Ik heb een Toshiba Tecra S2 met een NVIDIA 6600 Go, maar ik ondervind enige problemen de laatste tijd.
Ik had eind juni mijn laptop geformateerd en windows opnieuw geinstaleerd. Nu had ik een raar fenomeen. Ik kreeg soms op mijn scherm, totaal willekeurig pixels die een verkeerd kleur aangaven.
Soms kwam dit voor in zwermen dan niet meer. Het was totaal willekeurig dacht ik.
Toen ik probeerde een game te instaleren om te zien of het mijn beeldscherm was of mijn video kaart zag ik dat games die ik vroeger kon spelen op een hoge resolutie haperden of totaal verkeerd weergegeven waren, zelfs games die zeiden dat mijn video kaart niet zwaar genoeg was.
Deze games kon ik vroeger wel spelen dus merkte ik dat er iets goed fout zat.
Wat heb ik reeds geprobeerd:
Ik had eind juni mijn laptop geformateerd en windows opnieuw geinstaleerd. Nu had ik een raar fenomeen. Ik kreeg soms op mijn scherm, totaal willekeurig pixels die een verkeerd kleur aangaven.
Soms kwam dit voor in zwermen dan niet meer. Het was totaal willekeurig dacht ik.
Toen ik probeerde een game te instaleren om te zien of het mijn beeldscherm was of mijn video kaart zag ik dat games die ik vroeger kon spelen op een hoge resolutie haperden of totaal verkeerd weergegeven waren, zelfs games die zeiden dat mijn video kaart niet zwaar genoeg was.
Deze games kon ik vroeger wel spelen dus merkte ik dat er iets goed fout zat.
Wat heb ik reeds geprobeerd:
- Video drivers uninstalled en opnieuw geinstaleerd;
- Notebook hardware controll uitgeschakeld
- Nieuwe chipset driver geinstaleerd
- Geformateerd en (in deze volgorde)
- chipsetdriver geinstaleerd
- videokaart driver geinstaleerd
- extern beeldscherm ingeschakeld