Toon posts:

Thermometer voor koelwater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een thermometer in mijn koelwaterreservoir te plaatsen. Gewoon voor de leut.
Nu had ik zelf een idee om een thermometer die ze bij de slagerij gebruiken(wegens nauwkeurigheid en display), uit elkaar te halen. Echter weet ik niet hoe ik aan zon thermometer kan komen.

Kan iemand mij laten weten hoe ik aan zon industriele thermometer kan komen of hoe ik dit op een andere manier op kan lossen??

Alvast bedank, en ik post fotos als het eenmaal af is.

Verwijderd

Koop gewoon een simpele elektronische thermometer, bijv. een 1-wire ofzo, die zijn nauwkeurig genoeg voor jouw doeleinden. Die kun je vervolgens via serieel/parallel uitlezen en de data opslaan om mooie grafiekjes oid te genereren.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil juist een soort extra display op mijn pc hebben. Met leuke statistiekjes.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb weleens een standaard-apotheek/drogist electronische thermometer uit elkaar gehaald. Je hebt dan een display, knopje, printbordje en een draadje naar de sensor. Ik weet niet hoelang het draadje mag worden, maar lijkt me makkelijk genoeg te modden naar een sensor voor je WC.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kun je eventueel ook wel doorsolderen. Thermaltake heeft ook een temp. sensor. Die is alleen voor in slangen maar als je het uiteinde stuk knip moet je hem ook gewoon in je reservoir kunnen hangen. Zit ook een LCD'tje aan. Moet je even op hun site kijken.

*is te lui om dat te doen

Verwijderd

Topicstarter
k thanx
Pagina: 1