Blauwe waas bij prints epson r220

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Als ik foto's print op mijn r220 hebben ze een blauwe waas. Foto's zijn genomen met een Canon 300d zonder filter.

Open ik zo'n foto in Adobe Photoshop 7 zijn de kleuren goed(working space in sRGB profile). Open ik hem in Corel Photopaint 8 zijn ze blauw pas na omzetten naar RGB zijn de kleuren natuurgetrouw(print blijft wel een blauwe waas houden.

In Photopaint zie ik de ware afdruk bij openen bestand. In de printerinstelling heb ik ook een rgb profiel gekozen. Dit helpt dus niet.

Is er trouwens veel verschil tussen een Hoya UV SHMC en HMC ?(digital)

Iemand ?

Imac, PS3, HP Pavillion

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 12:47
je kan ook onder advanced bij printerinstellingen de blauwtonen omlaag gooien, dat al geprobeerd ?

Anders zou ik calibreren / nozzlecheck / printerhead cleanen oid maar es proberen.

mijne gaf meteen na het installeren al perfecte printjes, dus als je volledig default print zou het goed moeten zijn, anders is et goed mogelijk dat je printer gewoon een foutje heb

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AI0003 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:06:
Is er trouwens veel verschil tussen een Hoya UV SHMC en HMC ?(digital)
SHMC heeft iets meer lagen (12) coating dan HMC , maar volgens mij merk je dat verschil nauwelijks. Ik gebruik zelf zowel SHMC als HMC filters.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:33

Barrycade

Through the...

Iets meer informatie is wel nodig: gebruik je origineel papier, originele inkt? Die zaken kunnen juist problemen opleveren. Ik heb prima resultaten bij origineel (canon) papier op mijn Pixma maar op Kodak papier moet ik echt mijn instellingen wijzigen anders zien de kleuren er niet uit.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42

Zoefff

❤ 

Ik heb een sterk twijfelmomentje of ik dit topic nu naar OH of naar FGW moet verplaatsen. In FGA hoort het in ieder geval níet thuis ;)

Toch maar naar FGW, aangezien ik het gevoel heb dat dit eerder een bewerkings- danwel kleurprofielissue is dan een hardwareissue.

Plaats bijvoorbeeld eens een (stukje) van een foto dat met een blauwwaas uit je printer komt? :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik heb precies hetzelfde met mn canon i450 :(
Heb het geprobeerd met foto's van mn olympus camedia en mn panasonic fz7 (onbewerkte foto's) vanaf verschillende pc's met de goedkoopste inkt en fotopapier die ik kon vinden :P
Het is vooral goed te zien bij donkere gedeeltes in foto's.
Heb er helaas nog geen oplossing voor gevonden :(
Pagina: 1