Laptop aansluiten op projectie TV

Pagina: 1
Acties:

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een laptop en wil deze aansluiten op een projectie TV. Ik heb gezocht op internet en GoT, maar ik ben nu in China en de meeste situatie's gelden hier niet echt. Ik heb een Asus F3Ja-AP018HZ laptop en er staat hier een projectie TV. De laptop heeft S-Video en een S/PDIF-aansluiting. De projectie TV heeft eigenlijk alles, behalve een SCART-aansluiting. Nu heb ik een S-Video naar S-Video kabel gekocht en dan heb je geen geluid, dus nu is mijn vraag wat ik wel moet hebben? Een S/PDIF-kabel met aan de andere kant een rode en witte uitgang die ik op de TV aansluit. Ik kan hier niet echt met verkopers een gesprek aangaan, dus daarom vraag ik het hier.

Het beeld werkt dus al, alleen het geluid nog niet. Ik denk zelf dat ik een S/PDIF-kabel moet hebben die aan de andere kant dus 2 uitgangen heeft voor de TV: een rode en witte voor links en rechts geluid, klopt dat? Heeft zo'n kabel ook een naam, zodat ik het in de winkel kan laten zien?

Bedankt!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
jackplug 3,5mm(koptelefoon) naar die witte en rode chinch stekkertjes

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
S/PDIF = Sony Philips Digital InterFace

Dit is dus een digitaal signaal en geen analoge audio.
Je zou wel een eventuele koptelefoon aansluiting op de laptop kunnen gebruiken.

Die zou je via een 3,5mm jack naar 2x tulp kabel kunnen aansluiten op de TV.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat het beste is, nu even kijken of ik dat aan Chinezen kan uitleggen.