Toon posts:

Complete HiFi set voor max EUR 1.000

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Aangezien ik over niet al te lange tijd EINDELIJK mijn bonus krijg, lijkt het mij een verdomde goed plan om mijn huidige low fi, krakende, ellendige geluidsset eens te gaan vervangen.

Op dit moment heb ik 4 speakers die nog prima werken: 2x Philips (80 watt constant uit circa 1996) en 2x JBL Control Series (http://www.jbl.com/home/p...egion=USA&cat=COS&ser=COS) (excuus voor de lange url).

Ik ben op zoek naar (1) een nieuwe receiver (2) een DVD speler waarmee ik deze receiver goed kan "bedienen" (3) een subwoofer en centerbox (indien ik de overige 4 boxen kan houden). Ik wil dus een goede cinema set creeeren.

Nu heb ik 2 vragen:
1. Kunnen mijn huidige speakers een nieuwe versterken aan?
2. Wat voor producten kan ik het beste kopen (met in ogenschouw een budget van max EUR 1.000)

Aangezien ik weinig verstand van de nieuwste snufjes heb, maar toch een goede hifi (goede kwaliteit/prijs verhouding) set wil hebben, voorzien van extra's die er echt toe doen, stel ik deze vraag.

Indien jullie nog meer info nodig hebben hoor ik het graag!

Alvast bedankt!!!!

Rudolf

Verwijderd

kijk eens bij correct, in de koopjeskelder, daar hebben ze mooie spullen van 2004-2005 voor niet al teveel geld

http://www2.correct.com/k...9775dd48f8b35b0864bb10ee5

bijv de marantz sr4300 is een mooie versterker
bijv de marantz dv 4500 mooie dvd speler (heb hem zelf ook :*) )

Dan hou je nog geld over voor fatsoenlijke boxen ook

Verwijderd

Topicstarter
Vector,

Thanks voor de goeie tip!!
Wat mij opvalt is dat de Marantz (als je puur kijkt naar uitgangsvermogen) een stukje duurder is dan de overige (behalve dan de Harman Kardon die er overigens wel heel erg vet uit ziet), komt dit doordat de kwaliteit gewoonweg een stuk beter is?

thanks again

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-02 20:20
Voor nieuwe speakers moet je eens naar Mordaunt Short kijken.
Voor mensen die net beginnen één v/d beste speakerstjes qua prijs/kwaliteit.

Marantz ben ik zelf ook een voorstander van, voor een leuke prijs haal je altijd degelijk spul in huis. :>

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:02:
kijk eens bij correct, in de koopjeskelder, daar hebben ze mooie spullen van 2004-2005 voor niet al teveel geld

bijv de marantz sr4300 is een mooie versterker
bijv de marantz dv 4500 mooie dvd speler (heb hem zelf ook :*) )

Lekkere koopjes... De Marantz SR4600 is overal 300 euro... dus waarom 50 euro meer lappen voor het 5 jaar oudere model??? De Marantz DV4500 is een mooi ding, maar als je Divx wil kijken zou ik de DV4610 nemen. Je huidige luidsprekers lijken me een beetje crappy. Qua speakers zou je bij Wharfedale kunnen kijken naar de Diamond 9 serie, betaalbaar en toch goed. Als je muziek ook belangrijk vind zou ik met een paar van deze speakers beginnen i.p.v een standaard HT 5.1 all in 1 setje. Een subwoofer zou ik uitstellen voordat je de volgende bonus hebt, kijk dan naar het merk REL zodat je meteen een heel goede hebt.

Harman Kardon zou ik mee oppassen, zeker met de paar jaar oudere series want die schenen nogal regelmatig kapot te gaan.

Ik zie de SR5600 voor 370 daar staan, een veel betere optie dan de SR4300 als je net iets meer power wil.

[ Voor 7% gewijzigd door PHiXioN op 05-09-2006 15:27 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel simpel: neem je speakers mee en ga luisteren wat het beste klinkt. Onze muzieksmaak is de jouwe immers niet - misschien hou jij wel een hele bonkerige bas en draai je veel house, terwijl je als je veel klassiek draait een hele andere set nodig hebt ;)

Zie ook Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
PHiXion, thanks voor je feedback. Ik was sowiezo uiteraard van plan ook nog eventjes langs de mediamarkt te wippen en het een en ander vergelijken. Resteren nog een aantal vragen.
(1) Bij de Harman Kardon receivers betaal je dus eigenlijk alleen maar voor het design??
(2) Ik hoef niet persé DIVX te kunnen kijken (ik kijk dit nl via mijn Xbox) met mijn dvd speler, hij moet alleen wel juiste output kunnen leveren (dingen zoals Dolby Digital etc.), zodat ik niet een hele dure receiver koop waarbij de DVD speler de qualiteit niet aankan.
(3) Ik ben niet op zoek naar een standaard 5.1 setje, ik wil in ieder geval starten met een goede reciever (incl subwoofer en center box) aangezien mijn huidige versterker overleden is. Indien ik vervolgens erachter kom dat mijn huidige speakers niet voldoen, dan ga ik die later uiteraard ook vervangen.

thanks,
Rudolf

• gelukkie
  • Laatst online: 07:50
Zelf heb ik de set: Denon AVR-1906 met 2x jbl E60
Ik zou deze ook eens gaan luisteren, ik weet niet waar je woont maar bij de Steenweg in Utrecht kun je dit voor leuke prijzen kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er overigens nog echt een echter no-go tussen de merken receivers? (een merk waar ik zowieso niet eens de moeite voor moet doen om naar te luisteren?)

• 107mb
  • Laatst online: 08:20
http://www.soundbrothers.de/html/tip030906.html

helemaal onderin, lijkt me niet verkeerd voor het geld!

[ Voor 8% gewijzigd door 107mb op 05-09-2006 19:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:45:
Is er overigens nog echt een echter no-go tussen de merken receivers? (een merk waar ik zowieso niet eens de moeite voor moet doen om naar te luisteren?)
Op die koopjeskelder-link van PHiXion staan sowieso geen crap-merken. Waarschijnlijk wel een paar crap versterkers (een Thomson van 69 euro kan gewoon niks zijn), maar bij de prijzen vanaf zo'n 250 euro zie ik leuk spul staan! Ik zou dan vooral kijken naar Marantz, HK en Sherwood, maar dat is puur persoonlijk. ;)

• PHiXioN
Als je voor divx je x-box gebruikt kan je die dan ook niet voor dvd gebruiken? Er zit toch een optische digitale uitgang op je x-box? Koop een optisch kabeltje en kijk of dat naar wens werkt. Dan laat je je reciever alle dolby en dts conversies doen en hou je het geld van die dvd speler in je zak. Toen ik mijn Marantz kocht vergeleek ik met name Marantz, Denon en Onkyo... er zit zeker verschil tussen qua geluid, dus ga zelf luisteren. Pioneer en Yamaha zijn volgens mij ook goede opties.

Iets als JVC of Philips zou ik overslaan (ieg qua audio, tv's is een ander verhaal).

Ik denk dat deze center wel degelijk is:

http://www2.correct.com/a...39cf893c1ad50fc47b70f016e

en dan zo'n sub erbij?

http://www2.correct.com/a...39cf893c1ad50fc47b70f016e

Dan kan je later altijd kijken of je de L en R speakers ook wil vervangen voor iets uit dezelfde serie. Uiteraard is dit een suggestie, altijd eerst gaan luisteren! Luister ook naar andere speakers in het budget zodat je kan vergelijken.

Kijk trouwens wel naar de impedantie van je speakers, lager dan 6 Ohm verdragen sommige versterkers niet (Marantz bvb). Als het goed is staat het erop vermeld.

[ Voor 6% gewijzigd door PHiXioN op 05-09-2006 21:13 ]

Verwijderd

Kijk trouwens wel naar de impedantie van je speakers, lager dan 6 Ohm verdragen sommige versterkers niet (Marantz bvb).
Sommige Marantz versterkers, maar dat geldt voor alle genoemde merken. Heeft meer te maken met het eindversterker-ontwerp en de gebruikte elco's, en bij budget-versterkers worden daar nu eenmaal shortcuts gemaakt...

M'n 15 jaar oude T+A TMR-80 transmissielijn speakers duiken soms aardig onder de 5 Ohm, maar m'n Marantz heeft daar geen enkele moeite mee. Maar die zit wel in een ietsje andere prijsklasse... (AV9000 pre-tuner en MM9000 eindversterker).

• PHiXioN
In ieder geval de categorie waar hij terecht zal komen (waar ik ook in zit).

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Qua luidsprekers is het volgende echt fantastisch om aan te raden:
de Kef Q-serie. Twee keer iQ7 moet binnen je budget passen. Ronduit prachtig en kraakhelder (maar dan ook echt kraakhelder) geluid. Werkt fantastisch bij muziek, maar ook bij films is het geluid ronduit top. Het zijn wel twee grote zuilen.

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de info.

Ben net even gaan kijken (en luisteren!) bij de Mediamarkt.
Hele aardige knakker liet me even het een en ander horen.
Uiteindelijk vond in de Harman / Kardon receiver echt top klinken (met name de lage tonen). De verkoper gaf alleen, heel eerlijk, wel aan dat het ook (uiteraard) voor een groot deel aan je speakers ligt. En hij gaf trouwens aan dat ik de sterkste van de twee boxen (Philips, zie boven) naast de TV als frontspeakers moet zetten. Iedereen hiermee eens? Of kan ik ze ook prima achter plaatsen?
Als opties gaf de verkoper de Harman / Kardon AVR 140 of de AVR 240. Ik zit nu alleen hard te twijfelen of 40watt (bij de AVR 240, 50watt) per kanaal niet wat aan de lage kant is? heeft iemand hier ervaring mee?

Voor wat betreft de DVD speler (PHiXion, mijn dvd speler in mijn X-box werkt echt verre van top, hij leest de helft van mijn cd's niet, en zelfs sommige DVD's niet): hierbij raadde hij mij de DVD 27 van Harman / Kardon aan. Zou goed samen gaan met de receiver (qua design en uiteraard functionaliteit). Kan de DVD 27 alleen niet vinden op de website, hier moet ik dus even nog naar kijken (heb namelijk geen DIVx dus nodig).

De center box en een subwoofer heb ik nog maar kort naar gekeken, maar hebben jullie een idee wat er bij het bovenstaande setje zal voldoen? (weet nog niet zeker of ik deze neem hoor!)

mzl
Rudolf

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik heb redelijk veel ervaring met marantz en HK voor mijn normale audio. Kijk eens op hifi.nl en hear.nl daar heb je voor weinig geld vaak erg leuke aanbiedingen. Ik kocht recent als 2e set een HK dvd 20 plus een AVR 5500 samen voor 600 euro (nieuwwaarde 3500) Speelt prima. Zo heb je ook nog geld over voor een paar speakers. Goedkope en goede speakers vindt je bij www.wenwaudio.nl .

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

40 watt per kanaal is zat. Lees anders even de FAQ door. Daar staan veel antwoorden op vragen in die je hebt.
2. Wat voor producten kan ik het beste kopen (met in ogenschouw een budget van max EUR 1.000)
Het is de bedoeling dat je zelf wat zaken uitzoekt. Er zijn geen no-go's, consumenten hifi werkt technischg prima met elkaar in bijna elke configuratie. Hoe het klinkt moet je geowon gaan luisteren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.