Toon posts:

FOUTMELDING mysql_fetch_array(): ....etc..

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De volgende foutmelding krijg ik te zien op de home page van mijn website:

mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/vitepres/www/uitwijzer/indez.php on line 187

Wie weet hoe ik dit moet oplossen? Ik heb er er niet veel verstand van eerlijk gezegd...

BVD..

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38
Heb je iets veranderd aan je code/server waardoor deze error zou kunnen ontstaan?
Wat heb je zelf al bedacht/geprobeerd?
Heb je al gegoogled?

Kortom: veel vragen nog open voor een veelvoorkomend probleem :)

edit:
Dit hoort trouwens in Programming :)

[ Voor 8% gewijzigd door ReZ1987 op 05-09-2006 10:09 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb zelf niks verandert maar weet je waar misschien de oplossing is. en hoe kan ik iets veranderden in de SQL?..

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kijk in /home/vitepres/www/uitwijzer/indez.php op regel 187. Daar staat waarschijnlijk een mysql_fetch_array($variabele) die helemaal niet op die $variabele kan slaan. Misschien verkeerde query uitgevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die regel bekijken in een programma ofwat? Sorry heb er weinig van zoals k al zei

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ten eerste is het niet nodig om allemaal hoofdletters in je topictitel te gebruiken. Daarnaast is deze foutmelding enorm bekend. De orginele fout treed namelijk neit op bij de fetch array. De orginele fout zit in je sql query. Deze levert een fout op waardoor er geen resultset is. Omdat je deze fout waarschijnlijk niet afvangt komt hij pas boven water wanneer je een niet bestaande resultset uit wilt lezen.

Door simpel een echo mysql_error() op de jsuite plek neer te zetten kun je keurig achterhalen wat er fout is gegaan bij het queriën van de database.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het lijkt me trouwens handiger wanneer je contact opneemt met degene die deze applicatie gebouwd heeft. Ten eerste hebben ze imho wat prutswerk opgeleverd (alhoewel je veel vaker ziet dat fouten niet goed afgehandeld worden in toch vaak wat serieusere stukken maatwerk), en ten tweede kunnen hun een stuk makkelijker achterhalen waarom deze fout optreed.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
dat gaat helaas niet, die persoon werkt hier niet en kan k niet bereiken,..

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Dan moet je een andere programeur opzoeken die het wel voor je op kan lossen. Aangezien we je niet even in een paar posts je kunnen leren programeren :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:38
Hmm tjah, en dus vraag jij aan ons of wij een kant en klare oplossing leveren voor jouw probleem?
Globaal moet je het volgende doen:
- de pagina van de server naar je computer downloaden (ftp?)
- met bijvoorbeeld kladblok of een ander edit-programma gaan debuggen
- de bewerkte pagina dan weer terug uploaden...

Alhoewel het toch makkelijker is om hoe dan ook contact met de maker of een andere programmeur op te nemen. Deze basic SQL error is niet zo lastig te debuggen voor hen lijkt mij ;)

edit:
Disjfa was eerder :P

[ Voor 3% gewijzigd door ReZ1987 op 05-09-2006 10:26 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
ok tog bedankt voor de medewerking...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is inderdaad iets dat je alleen kan oplossen door contact op te nemen met de programmeur omdat - zoals je zelf al zegt - er niet genoeg verstand van hebt :)

Je moet natuurlijk eerst wel even controleren of je MySQL server e.d. nog draait, maar wij kunnen hier niet gaan gokken wat een of ander hele generieke foutmelding in custom software moet betekenen ;)

Ik ga dit topic dan ook sluiten omdat we er op deze manier niet gaan komen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.