Software voor in de gaten houden pc's in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erik
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik zoek een open-source programma om te draaien in (suse) linux waarmee ik windows werkstations in de gaten kan houden, en statistieken kan zien zoals
cpu-gebruik, mem-gebruik, hdd-gebruik, geinstalleerde programma's, draaiende processen

Heeft iemand een goed voorstel voor een programma? Ik heb half sourceforge al afgezocht maar ik kan niets vinden :(

De reden dat het in linux moet werken is omdat daar meer gratis (open-source) software voor te vinden is. Als er dus een soortgelijke windows applicatie is, is dat ook prima!

Het is geen probleem als voor de werking van het programma een proces moet draaien op de werkstations. :)

• Erik
Ondertussen heb ik het een en ander gevonden!

http://www.zabbix.com/index.php
http://www.nagios.org/

iets soortgelijks zoek ik, maar dan evt. nog met de mogelijkheid voor distributie van software!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:10

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Heb je Big Brother al eens bekeken?

Dit bestaat uit een serverdeel dat je op je Linuxbak installeert en een (optioneel) clientdeel die wat statistics van de client verzamelt en doorgeeft. De client is er ook voor windows en je kunt er eigen plugins in hangen.

Niet het meest gebruikersvriendelijk om te installeren maar het wordt veel gebruikt en is redelijk goed gedocumenteerd.

De (onbeperkte) trial version kun je vinden via http://bb4.com/

[J|O|R] <- .signature.gz

• Erik
TwOkkie schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:45:

Dit bestaat uit een serverdeel dat je op je Linuxbak installeert en een (optioneel) clientdeel die wat statistics van de client verzamelt en doorgeeft. De client is er ook voor windows en je kunt er eigen plugins in hangen.

Niet het meest gebruikersvriendelijk om te installeren maar het wordt veel gebruikt en is redelijk goed gedocumenteerd.

Ik zal eens een kijkje nemen! bedankt!

Edit:
Ik heb even een kijkje genomen en het ziet er goed uit, alleen kun je geen processenlijst bekijken en het is niet compatibel met de meeste besturingssystemen op werkstations..

The following Operating Systems are currently supported:

Red Hat Linux 7.x
Red Hat Enterprise Server 3.0
SUSE Linux 8
Sun Solaris 6 or greater
HP-UX 11.0 or 11i
IBM AIX 4.3.3, 5.1 or 5.2
Windows NT 4 Server
Windows 2000 Server or Professional
Windows 2003 Server

[ Voor 27% gewijzigd door Erik op 05-09-2006 13:32 ]

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:10

TwOkkie

Tweakin' Okkie

erikkll schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:26:
The following Operating Systems are currently supported:
lijstje geknipt
Andere linux/unix-smaken zullen vast ook werken. Er zit een README met porting instructies bij voor als het echt niet lukt. Ook OS/X zal denk ik niet zo'n probleem zijn. Wat ze hier bedoelen is waarschijnlijk de lijst OS'sen die de helpdesk vanaf de eerste lijn begrijpt.

Of XP, Vista of 98 zullen werken weet ik niet. Heb de client wel een poosje op m'n W2K "pro<kuch>fessional" laptop gedraaid en had daar geen problemen mee.

[J|O|R] <- .signature.gz

• Erik
TwOkkie schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:29:
[...]

Andere linux/unix-smaken zullen vast ook werken. Er zit een README met porting instructies bij voor als het echt niet lukt. Ook OS/X zal denk ik niet zo'n probleem zijn. Wat ze hier bedoelen is waarschijnlijk de lijst OS'sen die de helpdesk vanaf de eerste lijn begrijpt.

Of XP, Vista of 98 zullen werken weet ik niet. Heb de client wel een poosje op m'n W2K "pro<kuch>fessional" laptop gedraaid en had daar geen problemen mee.
ja, maar de client zal moeten werken onder XP! :) ik probeer het gewoon uit en dan zie ik wel even :)

iemand nog meer suggesties?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
TwOkkie schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:45:

Nee nee,

Kijk hier:

http://hobbitmon.sourceforge.net/

Gratiz

Die-hard Brexiteer

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Client-side wil je absoluut niks geinstalleerd hebben staan. Wij gebruiken hier in ons datacenter (+- 350 Dell servers) o.a. Nagios voor de software-based monitoring. In die zin, het opzijn van services, diensten, netwerk enzo. Voor de hardware (spanningslijnen, schijven, fans enzo) wordt gewoon Dell Openmanage icm ITA gebruikt. Die twee samen vormen een vrij dicht monitorsysteem.

• Erik
Ik zie dat het OS unix/linux is; het kan windows werkstations monitoren? het ziet er wel goed uit namelijk :)

edit:
je moet dus alle tekst doorlezen totaan het 'configuring' gedeelte voor je daar achter bent :')

You can install a client on each of the hosts you monitor, to check host-specific data such as CPU utilisation, disk usage, if certain processes and services are running etc. Hobbit includes clients for most Unix-like operating systems. A client for Windows is planned but the programming has not yet started.

Edit2: nu lees ik weer in een FAQ dat het wel kan!
> Also I saw something this morning about a Windows client -- how
> stable is that?

From what I hear it should be usable. But you can stick with the
current BBNT client until it reaches version 1.0.

[ Voor 55% gewijzigd door Erik op 06-09-2006 08:54 ]

Pagina: 1