[WXP pro] WLAN: Kan als enige geen shares zien in netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Goede dag

Ik heb eerst de network troubleshooter uitgevoerd en op basis daarvan heb ik dit topic geopend.

Ik kan via mijn laptop die aangesloten is via het draadloos netwerk geen verbinding maken met andere computers in het draadloos netwerk terwijl de rest van de computers onderling wel verbinding kan maken (shares). De reden dat ik dit nodig heb is om te kunnen printen via een printer die op een vaste computer is aangesloten aan de draadloze router.

De workgroep en subnet is overal hetzelfde. Gastaccount staat aan.
Microsoft printer en bestand deling staat aan. Alles staat op delen en DHCP. Ik heb ook een paar mappen gedeelt op mijn laptop.

Ik kan wel pingen naar alle computers en routers in het netwerk en ook krijg ik internet op mijn laptop.

Het internet komt binnen en gaat via een Router naar de draadloze router. Op de router beneden zit 1 pc aangesloten en de rest is aangesloten via de draadloze router (Level-one wbr-3400TX).

De ip-adressen zitten op 192.168.123.xxx. Subnet is 255.255.255.0.

De computers die met een draadje vast zitten krijgen 192.168.123.137 tot 141. en de draadloze verbindingen krijgen 114 tot 118.

Ik heb de search al meerdere malen gebruikt en ook de network troubleshooter kon mij niet verder helpen. Helaas heeft de systeembeheerder van mijn vader sinds kort wachtwoorden op de routers gezet dus ik hoop dat het een software probleem is.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

ps,
Als ik in mijn browser \\laptopcomputernaam intyp dan krijg ik de pagina van de gedeelde mappen enzo, alleen als ik \\192.168.123.114 (mijn ip) intyp dan krijg ik een foutmelding dat het niet bestaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Msel op 06-09-2006 17:14 ]