[2000/2003] Tool voor beheer van meerdere printers*

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een tool waarmee ik de settings van meerdere printers tegelijk kan aanpassen. Ik loop nu steeds vaker tegen erg vreemde settings aan die dan op meerdere printers tegelijk verandert moeten worden. Met de hand is dit een vreselijk irritant werk.

Enige wat in de buurt komt in Windows' print migrator. Maar daarmee kan ik geen settings veranderen. Tevens blijkt dat deze tool (v2.0 tenminste, v3.1 moet ik nog proberen) ook mijn printers sloopt (zowel bron als doel)...

Kent er iemand een tool waarmee ik dus meerdere printers tegelijk kan instellen?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het over? Gaat het hier verder over dezelfde printer driver op al deze printers? :)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Het gaat om Windows 2000 en 2003.
Wat ik wil is een manier om meerdere printers van dezelfde settings en/of driver te voorzien.

• elevator
  • Niet online

elevator

En waarom geef je geen antwoord op mijn laatste vraag? ;)

Iig - als het dezelfde drivers zijn kan je met PrintUi de /Ss en /Sr switches dit doen :)

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Sorry, het gaat niet om eenzelfde driver voor alle printers. Maar meerdere printers hebben dezelfde driver.

Ik heb even wat gespeeld met PrintUI met behulp van deze pagina.
Via de /Ss parameter kan ik wel de settings van een bepaalde printer opslaan maar ik kan die settings dan niet via /Sr bij een andere printer inladen. Ik kan alleen de settings restoren van de printer waarvan ik oorspronkelijk de settings had opgeslagen.
Erg jammer want hiermee had ik wel mijn doel kunnen bereiken.

[ Voor 67% gewijzigd door Deddiekoel op 05-09-2006 13:28 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Hmm, wat gebeurt er dan als je die settings probeert te laden in een andere printer? Normaal gesproken - mits het dezelfde driver is - zou dit theoretisch moeten werken denk ik :P

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Wat ik heb gedaan als test is twee keer dezelfde printer geinstalleerd op dezelfde IP-poort met dezelfde driver en settings. Daarna heb ik van printer 1 de setting geexporteerd en geprobeerd ze te laten in printer 2. Hierbij krijg ik een popup dat de handeling niet voltooid kan worden...

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Is er anders wellicht een Java API waarmee je met (windows) printers kunt praten? Java is nl. de taal die ik het beste beheers dus daarmee moet eventueel zelf iets moeten kunnen maken...

• elevator
  • Niet online

elevator

Java gaat dit standaard niet kunnen - worm enzo :P

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je handmatig de registry structuur exporteert en importeert (HKLM\System\CurControlSet\Control\Print\Printers\[printernaam\*) maar dat zou ik alleen doen als je dit op een test omgeving doet :)
Pagina: 1