Toon posts:

Wlan kaart overgezet...internet traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe computer. en ikheb thuis een draadloos netwerkje. De wireless PCI card heb ik uit mijn oude computer gehaald en in de nieuwe gezet. Ik heb 3 pci-slots en heb de middelste gepakt. Internet is nu enorm traag en valt ook regelmatig weg. De onboard lan heb ik in XP uitgeschakeld, met de gedachte dat deze misschien met de Wlan kaart zou botsen. Het probleem blijft echter. Ik heb niet de software van de Wlan-kart geïnstalleerd, alleen de drivers. De ontvangst is goed volgens de computer. Weet iemand wat ik zou kunnen doen voordat ik bijvoorbeeld de bios helemaal overhoop gooi?
XP is door de leverancier erop gezet. Ik weet niet of hij iets van drivers heeft geinstalleerd op het moederbord...

De specs van de computer:

moederbord: ASUS A8N-SLI SE
Processor:AMD Athlon64 X2 3800+ S939 DualCore
werkgeheugen: 1024 mb
harde schijf: Samsung 160Gb 7200rpm 8Mb SATA
videokaart: Connect3D ATI Radeon X1600Pro 512MB PCIe
behuizing: Coolermaster CAC-T05 Centurion 5
Voeding: Coolermaster RealPower 550W incl. Power Consumption Indicator
DVD-brander: Samsung 16x +/- writer LS bulk zwart
OEM: windows XP pro
Wireless PCI card: SMC

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Controleer de volgende dingen even:

- Moederbord driver
- Wlan driver
- signaalsterkte
- Windows updates (Service Pack 2?)

Verwijderd

Topicstarter
Windows is SP2
signaal sterkte is: good
Wlan driver zal ik opnieuw downloaden bij SMC
Hoe kan de moeder bord driver checken? of gewoon de nieuwst downloaden bij asus?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-04 09:38

Quakie

quakelen

Driver settings nagelopen van je wlan kaartje?
Standaard settings hoeven niet beste settings te zijn.

In mobo boekje gekeken of PCI irq gedeeld of vrij is? Andere 2 PCI poorten vrij?

TCPOptimizer al geprobeerd? te vinden op www.speedguide.net

Ik teken nergens meer voor

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Doe dat laatste maar ja...

Toevallig geen gekke software geinstalleerd?
Norton bijv?

Prik je kaartje anders eens in een ander pci slot, of zet windows er ff opnieuw op enzo..

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle antwoorden...ik ben nu op mijn werk, maar zal straks thuis eerst alle drivers updaten en kijken wat er gebeurd..
Mijn virusscanner is van trend micro...
De andere twee pci poorten zijn vrij en wat ik heb gelezen over de pci kaarten is dat volgens mij shared zijn, maar dat weet ik niet zeker...zal even kijken en het posten...

ik heb even op de Asus site gekeken...is het verstandig om de bios up te daten, zo ja kan ik dan gewoon de laatste versie pakken, oftewel de bovenste? http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us en van de driver gewoon de XP versie
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Sorry voor het vele vragen...mijn vorige computer heb ik zelf in elkaar gesleuteld 8!! jaar geleden en ik ben er een beetje uit :) Als ik er weer een beetje in ben gekomen moet het allemaal wel weer lukken...hoop ik

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou even een update....ik heb even contact gehad met de computerbouwer. Volgens hem heeft hij de drivers en bios van het mobo van de asus site gehaald en zijn deze helemaal up to date...
ik heb daarna bij SMC de drivers van de kaart en firmware voor de router gedownload en geinstalleerd, met als gevolg dat internet weer supersnel is....bedankt voor de ideeen en de hulp...optimizer ga ik nog downloaden en uitproberen...
Pagina: 1