LCDproc mp3- en dvd-client

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik ben bezig met m'n mp3 machine vanaf 0 opnieuw in te richten met Gentoo.
Ik zoek daarvoor nog bepaalde programma's die ik eigenlijk nog niet echt kan vinden.
Er draaien een aantal standaard daemons op die noodzakelijk zijn wil ik alles kunnen bedienen met de afstandsbediening.

Om te beginnen uiteraard Lirc. Ondersteuning hiervoor is geen probleem en software die geen directe ondersteuning ervoor heeft is alsnog gemakkelijk aan te sturen met o.a. keyboard emulatie.

Maar net zo belangrijk is LCDproc, omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een monitor/tv om m'n speler te kunnen bedienen. Er zit een 4x20 lcd schermpje dat altijd goed heeft gewerkt in combinatie met Winamp en de plugin van Markus Zehnder. Nu moet het hetzelfde gaan werken onder linux.
Ik ben daarvoor opzoek naar mp3-spelers die overweg kunnen met LCDproc en daarbij een menu-structuur via de LCD kunnen aansturen.

Tot nu toe heb ik 2 pakketjes gevonden die dat zouden kunnen, namelijk irmp3 en mp3sb.
Ik ken beide pakketten niet en ze zijn helaas niet aanwezig in de Gentoo tree (waar ik toch graag zoveel mogelijk aan vast wil blijven houden).

Wie kent deze programma's? Of weet andere mogelijkheden? Het mag ook onder X draaien (xmms bijv), aangezien deze pc ook dvd's moet gaan afspelen en de enige mogelijkheid daarvoor voor mij Xine is, zolang mplayer geen menu's ondersteund en ik vast zit aan 1 van beide voor m'n dxr3 kaart.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10
Kort maar krachtig, zie een eerdere post van mij: Japie_17 in "[debian]Configureren standalone mp3 spel..." Hopelijk kun je daar eerst mee uit de voeten :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Klinkt goed (volgens mij had ik deze ook al eens eerder gezien...) maar zit helaas niet in Portage... Ik heb nu ook Zinf geïnstalleerd, die werkt onder X, eens kijken hoe de LCD-aansturing daarvan is...

Het liefst zou ik trouwens een LCDd/grafische client hebben, welke dus op het LCD dezeflde info toont als op de monitor/tv alleen met grotere en uitgebreidere velden. Bijvoorbeeld een playlist van 10 regels, waar de lcd aan de eerste 4 toont en menu's op het LCD in bijv pop-up style op het scherm.

Zo zou ik hem kunnen bedienen zonder tv, maar voor wat extra gemakt eventueel met wat duidelijkere menu's via de tv kunnen werken (eigenlijk hetzelfde als vroeger de videorecorders al deden)

[ Voor 55% gewijzigd door deepbass909 op 05-09-2006 09:32 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik zoek trouwens ook nog iets vergelijkbaars om dvd's te kunnen spelen.
Dus een de software moet op een lcd-display hoofdstuk, tijd, taal, etc kunnen laten zien.

Om het nog iets lastiger te maken moet de speler ook nog eens de DXR3/Hollywood+ kaart ondersteunen. Ik ken er op het moment 2 (mplayer en xine), maar mplayer ondersteunt geen menu's en xine geen LCDproc.....

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
heeft er echt niemand een idee?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan je niet zelf iets compileren en het vervolgens laten opnemen in het pakketjessysteem van Gentoo? Onder Debian-systemen is iets dergelijks in ieder geval wel mogelijk via - als ik het goed heb - `checkinstall`.
Pagina: 1