Toon posts:

draadloos livebox + via utp delen = probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleemos:
Ik woon momenteel in frankrijk in een studio en maak draadloos gebruik van de livebox van de huisbaas.

Nu heb ik een Grandstream ip telefoon gekocht en die heeft zoals jullie wellicht bekend.. een lan kabel (ip adres) nodig.

Ik dacht slim te zijn en mijn computer (voorzien van draadloos internet via de livebox) via utp kabel te verbinden met de telefoon. Verbinding ingesteld op 'internet verbinding delen'.

Prompt krijg ik geen internetverbinding meer door van de livebox, wel nog een lan-adres, maar geen internet meer.

Wat te doen, wat te doen??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

internet verbinding delen van windows is enorm beperkt. Waarschijnlijk gebruikt de livebox als ip 192.168.0.1. Internet delen van windows kan ENKEL 192.168.0.x als normaal netwerk gebruiken en gaat dus conflicteren met het al bestaande netwerk.

Wat je zou kunnen doen is niet je internet verbinding delen op die computer, maar te bridgen. Op die manier gaat je telefoon waarschijnlijk zelfs een ip krijgen van de livebox.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik denk dat ik dat geprobeerd heb;
Ik heb bij netwerkverbindingen de lan-verbinding en de draadloze-verbinding geselecteerd en dan via rechtermuisknop, 'verbindingsbrug maken' gekozen.

Krijg ik een prachtige verbindingsbrug, maar vervolgens scheidt de software van de netwerkadapter(ontvanger) ermee uit en zegt dat ie geen netwerkadapter kan vinden. Heel flauw!

Deed ik het zo goed? en.. zijn er andere mogelijkheden?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Gebruik gewoon niet die windows verbindingen-delen-shit. Download wat routersoftware (zijn genoeg gratis versies), stel een ip in voor je netwerkkaart en je telefoon, laat de software vervolgens routeren van je netwerk kaart naar je draadloze netwerk.

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
Aha!! het is gelukt.. ik ben heeeeel gelukkig nu :)
Ik had een zeer domme fout gemaakt door internet op de lan-verbinding te delen, ipv op de draadloze verbinding 8)7

Desalniettemin heel erg bedankt voor jullie hulp

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 12:53 ]