Toon posts:

Hardware configuratie detecten

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had laatst op dit forum via de zoekmachine een post gevonden met iemand die hetzelfde wou, maar ik kan de post nergens meer vinden. In de post stonden een paar tools om je hele hardwareconfiguratie te scannen. Ik wil namelijk weten wat voor netwerk kaart ik in een bepaalde pc heb zitten. Dit is al een wat verouderde pc, en ben het vergeten. En om hem nu helemaal weer open te gaan maken zit ik ook niet op te wachten, aangezien het gewoon met een simpel tooltje kan, want heb het eerder ook al een keer gedaan voor dezelfde pc.

Weet iemand misschien een goed tooltje om uit te vinden wat voor soort netwerkkaart er in zit? Dit omdat ik dan weet welke drivers ik moet downloaden.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 14:15 ]

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-02 15:50
Apperaat beheer :P, of gewoon effe everest draaien.

Verwijderd

Topicstarter
in aparaatbeheer zie je gewoon: "Ethernet controller". Niet type/merk of iets in die trand.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:27:
in aparaatbeheer zie je gewoon: "Ethernet controller". Niet type/merk of iets in die trand.
SiSoft Sandra Lite of zoals de vorige poster al zei Everest.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:15:
En om hem nu helemaal weer open te gaan maken zit ik ook niet op te wachten, aangezien het gewoon met een simpel tooltje kan, want heb het eerder ook al een keer gedaan voor dezelfde pc.
Zoveel werk is het niet om de PC even open te maken en te kijken naar bepaalde hardware :z

Er zijn talloze tools beschikbaar. Met een beetje zoeken (zoeken naar 'hardware detection tool' of 'hardware diagnostic tool' of iets dergelijks) kun je vast wel iets vinden. Vergeet overigens niet dat de software het fout kan hebben, zelf kijken is dus betrouwbaarder :)

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.