LCD/Plasma/CRT TV's: wat verwachten jullie?

Pagina: 1
Acties:

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Goed, losstaand van het feit dat ik een nieuwe TV wil kopen (binnen 2 jaar, dus geen korte termijn doelstelling) ben ik benieuwd naar jullie visie over de toekomst. Het gaat dan om productontwikkelingen als prijsontwikkelingen.

CRT:
De prijs van deze tv's is het meest constant, nieuwe productontwikkelingen zoals een hogere resolutie worden ook bij de CRT's doorgevoerd. De prijzen dalen niet snel.

LCD/Plasma:
Bij deze TV's is de productontwikkeling erg sterk. Langere levensduur en vermindering negatieve effecten (bv inbranden plasma's) zijn erg ontwikkeld de laatste jaren. De prijsontwikkeling is ook het sterkst bij deze groep. Het verschil tussen een 82cm CRT of een 82cm LCD wordt steeds kleiner.
Qua resolutie zie je nu de vooruitgang worden geboekt, hogere resoluties (zowel plasma als lcd) zorgen voor een beter beeld en sluiten hiermee goed aan bij digitale tv.

En dan nu: wat kunnen we het komende jaar verwachten?
LCD's die groter worden? Plasma's met een hogere resolutie? Sterke prijsdaling van bestaande LCD/plasma techniek?

Niet iedereen zit te wachten op een >82cm tv in zijn woonkamer. Kortom, hoe ziet de TV markt er over 1a2 jaar uit?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 09:54
ik zie die prijsdaling zeker doorzetten. LCD's die oktober vorig jaar nog 2000 euro waren, die zijn nu richting de 1300/1400 geschoten. Als dit zo doorzet, heb je volgend jaar rond deze tijd standaard goede lcd-tv's voor rond de 600-800 euro.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 13:20

SeatRider

Hips don't lie

Jivecar schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:53:
CRT:
De prijs van deze tv's is het meest constant, nieuwe productontwikkelingen zoals een hogere resolutie worden ook bij de CRT's doorgevoerd. De prijzen dalen niet snel.
Mwoah. 5 jaar geleden kocht ik mijn Sony 32KV65F 32" breedbeeld, voor ongeveer 2800 gulden (zeg 1300 euro). Twee jaar daarna kostte de opvolger (32KV68F) ineens 500 euro bij de makro. Tegenwoordig heb je voor dat geld bijna een LCD (heb nu een 27" lcd in de slaapkamer hangen die me 440 euro kostte + 2 jaar panorama weggooien).

Nederlands is makkelijker als je denkt