VPN instellen op livebox

Pagina: 1
Acties:
  • 760 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188254

Topicstarter
Hallo,

Voor de laatste update kon ik middels VPN een verbinding maken met mijn werk.
Helaas nu niet meer.
er wordt wel een verbinding opgezet door het programma Forticlient.
Dit functioneert goed.
Vervolgens probeer ik via terminal server in te loggen, maar dat lukt niet meer.

Kan iemand mij in duidelijke stappen aangeven wat ik moet doen om weer te kunnen inloggen?

Wanadoo geeft geen ondersteuning en ook op mijn werk kunnen ze niets voor mij betekenen omdat het probleem in de livebox zit.

De poorten heb ik allemaal openstaan zowel tcp als udp.
Ik lees veel over forwarding van poorten, maar hoe dit precies moet is het mij niet duidelijk.

Ik hoop dat snel iemand mij kan helpen.

Bij voorbaat dank.

Léon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:21
Titel edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21
Als ik het goed begrijp probeer je een VPN verbinding te maken met een computer buiten je eigen netwerk. Ik werk zelf niet met VPN maar heb wel een wanadoo/orange verbinding met livebox. Ik ga er vanuit dat het probleem ontstaat omdat de VPN verbinding specifieke porten doorgemapt wil hebben naar de client computer waarop je de VPN-verbinding maakt.

Je maakt in de livebox een portforward naar je client computer via een port-forwarding regels via het webinterface (dat je standaard vind op 192.168.1.1) onder het tabblad Firewall. Het is uiteraard even uitzoeken welke poorten de VPN verbinding nodig heeft. Een voorbeeld van een portforward voor Apache2 op poort 80:

Naam: Apache2
Geactiveerd: Ja
Protocol: TCP
Van port: 80
Tot Port: 80
Lokaal IP-adres: 192.168.1.10 (van de client dus)
Naam interface: mer0

De livebox moet telkens opnieuw opstarten wanneer er forwarding regels geimplementeerd worden.
Overigens is het niet nodig en zelfs onwenselijk om alle poorten op de livebox open te zetten

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Welk protocol gebruik je ?

[ Voor 3% gewijzigd door Gurbe de n00b op 05-09-2006 19:59 . Reden: typo ]

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Volgens mij was het niet mogelijk om vpn te gebruiken met de livebox, een van de redenen waarom ik er zelf ook eerst vanaf heb gezien. Waarschijnlijk moet er ipsec verkeer geforward worden..

Misschien kan je het beter hier vragen.

Uit het topic (zie verder dat topic):

Is het mogelijk om VPN te forwarden over de Livebox?
Ja, maar wel gelimiteerd aan voorwaarden. Iedereen die eigenhandig policies aan heeft geprobeerd te maken, weet ook dat er voor het GRE protocol een optie staat, maar dat de website keihard terug komt met een error. Enige optie die dan over blijft is het op UDP of TCP basis te forwarden, zoals hier te zien is.

(door Lizard)

[ Voor 41% gewijzigd door Mr_gadget op 05-09-2006 20:10 . Reden: extra info ]