Mini Mac en WoL ?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-02 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met een kleine vraag :

wij hebben een aantal nieuwe Mac Minis met Intel Core Duo proccessor en Windows XP op.
nu zouden we die dingen graag via draadloos Wake on Lan kunnen opstarten.

Nu vragen we ons af :

1) kunnen we op deze Mac Minis gewoon een windows USB draadloze netwerk ontvanger opzetten ( werken de "gewone" windows drivers op deze Apples ? )
2) kunnen USB wireless netwerk kaarten Wake on Lan ?
3) welk merk/product komt hiervoor in aanmerking, of mag ik eender welk USB wireless kaartje kopen met Wake on Lan functie ?

Bekabeld netwerk gaat helemaal niet omdat er in de desbetrefende ruimtes niet geboord mag worden.

Iemand enig id ?

-| Hit it i would ! |-

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 12:16
Een klein antwoord - nee.

Je kan volgens mij wel nog een airport kaartje naderhand inbouwen (correct me if I'm wrong).

En of WoL uberhaupt wireless kan .. da's een goeie vraag -- edit: Er bestaan dus inderdaad WoWlan kaartjes. Maar dan moet de bios het ondersteunen blijkbaar -- dus waarschijnlijk niet.

Met mijn duffe kop weer te snel gelezen -- de drivers in XP zullen geen probleem zijn in Bootcamp oid. Met parrallels durf ik het niet zeggen

[ Voor 43% gewijzigd door iworx op 05-09-2006 11:32 ]

This space intentionally left blank.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:13

BCC

Falcon10 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:12:
wij hebben een aantal nieuwe Mac Minis met Intel Core Duo proccessor en Windows XP op.
Waarom?
1) kunnen we op deze Mac Minis gewoon een windows USB draadloze netwerk ontvanger opzetten ( werken de "gewone" windows drivers op deze Apples ? )
Ja, waarom niet.
2) kunnen USB wireless netwerk kaarten Wake on Lan ?
Het is een USB device, dus het is wake on USB. Geen idee of die mac-mini dat support. Windows kun je iig wel uit standby halen met USB.
3) welk merk/product komt hiervoor in aanmerking, of mag ik eender welk USB wireless kaartje kopen met Wake on Lan functie ?
Volgens mij bestaan die dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 05-09-2006 11:28 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:31
WoL kan niet via wireless. Zoek maar op google.

Verwijderd

niets

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 11:30 ]

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 12:16
orillion schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:29:
WoL kan niet via wireless. Zoek maar op google.
Via datzelfde Google --
Whitepaper on Wake on Wirelesslan van Intel

This space intentionally left blank.

Pagina: 1