Toon posts:

aangesloten op router maar geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een probleem, mijn pc zit aangesloten op een router(copperjet 820)
samen met 3 andere computers en op de 3 andere computers doet het internet het gewoon, maar op mijn computer niet.
dit gebeurde gewoon opeens terwijl ik een spel aan het spelen was.
want hij deed het de hele tijd goed.
en nu heb ik dus gekeken, mijn computer heeft wel wel verbinding met de router, maar ik krijg geen netwerkadres
ik heb van alles geprobeerd, computer gereset, router gereset, kabeltjes verwisseld maar het blijft hetzelfde. op me router branden alle lichtjes gewoon normaal.

ik hoop dat iemand me kan helpe want dit is klote :D

-Barleduck

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 16:53 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:08

Sjaak_Afhaak

Bleh!

op een andere aangesloten pc:
start -> run -> cmd -> ipconfig
de gateway die daar aangegeven wordt, is het IP van je router :)

Hier staat tekst

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Post eens een ipconfig van die machine (start > uitvoeren > cmd >ipconfig intikken) als daar 0.0.0.0 staat moet je even proberen om een nieuw ip adres te krijgen ipconfig/ renew en controleer even je gateway.

[ Voor 8% gewijzigd door Herby op 05-09-2006 15:50 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
ja er staat 0.0.0.0 maar ipconfig renew had ik al geprobeerd, geen resultaat, krijgt geen antwoord van DHCP ... :(
en bij gateway staat er nix bij mijn computer, op deze wel
ik kan op me router komen nu maar weet niet echt waar ik naar zoek o_O
kwam wel dit tegen: 15 im im:DHCP client parameters changed; you must perform a 'dhcpclient update'.
bij errors...
khoop dat jullie me ke kunnen helpe =/

Verwijderd

NIC niet gedisabled ?

/me heeft de ervaring dat dit nogal eens gebeurd bij startende gebruikers.

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11-2025

Roelof

Illustrious Wolf

Ik zou er maar een andere netwerkkaart inzetten.
Als het internet het wel doet op de andere pc's dan ligt is de kans klein dat het een routerprobleem is.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er net achter dat ik op mijn computer (de pc zonder internet) ook niet bij de router kan kome, maar bij netwerkinstellingen zegt ie wel verbonden met lan ...
en waar kan ik checken of NIC disabled is?
en kan dat van het 1 op andere moment gebeuren? :o

khoop niet dat het de netwerkkaart is heb deze vorige maand gekocht :s

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 16:53 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Dan maakt eht niet uit of het je netwerkkaart is of niet, want dan zit er nog garantie op ;)

Maarre...
Heb je de router al eens uitgezet en weer aan?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
ja al aantal keer maar het helpt nix
dus ik moet een nieuwe netwerk kaart halen?
of zijn er nog andere suggesties?
lijkt me eigenlijk sterk dat het me netwerk kaart is maja..

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 17:27 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:22
Probeer eens je computer een vast IP-adres toe te kennen.

Kijk eerst in een werkende computer naar het IP (bijvoorbeeld 192.168.1.102) en naar de gateway (bijv. 192.168.1.1) en ook de subnetmasker (waarschijnlijk 255.255.255.0). Stel dan in jouw IP: 192.168.1.58 (volgens dit voorbeeld), de subnet, als gateway 192.168.1.1 (het adres van je router) en als Primaire DNS ook 192.168.1.1.

Zou stiekem wel moeten kunnen werken. Probeer anders eens je netwerkkaart de deinstalleren (in windows dus) en dan met de nieuwste drivers weer te installeren...

Succes :)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je niet stiekem in allebei je routers de DHCP aanstaan? Dat heb ik zelf ook een keer gehad en nadat ik 1 v/d 2 DHCP-servers uit had gezet had ik verder geen problemen meer.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Zsub ik heb gedaan wat jij hebt voorgesteld, ip invoeren enzo ... en ik heb nu gewoon internet O_O
hardstikke bedankt :D
maareh kan ik zo gewoon normaal internetten enzo? of kan dit alleen tijdelijk ofzo?
ik kan nu ook op de router enzo maar kheb het gevoel dat ik eerst een nummertje had fout getypt, een 1 ipv een 0

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 19:35 ]

Pagina: 1