen dan niet meer. Het was totaal willekeurig dacht ik.
Toen ik probeerde een game te instaleren om te zien of het mijn beeldscherm was of mijn video kaart zag ik dat games die ik vroeger kon spelen op een hoge resolutie haperden of totaal verkeerd weergegeven waren, zelfs games die zeiden dat mijn video kaart niet zwaar genoeg was.
Deze games kon ik vroeger wel spelen dus merkte ik dat er iets goed fout zat.

Wat heb ik reeds geprobeerd:
  • Video drivers uninstalled en opnieuw geinstaleerd;
  • Notebook hardware controll uitgeschakeld
  • Nieuwe chipset driver geinstaleerd
  • Geformateerd en (in deze volgorde)
    • chipsetdriver geinstaleerd
    • videokaart driver geinstaleerd
  • extern beeldscherm ingeschakeld
Nu ben ik wat ten einde raad. klinkt dit probleem bekend of weet je het ik het kan oplossen of wat ik nog kan testen want ik ben ten einde raad en ik wil niet metteen toshiba zelf contacteren want hoewel mijn laptop nog in garantie is, als het probleem volgens heb software matig is mag ik betalen.

Verwijderd

Heb je ook alle toshiba shit weer geinstalleerd.

Mogelijk dat je ook AGP drivers nodig hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds alle toshiba drivers geinstaleerd, geen agp driver want deze staat niet tussen de drivers in deze lijst

http://be.computers.toshi...ios.jsp?LNG=10&service=BE

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien zit het koelelement/fan in de laptop niet goed? Als hij te warm wordt klokt hij misschien dramatisch terug... of gaat hij fouten geven.

Anders kan ik je nog wel een geforce 6600GO detonator driver (84.25) geven voor de laptop als je daar interesse in hebt? (Meestal een stuk beter dan de enorm verouderde drivers van de laptopfabrikant.)

Als je interesse hebt, moet je maar een meeltje doen, e-mail staat in me profiel :)

Verwijderd

Topicstarter
Met de detonate drivers heb ik hetzelfde resultaat.
Iemand anders nog suggesties?

Verwijderd

Bartjuh schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:44:
Misschien zit het koelelement/fan in de laptop niet goed? Als hij te warm wordt klokt hij misschien dramatisch terug... of gaat hij fouten geven.

Anders kan ik je nog wel een geforce 6600GO detonator driver (84.25) geven voor de laptop als je daar interesse in hebt? (Meestal een stuk beter dan de enorm verouderde drivers van de laptopfabrikant.)

Als je interesse hebt, moet je maar een meeltje doen, e-mail staat in me profiel :)
kan je me die detonator driver geven? ik heb dezelfde lapotp maar ander probleem. Als ik een letter induw verschijnt hij pas 3 seconden later op mijn scherm. Heb het ook voor na installeren van andere windows

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:37:
[...]

kan je me die detonator driver geven? ik heb dezelfde lapotp maar ander probleem. Als ik een letter induw verschijnt hij pas 3 seconden later op mijn scherm. Heb het ook voor na installeren van andere windows
/me Bartjuh grabbelt in z'n favourites...

Hier kan je een boel informatie vinden over hoe en wat ; http://www.laptopvideo2go.com/ :)

Verwijderd

Bartjuh schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 10:53:
[...]

/me Bartjuh grabbelt in z'n favourites...

Hier kan je een boel informatie vinden over hoe en wat ; http://www.laptopvideo2go.com/ :)
heb een paar drivers geprobeert. Maar blijf traag typen :( denk dat oorzaak ergens anders ligt dan bij grafische kaart

Verwijderd

ik heb ongeveer het zelfde probleem.. veel software geprobeerd voor mijn 6600go maar elke keer komt het fout van dat er geen compatible hardware erop zit. nu zit ik met een hele oude versie van forceware 71.94. majah die ondersteund het wel. hoe komt dat de nieuwe force wares het niet ondersteunen :( . ben ook op zoek naar een nieuwe software voor de chipset
Pagina: 1