en maar 2 reacties op zo'n shoot, dan plaats ik nog een extra kickje
Ooit heb ik wat negatief commentaar gepost op een shoot. Paar maanden later kwam ik (toevallig?) op je site. Maar ik moet zeggen, petje af hoor! Zit echt mooi werk tussen! Afgelopen maand ben je ook weer aardig actief geweest. Even wat algemeen commentaar/tip, ik zie dat je veel tele gebruikt. Vind het zelf ook leuk om af en toe wat met groothoek te doen. Wellicht is dat ook een ideetje voor jou? Krijg je wat meer afwisseling in je werk ipv die foto's alsof het lijkt alsof je iemand aan het bespieden bent...
#1, leuk moment te pakken, compositie/houding vind ik wat minder, denk omdat het onderwerp wel erg centraal geplaatst is. Of pak een uitsnede, of pak het wat ruimer. Bewerking is naise
#2 leuk idee, uitvoer zou denk ik wat beter kunnen. Bankje er compleet op, in parkje, of langs een weg. En dan model meer in zichzelf laten zijn. Ze lijkt er nogal gespannen/gemaakt bij te zitten.
#3, "ik heb een rokje, een zonnebril, een stropdas ben 16 en drink breezers" Sorry, vind hem niet echt spreken. Wellicht omdat het model als 16 jarig breezer modelletje gepositioneerd word op deze foto?
#4 heeft wat dat betreft een veel volwassener uitstraling. Een wat egalere achtergrond of juist interessantere achtergrond had de foto meer afgemaakt.
#5 vind dat je het niveau van het model hier weer laat afzakken door haar bril op haar neus te laten zakken. Daarnaast lijkt het wel alsof je Nikon's NEF's bewerkt in PhotoShop kleur wilt namaken. Die gelige tint vind ik niet zo mooi. Probeer de foto eens in het 2:3 formaat te houden en minder strak te croppen. Denk dat dat de foto ook hier meer waarde geeft. Of minder strak croppen... Kijk maar eens naar wat werk van 6x6 fotografen. Volgens mij croppen die allemaal een stuk ruimer.