voodoo3 glide drivers voor linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27
mensen, ik kan het echt niet vinden.. voodoo3 2000 glide drivers om quake onder linux een beetje normaal te kunnen spelen. ik heb nu 20 frames per minuut ;) en das niet relaxed.. ik zou die drivers moeten installen maar alles is gelined naar linux.3dfx.com en die is dood :(

heeft iemand hem mischien voor me? of een linkje? i hope so :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
Vroeger in de tijd van xfree86 3.3x was de opengl voor 3dfx kaarten bovenop glide gebouwd. Het was een soort opengl naar glidewrapper.
Vanaf xfree86 4.x, die geleverd wordt bij moderne distributies is dit niet meer het geval je moet daarvoor dri gebruiken. Ik heb geen voodoo3, 4 of 5, maar een nvidiakaart. Ik heb geen ervaring met dri, volgens mij staan de drivers al grotendeels op je pc, maar ik weet het niet zeker.

Hier is een mirror voor linux.3dfx.com. De howto's staan er ook:

http://www.3ddownloads.com/?directory=/linuxgames/3dfx/

verder is er op dri.sourceforge.net al een nieuwere versie, die tevens ook sneller is, maar wel een nieuwere kernel en xfree86 4.02 verijst.

Linux rules!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 13:27
Op maandag 29 januari 2001 19:12 schreef thunderbird2k het volgende:
Vroeger in de tijd van xfree86 3.3x was de opengl voor 3dfx kaarten bovenop glide gebouwd. Het was een soort opengl naar glidewrapper.
Vanaf xfree86 4.x, die geleverd wordt bij moderne distributies is dit niet meer het geval je moet daarvoor dri gebruiken. Ik heb geen voodoo3, 4 of 5, maar een nvidiakaart. Ik heb geen ervaring met dri, volgens mij staan de drivers al grotendeels op je pc, maar ik weet het niet zeker.

Hier is een mirror voor linux.3dfx.com. De howto's staan er ook:

http://www.3ddownloads.com/?directory=/linuxgames/3dfx/

verder is er op dri.sourceforge.net al een nieuwere versie, die tevens ook sneller is, maar wel een nieuwere kernel en xfree86 4.02 verijst.

Linux rules!
Linux roeleert zeerzeker ;)

alleen uhm.. ik moet voor die files dus mijn XFree86 flink downgraden.. alleen ik vind die oude versie ook niet meer.. ik moet 3.3.5 en vind alleen 3.3.6 .. maaruhm ik zie ook ZOOOOOOVEEEEEEEEEEEEL files.. ik weet echt niet wat ik hebben moet :(

is er geen distro waar dit ingebakken zit? ik heb zowat alles op CD :D