Toon posts:

Nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben momenteel aan het sparen voor een nieuwe pc. Deze wil ik rond het eind van dit jaar, beginvolgend jaar kopen. Maar ik wil wel weten wat ik dan het beste kan kopen. De prijzen zullen nog wel veranderen maar dat zie ik dan wel. Ik heb een bugget van ~1100 euro.

case
dvd-brander
moederbord
geheugen
harddisk
processor
videokaart
voeding

Cooler Master - Big Tower Stacker 810 ATX No PSU (zilver)
Asus - DVD-/+/RAM DRW1608P3S 16x/16x/8x DL Retail (zwart)
Asus - A8N-SLI SE nForce4 SLI, SATA2 RAID, GLAN
TwinMOS - 2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
Maxtor - 250GB ATA133 16MB FDB, 6L250R0
AMD - Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz HT 1MB S939 Box
Asus - Videokaart PCI-e GeForce 7600GS Top Silent 512MB DVI/HDTV
Cooler Master - Powersupply Realpower 550W SLI

Nou heb ik geen ervaring met SLI dus is mijn vraag is het verstandig om 2 video kaarten aan te schaffen. En is het better een "AMD - Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz HT 2MB S939 Box" processor te nemen dan de 4600+...
Voor het geheugen is CL2.0 beter dan CL2.5 ? (had ergens gelezen van wel)
Zo ja, dan denk ik dat het verstandiger is "Kingston - 1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.0 HyperX (2x)" te nemen in plaats van 2x1GB TwinMOS.

Ik speel met regelmaat games...
Momenteel heb ik een:
AMD Athlon XP 2200+ (2.0GHz)
Geforce 6600 256MB (AGP)
1,5 GB DDR 333
En een Asus moederbord (weet type niet uit mijn hoofd en ben niet thuis dus kan het niet controleren.)

Ook heb ik al één HD van maxtor (250GB 16MB FDB) en ben er tevrede over, en aangezien mijn 1ste HD heeft wat keuren dus wil er tevens een nieuwe bij. In mijn huidige pc zit ook een geluidskaart die nog goed werkt dus die hoef ik niet nog één aan te schaffen, dit geld ook voor mijn huidige beeldscherm, toetsenbord en muis (al is mijn muis wel heeeel erg verslepen (logitech logo is weg gesleten en hij begint zijn kleur te verliezen :'( , maar dat zie ik dan wel of ik die er één bij neem.)

Wat is dus beter:
-Het kingston geheugen of het twinmos geheugen...
-De AMD Athlon 64 X2 4600+ (2.6GHz) 1MB of de AMD Athlon 64 X2 4200+ (2.2GHz) 2MB...
-Twee videokaarten in SLI of één videokaart...

Wil de pc gebruiken voor voornamelijk games... En hoop er dan weer een tijd mee te kunnen doen ;)
Ik zou eventueel ook een AM2 processor + Moederbord kunnen nemen alleen dan kan ik (met de prijzen van nu) geen SLI nemen...

Asus - M2N4-SLI nForce 4 SLI, SATA, GLAN, 8CH (moederbord)
Kingston - 1GB DDR2 SDRAM PC6000 CL4.0 HyperX (geheugen)
AMD - Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz HT 1MB AM2 Box (processor)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:10

Just_I

What did you just say?

Het socket 939 platform komt aan zijn einde en wordt vervangen door het AM2 platform. Het is dan ook niet aant raden om nu nog een socket 939 setup aan te schaffen en omdat je pas over een kwart jaar je pc koopt zou ik je toch aanraden om voor een AM2 of een Core 2 Duo set-up te gaan.

Over je videokaart, je hebt nu in je lijstje een 7600GS wat een midrange videokaart is. Het heeft niet zo heel veel zin om midrange videokaarten in SLi opstellingen te zetten, iig niet al gelijk bij aanschaf. In dat geval kan je beter gelijk een high end videkaart halen.

Over het geheugen weet ik niet echt veel dus dat laat ik aan anderen over om daar je vragen over te beantwoorden.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Het lijkt me niet handig dat je een pc gaat samenstellen die je pas over 4 maanden gaat aanschaffen :z

Tegen die tijd zijn alle prijsstellingen die jij noemt niet meer aan de orde en ook is er dan andere hardware op de markt. Dus kunnen we je ook niet helpen met de config. Wat ik zou doen is de ontwikkelingen in prijs en hardware in de gaten houden, zodat je zelf een idee hebt wat er tegen de tijd dat je je pc wilt gaan aanschaffen kan kopen voor je budget.

Omdat deze vraag onmogelijk door ons kan worden beantwoord gaat je topic op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.