Linux schijf bestanden terughalen...

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb een Linksys Storage Link (fileserver) en daaraan een harde schijf welke ik gebruik voor foto's. Een vriend van mij is voor een jaar naar Australie en heeft een hoop foto's erop proberen te zetten. Hij zei dat het gelukt was maar ik zie ze nu niet. Toevallig heeft mijn vader rond hetzelfde tijdstip de stroom uit laten vallen. Ik ben bang dat hierdoor de bestanden die er net op stonden verloren zijn gegaan.

Ik weet dat harde schijven "nooit" volledig te wissen zijn en hoop dat er misschien nog iets van zijn foto's terug te halen zijn. Als ik het goed heb maakt de linksys van de harde schijf een linux indeling dus handleiding voor windows partities zijn voor dit probleem niet toereikend. Ik zou jullie hiervoor zeer dankbaar zijn aangezien dit echt waardevolle foto's zijn.

Ik moet wel zeggen dat er verder niks met de schijf aan de hand is. Dat vind ik zelf wel weer vreemd.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:25
Je zou een live-cd van Ubuntu of Knoppix kunnen draaien op een pc waar je die externe hardeschijf aan koppelt. Kijken of je dan weer bij je data kan, of de partitie kan repareren.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323