Toon posts:

[Win2K3] Client soms wel soms niet op Share

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier 2 keer een W2K3 server staan:
Server1 is de Domain Controller met AD (hier draaid ook het administratie pakket op)
Server2 is de File server

Nu heb een paar clients die soms hun netwerk share op server2 niet kunnen openen (Krijgen de melding mogelijk geen rechten voor deze share), als ik dat dan probeer vanaf een andere pc onder hun gebruikersnaam lukt dat wel. Ik heb al geprobeerd om opnieuw de client op te laten starten maar dat heeft ook geen zin.

Als de client het na een tijdje weer probeert komt deze er wel weer op dit ligt iig niet aan de licenties en het aantal netwerk connecties omdat andere clients er gewoon wel steeds op komen zonder problemen

Ik hoop dat dit genoeg info is anders hoor ik het wel alvast bedankt voor de hulp

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Licensing is toch het eerste waar ik aan denk. Heb je per seat of per server ingesteld staan? Het kan dan namelijk nog steeds zo zijn dat je bij 'per server' bijvoorbeeld 20-30 ingesteld hebt staan en die nieuwe connectie net nr 31 is.

Vervolgens loop je naar die andere pc toe, logt de huidige gebruiker af (nog maar 29 sessies) en probeert het daar opnieuw (= sessie 30) en dan gaat het wel goed.

Je krijgt verder in je event log van server/client geen meldingen op het moment dat het mis gaat? Zo nee, kun je van je domain policy de logging wat uitgebreider maken? Bijvoorbeeld een dagje lang alles loggen dat met authenticatie/aanmeldingen te maken heeft?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Way2Smart schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:24:
Licensing is toch het eerste waar ik aan denk. Heb je per seat of per server ingesteld staan? Het kan dan namelijk nog steeds zo zijn dat je bij 'per server' bijvoorbeeld 20-30 ingesteld hebt staan en die nieuwe connectie net nr 31 is.
Dan is de melding anders, iets in de trand van "to many connections" (correct me if I.........)

Ik heb het gevoel dat ze niet lekker in het domain hangen. Verwijder de computeraccounts van de desbetreffende systemen eens uit het AD en hang dan de systemen er eens opnieuw in?

[ Voor 17% gewijzigd door marquis op 05-09-2006 12:51 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 23:25

gerhald

:P

mischien iest van een tijd probleem dat mischien die ene pc de tijd niet helemaal van goed staat of verloopt dit ben ik zelf ook wel is tegen gekomen waardoor je niet meer bij een share kan komen verkeerde tijden tussen server en client of server - server

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 00:05
Kunnen de cliënts op het moment dat ze de shares niet kunnen benaderen wel pingen naar de betreffende server? Kunnen ze wel shares op andere servers openen?

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
marquis schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:29:
[...]

Dan is de melding anders, iets in de trand van "to many connections" (correct me if I.........)

Ik heb het gevoel dat ze niet lekker in het domain hangen. Verwijder de computeraccounts van de desbetreffende systemen eens uit het AD en hang dan de systemen er eens opnieuw in?
Dat van die melding klopt die heb ik ook wel eens gezien bij mij thuis bijv.

Ik zal een proberen om de desbetreffende computers even opnieuw in het domein op te nemen

Verwijderd

Topicstarter
gerhald schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:29:
mischien iest van een tijd probleem dat mischien die ene pc de tijd niet helemaal van goed staat of verloopt dit ben ik zelf ook wel is tegen gekomen waardoor je niet meer bij een share kan komen verkeerde tijden tussen server en client of server - server
Dat zou misschien kunnen ik heb een tijdje geleden een probleem gehad met mn time service van de dhcp server zal dit even na kijken bedankt voor je reactie

Verwijderd

Topicstarter
jwpmzijl schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:20:
Kunnen de cliënts op het moment dat ze de shares niet kunnen benaderen wel pingen naar de betreffende server? Kunnen ze wel shares op andere servers openen?
Jep de clients kunnen gewoon pingen naar de server bedankt voor je hulp
Pagina: 1