[XP] Schijfcontrole 50% --> Computer start opnieuw op *

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Een kennis van mij heeft het volgendeprobleem.

Wanneer hij schijfcontrole uitvoert stopt hij na een tijdje en sluit hij de pc automatisch af. Hetzelfde gebeurt bij het maken van een image van zijn harde schijf met een tool van norton. Ik heb het forum afgestruind maar kom niks bekends tegen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 08:12
Breekt hij de schijfcontrole af telkens op exact hetzelfde percentage?
Indien ja: verdenk de hdd er dan maar van, hang de schijf eens op een andere pc, voer daar de schijfcontrole nog eens uit, of nog beter, download maxtor diagnostic eens..

Indien nee: zijn er nog momenten dat de pc spontaan reboot? Dan zou ik je temperaturen en voltages eens nakijken..

BOE

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? In Windows Clients is het verplicht die in je topic titel te zetten :)

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Ik denk dat de pc te heet wordt

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kan ook voeding zijn, maar wat elevator zegt, om welke windows versie gaat het?

Instagram / YouTube

Verwijderd

Kan je toevallig iets/een melding vinden in je eventlog wat een hint geeft waarom windows zichzelf afsluit ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Computerstart opnieuw op.
...
en sluit hij de pc automatisch af.
Welk van de twee is het? Als die eerste: schakel automatisch opstarten uit en check welke STOP code je krijgt. (Zoals uitgelegd in de WOS FAQ). En geef natuurlijk even enige relevante event log entries.

Je kon niets vinden -> waar zocht je op? Bij Google zoeken naar 'schijfcontrole windows reboots' als zoekterm geeft meteen al een medeslachtoffer...

edit:

Zwaar terechte vraag hieronder :D Idem welke controller en welke drivers <-- check dus of je de juiste hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 05-09-2006 11:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Wat voor HDD?

Greetz Big-R

• michielvz
Bedankt voor al jullie reacties.

1.Het gaat om WIndows Xp (mijn excuses voor het ontbreken van deze info)

2.De computer start opnieuw op

3. Hij heeft het niet op andere momenten, alleen bij de twee door mij beschreven voorbeelden.

4. Ik denk dat als het hardwarematig is dat het aan de hdd ligt, misschien is windows gewoon gaar en moet er een nieuwe op. Kan ik de schijf ongeacht het merk met de maxtor diagnostic tool testen of moet het dan maxtor zijn ?

Verwijderd

Pssst: Kijk een paaer posten naar boven (vanaf die van mij tot aan die jou daarnet). Die vragen moet je ook nog eventjes beantwoorden/Die tips moet je ook nog opvolgen !

• michielvz
1 Aangezien ik nu niet bij de betreffende computer kan, kan ik niet in de eventlogs kijken maar ik zal dat zeker doen. Bedankt voor de tip !
2 Hij sluit de pc automatich af en start deze ook weer op. Ik neem aan dat je dat bedoelt.
3 Wat voor hdd het is weet ik niet.
4 Ik zal proberen om auto reboot uit te zetten.
5 Kan het ook een registry conflict probleem zijn?

Wat belangrijk is om te melden is dat hetzelfde probleem zich ook voordoet bij de schijfcontrole die hij doet voordat windowsxp wordt opgestart. Dat sluit dus al een windowsxp probleem uit lijkt mij.

Dat lijkt erop dat het een hardwarematig probleem is. Ik zal in dit geval de hdd scannen met maxtor scanner of in geval van een ander merk een andere scanner (suggesties?)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hardware of drivers lijkt me inderdaad niet onlogisch. En ook dan is het erg handig om wat te weten over de onderliggende foutmeldingen / BSOD's. Maxtor: geen idee, misschien dat oude topics in Opslagmedia & I/O Controllers en/of de site van de makers helpt?

Registry conflict: geen idee, wat bedoel je daarmee? Het register is wel erg breed namelijk :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• michielvz
Ik heb "automatisch opstarten" uitgezet zonder resultaat. Schijfcontrole voordat windows boot loopt vast op 26% en blijft dan hangen. True image loopt ook vast op 26% en herstart de computer, dus hij sluit hem niet netjes af.

Op het moment van de True Image Boot:
De IP-adreslease 192.168.0.101 voor de netwerkkaart met netwerkadres ************* is geweigerd door de DHCP-server 192.168.0.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Op het moment van de Schijfcontrole Vastloper:
Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres ***************. De volgende fout is opgetreden: De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen.

Het komt trouwens uit het systeem log. Iemand enig idee ?

[ Voor 53% gewijzigd door michielvz op 06-09-2006 18:14 ]

Verwijderd

ik vermoed een defecte cluster. Achterhaal het merk van je hd (gewoon bak open vijzen en ernaar kijken, dat staat er normaal altijd goed duidelijk op), en kijk dan naar het testtooltje van die producent.

(testtooltjes zijn producentspecifiek, de juiste benaming en locatie/merk staat mooi in de FAQ)

edit; die netwerkerror is vreemd, maar haal gewoon eens de netwerkkabel uit de pc terwijl je een schijfcontrole doet. Dan kan je geen nieuw ip aanvragen, en heb je daarover zekerheid of het dat ipprobleem is dat de oorzaak ofwel het gevolg van een ander probleem is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 18:16 ]

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 08:12
die maxtor diagnostic kan je trouwens met elke schijf gebruiken, ongeacht of hij van maxtor is of niet. Maar als je een tooltje van de fabrikant zelf kan gebruiken dan kan je (indien hij fouten geeft) deze fouten meegeven met de rma..

BOE

• michielvz
Begrijpt iemand de relatie tussen de meldingen en de vastlopers etc. ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er is hier meerdere malen gesuggereerd om je harddisk te testen - dat al geprobeerd? :)
Pagina: 1