Toon posts:

dynamic subdomein (ofzo)

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik weet niet hoe het heet, maar ik zoek een manier om te maken dat als je naar http://naam.mijnsite.nl gaat je dan een pop-upje krijgt met "naam is cool"etc.

Hetzelfde principe als http://naamhier.justgotowned.com bijvoorbeeld. Nou heb ik 1 subdomein aangemaakt met mijn eigen naam, maar om nou voor elk mogelijk bedenkbare lettercombinatie een subdomein aan te maken lijkt me een tikje veel moeite :P en bovendien is er vast een snellere manier?

Ik ben totaal niet bekent in dit gebied, dus als iemand de codes zou kunnen geven (en indien mogelijk met uitlegt), zou dat zeer op prijs worden gesteld door mij en mijn vrienden.

Ik wil dus graag weten hoe je al die subdomeinen krijgt, en hoe je de naam uit de link krijgt in een php query :) de rest kan ik zelf..

bvd
Martijn

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn aardig wat scripts in omloop die dit voor je kunnen, zelf is het ook niet al te moeilijk te schrijven. (de popup komt uit een javascript, daarna gewoon een location: script om naar de 'echte' website door te sturen).

Als je dus *.domein.nl naar jou eigen website laat gaan, kan je een script de URL laten strippen en de subdomein naam laten checken in de database. Bestaat -> location+popup, bestaat niet-> je eigen website.

Natuurlijk niet de bedoeling hier om kant en klare code te vragen, inzet is gewenst ;).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En hoe je die "naam" weer uit de hostname krijgt, kun je prima vinden met phpinfo(), kwestie van de goeie server-var opzoeken, maar nu heb ik alweer teveel verteld.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
PHP:
1
2
3
$matches = array();
if(preg_match("/([^.]*).server.nl/", $_SERVER["SERVER_NAME"], $matches))
  echo $matches[1];

Je hebt geluk, ik verveel me ;)

[ Voor 5% gewijzigd door robbert op 05-09-2006 14:54 ]

Verwijderd

Als je een werkend voorbeeld hebt -> view source of zoiets :P en daarna je fantasie/logica gebruiken.

Zo is het halve internet gekopieerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 15:28 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je mij kan vertellen hoe we dan de source van php-scripts kunnen bekijken? graag :9

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Eerst PHP Freaks & tegenwoordig Stack Exchange is om master @ scripting te worden absoluut de aanrader.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2016 19:03 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zat, maar geen source-viewers ;)

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:40:
Er zijn aardig wat scripts in omloop die dit voor je kunnen, zelf is het ook niet al te moeilijk te schrijven. (de popup komt uit een javascript, daarna gewoon een location: script om naar de 'echte' website door te sturen).

Als je dus *.domein.nl naar jou eigen website laat gaan, kan je een script de URL laten strippen en de subdomein naam laten checken in de database. Bestaat -> location+popup, bestaat niet-> je eigen website.

Natuurlijk niet de bedoeling hier om kant en klare code te vragen, inzet is gewenst ;).
mijn site is www.thecripplez.nl (name is lame, ik niet bedacht) dit wil ik als een extra.. http://martijn.thecripplez.nl is een domein die ik al heb aangemaakt, maar met een andere naam werkt dat dus niet. Het gaat specifiek om t zo te maken dat welke naam je invult ie bijvoorbeeld naar cripplez.nl/voorbeeld gaat... Ik heb ooit iets gevonden in apache met virutals hosts enzo, maar daar heb ik nog minder verstand van :P

Verwijderd

Topicstarter
het pop-up enzo kan ik allemaal zelf, en dat naam uit de link halen heb ik ook al gevonden, en bedankt robert ;), maar t gaat me voornamelijk om dat je die namen kan intypen, en dat kan ik niet vinden

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
;; ANSWER SECTION:
blatestbla.thecripplez.nl. 120  IN      A       81.4.97.152

Je DNS is dus in orde zo te zien. Enige wat nog moet is Apache-configuratie en dat is simpel te vinden op het net :)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:43:
maar t gaat me voornamelijk om dat je die namen kan intypen, en dat kan ik niet vinden
Kun je dat misschien uitleggen? Draaien er meerdere sites op dat IP of alleen dat ene geinige van je? Want anders zou je in index.php kunnen kijken of het de standaard-site is, of dat er een popup moet komen. Hoef je niet te werken met vhosts.

[ Voor 55% gewijzigd door Osiris op 05-09-2006 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een hoofdsite op www.thecripplez.nl Meer is er niet op dat IP

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik gok dat je een vhost hebt aangemaakt voor martijn.thecripplez.nl?
Als je dus een wildcard dns record naar jou IP heb, zou dit een makkelijk script voor je zijn. laatste files komen uit augustus 2002, maar zoals ik het zie zou het nog steeds moeten werken.

Wel moet je dan vhost eruit halen, zodat dus <alles>.thecripplez.nl naar jou eigen website zou gaan (dat script stuurt het dan weer verder, beetje verbouwen en je kan dus ook een popup inbouwen).

Zelf gebruikte ik er eentje met frames (100% frameset) die ook kees.thecripplez.nl/gaapie volledig kon doorsturen naar een website, maar dus die url wel bleef laten zien (de echte website werd dus in een frame geladen). Ik heb dat script alleen dusdanig lopen verbouwen, dat ik niet weet of ik hem terug kan bouwen naar iets wat je kan gebruiken :)

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:44:
Enige wat nog moet is Apache-configuratie en dat is simpel te vinden op het net :)
Het lijkt me een shared omgeving (gezien tracert), vaak kan je hierop geen Apache configuratie aanpassen.

Handeld jou webserver niet sub.domain.tld af als domain.tld/sub? Als ik asdasdasd.thecripplez.nl oproep dan krijg ik The requested URL / was not found on this server.

Zorg eerst dat Apache goed geconfigureerd is, zodat je alle request binnen het domain binnen krijgt op je hoofdsite. De Apache configuratie, mocht je deze zelf kunnen aanpassen.
code:
1
2
3
4
5
<Virtualhost *:80>
  #blabla wat hier ook mogen staan standaard
  ServerName domain.com
  ServerAlias domain.com *.domain.com
</Virtualhost>

Daarna kan je pas iets bouwen met PHP, het effect is (op mijn site):
http://tnet.gallery.kingofdos.com
http://whatpulse.profile.kingofdos.com
http://tnet.profile.kingofdos.com
http://got.profile.kingofdos.com

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 01:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@mijndomein.nl and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Ik snap hier verder echt geen reet van, is er iemand die ik op msn kan toevoegen die me er stap voor stap door leid?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pas eerst eens de KingofDos apache stuk aan:
code:
1
2
3
4
5
<Virtualhost *:80>
  #blabla wat hier ook mogen staan standaard
  ServerName domain.com
  ServerAlias domain.com *.domain.com
</Virtualhost>

Korte test, dit werkt namelijk nog niet (http://gaap.thecripplez.nl)

Pagina: 1