Toon posts:

Basic nieuwsbrief-cms software gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek het volgende:

Een stukje software dat een html pagina kan genereren die via mail verzonden kan worden. Eigenlijk zoek ik dus een simpel CMS, waar een standaard stramien in gedefinieerd is (bijv 2 koloms, kop, voettekst en op 2 plekken een foto). Dit hoeft niet via het CMS aangepast te kunnen worden.

Degene die inlogt moet nu een aantal dingen kunnen wijzigen, bijvoorbeeld de achtergrondkleur, lettertype en de foto's. Dit moet volgens mij via CSS allemaal te doen zijn.

Kortom: Een simpel CMS waar men simpel tekst kan invoeren en foto's. Hierna kunnen een aantal simpele opmaakinstellingen worden verandert (lettertype, grootte, achtergrondkleur etc). Dit wordt opgeslagen, en getoond als html-pagina die vervolgens opgeslagen kan worden, en hierna gemailt kan worden.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Zoek is naar Sendstudio. Werkt prima. (Gebruik het zelf). Geen problemen met html mails en werkt ook prima met hotmail/gmail/ andere webmail providers.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Helaas zijn wij niet je persoonlijke software zoekdesk, dus hier zul je zelf naar op zoek moeten.
Wat had je al gevonden en wat werkte er niet helemaal lekker aan?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:13:
Helaas zijn wij niet je persoonlijke software zoekdesk, dus hier zul je zelf naar op zoek moeten.
Wat had je al gevonden en wat werkte er niet helemaal lekker aan?
Ik zoek in principe een heel basic CMS, veel van de Open Source CMS'en die ik gebruikt heb (Joomla, en evt weblogsoftware) zijn allemaal veel te uitgebreid.
Ik wil in principe gewoon een CSS die de opmaak regelt en verder een aantal invoervelden waar tekst en foto's in geplaatst kan worden.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Dat kun je heel simpel zelf maken met een beetje PHP :?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
André schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:49:
Dat kun je heel simpel zelf maken met een beetje PHP :?
Inderdaad, zeker als je een class als PHP mailer gebruikt hoef je alleen nog maar het beheersgedeelte echt te programmeren. Het samenstellen van de email met headers e.d. kost dan geen enkele moeite meer.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik het zelf maak is echt uitgesloten. Mijn kennis van php is echt 0,1. Ik kan het gebruiken, maar zelf iets schrijven lukt echt niet.

Als het heel simpel is, zouden er dus ook genoeg kant-en-klare scriptjes te vinden zijn.
Nogmaals, omdat ik er zelf niet echt in thuis ben, weet ik ook niet echt waar en vooral hoe ik moet zoeken.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:14:
Dat ik het zelf maak is echt uitgesloten. Mijn kennis van php is echt 0,1. Ik kan het gebruiken, maar zelf iets schrijven lukt echt niet.

Als het heel simpel is, zouden er dus ook genoeg kant-en-klare scriptjes te vinden zijn.
Nogmaals, omdat ik er zelf niet echt in thuis ben, weet ik ook niet echt waar en vooral hoe ik moet zoeken.
Je kan het gebruiken maar niet zelf schrijven :? Je weet dus hoe je een php bestand op je webserver zet en that's it of..?

Het is hier de bedoeling dat je zelf moeite doet voor hetgeen je wilt bereiken. Ik ga zeker met de rest mee dat je het beter zelf kunt leren. Gewoon een pagina met invulvelden waarin je de kleuren/lettertype en foto's invoert. In de pagina erna handel stop je dit in je stramien en verzend je het met een standaard PHP mailer class. Succes!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
zoek eens ff op "php ezine" of "php newsletter" of zo. heb je binnen de kortste keren een hele stapel scriptjes.

Copy.com

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 09:45

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Kijk eens op hotscripts.com, daar zul je vast wel zo iets vinden.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:44

remy007

Broodje Bakpao Helmond

g00fy schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:45:
[...]

Je kan het gebruiken maar niet zelf schrijven :? Je weet dus hoe je een php bestand op je webserver zet en that's it of..?

Het is hier de bedoeling dat je zelf moeite doet voor hetgeen je wilt bereiken. Ik ga zeker met de rest mee dat je het beter zelf kunt leren. Gewoon een pagina met invulvelden waarin je de kleuren/lettertype en foto's invoert. In de pagina erna handel stop je dit in je stramien en verzend je het met een standaard PHP mailer class. Succes!
Deze mening deel ik ook, reden is heb zelf in het verleden zo'n soort script voor mezelf geschreven. Met while() lusjes e.d. Gecombineerd met 2 tabellen in mysql: 1 voor de ontwerpen, 2 voor de verzonden brieven (een archief).

Op zich is het niet moeilijk, ok voor de beginner is het wat lastig, maar je leert het meeste door eens te kijken hoe andere scripts (simpele) werken, en daarvan de structuur te leren. Bouw daarna je eigen script en kijk of het lukt! Zoniet ga je debuggen, daar leer je het meeste van!

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Pagina: 1