kapot modereren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43
In toenemende mate begin ik me te storen aan het bewust kapot modereren van standpunten. Telkens als er weer fanboy discussies ontstaan worden ook goed onderbouwde meningen volslagen weggedrukt door meerdere figuren die daardoor de discussie effectief kapot maken.
Als voorbeelden kun je de twee discussies over de DRM techniek lezen. Daar staan soms uitgebreide on-topic bijdragen met "goed" ( in de zin van veel argumenten gebruikt) onderbouwde ( maar sterk afwijkende!) menigen die als overbodig aangemerkt zijn. Iemand is het er niet mee eens en maakt ipv een discussie er een strijd van wie het hoogste scoort in de moderatie. Dat moet dan de "winst" in het topic opleveren.
Ik zie deze tendens in toenemende mate tweakers.net beheersen. In het verleden waren er altijd wel lezers die de zaak wisten te corrigeren. Iets wat ik zelf ook met grote regelmaat doe. Niet omdat ik het ermee eens ben, maar juist omdat de afwijkende mening zorgt voor discussie en dus tenminste op niveau 1 moet blijven zitten.
Misschien moeten we hier eens denken over een wachttijd van enkele weken voordat je het recht hebt te modereren. Of dien je tenminste zelf een topic ingezonden te hebben voordat je mee kunt doen. Kortom, het instellen van een ongetwijfeld discutabele grens die moet zorgen voor meer kwaliteit in de moderatie.
Ik stel ook vast dat het moderatiesysteem niet kan werken bij mensen die een account openen om iets weg te modereren en dan met andere accounts doordiscussieren.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
Ben het denk ik helemaal met je eens. Voorbeeld: wat doet een reactie als deze op 0 en de reactie daarop notabene op 1 inzichtvol?

[ Voor 10% gewijzigd door bszz op 05-09-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb de draad doorgenomen en meld bij deze alleen dat ik wat lapmiddelen heb toegepast. Er zijn idd enkele hoge scores omlaag gezet maar zeer veel betogen omhoog gegooid. Of je het met DRM eens bent of niet, als je een verhaal van 2 A4's typed heb je alles op een rijtje gezet (dus ook de tegens) en dan verdien je gewoon een +4, soit.

Blijven er echter voor mij 3 opmerkingen over:
1) Ik heb nu een mismoderatie gezien (en verder niets) waar ik mij zorgen over maak. Daar zal ik botoo over niet al te gek lange tijd mee lastig vallen, maar deze was zo opmerkelijk...... :/

2) Ik zie nu dat in DRM-draden echte zinvolle discussies losbarsten met mensen die idd met inhoud advocaat van het geld spelen. Ik neem mij bij deze voor om naast CPU/GPU nieuws de DRM -draden consequent door te nemen. Ik moet namelijk echt zeggen dat ik goede inhoudt op een +1-overbodig heb teruggevonden wat echt veeeel te mager is. Juist de discussie is leerzaam voor mensen. Ook hier zal ik achter de schermen feedback voor geven.

3) Het moderatie-systeem is idd aan discussie onderhevig (duh) maar bij deze wil ik lezers en lurkers op dit forum wel zeggen dat zodra er inderdaad de indruk bestaat dat ze serieus met modereren bezig zijn en regelmatig hun neus hier laten zien...... laten we zeggen dat betrokken users heeeeel snel een PowerMod-pet kunnen krijgen.

Maar ergens gaat mij van het hart dat DRM inherent fout is, net zoals Bush een gegeven is maar waar je niet blij hoeft te zijn. Ik heb iTunes-muziek en na 4 windows-crashes kan ik de muziek op slechts 1 PC nog afdraaien zonder problemen...de Mac. Dankzij DRM zijn andere machine's uitgesloten (alhowel createf branden en teruggrabben geen probleem is, ouwe zakken als ik hebben toch al verklote oren).