Toon posts:

TWeakers help mij!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opeens wilde mn pc niet meer opstarten, heb verschillende OS'en proberen te installeren, maar steeds de fout: I/O device error : 00001000

ARGHL!:(
ja ik heb gescandisked en gedefragged, heb wel een paar bad clusters, maar dat zou toch niet moeten uitmaken?
:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 17:23 schreef Gladiator het volgende:
Opeens wilde mn pc niet meer opstarten, heb verschillende OS'en proberen te installeren, maar steeds de fout: I/O device error : 00001000

ARGHL!:(
ja ik heb gescandisked en gedefragged, heb wel een paar bad clusters, maar dat zou toch niet moeten uitmaken?
:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(
:z ik dach het dus wel..althans ligt eraan waar de badcluster zitten

a)in de windows directory
b)niet in de windows directory

a)kan je prob. krijgen met windows
b)niet met windows

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 10:09

duderuud

Sliden is koel

Ik denk ook dat je HDD is overleden....

Motor-Forum.nl

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Lijkt op een defect schijfcontroller, of een defecte harde schijf. Als er een bad cluster op de ALLEREERSTE sector zat, dan zou je wel eens niet meer kunnen booten van die schijf, maar kun je em eventueel wel als tweede schijf gebruiken. ;)

Je kunt testen of het de schijf is of de controller door tijdelijk een ANDERE schijf als primary schijf aan te koppelen, en die te formatteren en bootable maken. Als ie dan WEL boot, dan is die andere schijf kaduuk, en boot ie NIET, dan is de schijfcontroller op je mainboard kapot... :(

Trouwens, schijven met bad sectors erop moet je eigenlijk zo snel mogelijk vervangen.... anders krijgen we straks weer een "HELP mijn bestanden zijn pleite door een crash en ik MOET ze hebben" posting... >:)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
De bad clusters zitten alleen op mn c: partitie. Ik gebruik nu D: voor windows(whistler) en alles werkt prima. Gebruik c: alleen voor temperory files of een game die ook op cd heb. Heb toch ruimte genoeg. Heb met Fdisk ff "goeie" ruimte vrijgemaakt:)
Komt binnenkort toch nieuw pctje. P3 500 met Geforce2 MX wordt een beetje sloom vinnik.