kpn/planet ellende

Pagina: 1
Acties:
  • 632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-02 20:51

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Dikke ellende op dit moment dus.
Ik zal van start gaan....

Tot mei huurde ik altijd een bovenverdieping in een groot huis.
Met de verhuurders niks mis.
Ik mei gingen deze verhuizen, en ik had de mogelijkheid het hele huis te kopen, tevens van de bovenverdieping mijn kantoor gemaakt.

Ik had samen met de vorige bewoners een adsl pakket van planet (advanced), zij betaalden het KPN gedeelte, en ik het planet gedeelte.

Nu ze dus vertrokken zijn en ik het hele huis heb, wil ik nieuwe telefoonnummers, zei hebben die van hun niet meegenomen.

Dus ik bel Planet/kpn (ik bel het nummer van planet, maar krijg dus kpn ervoor)

Goedendag ik wil graag nieuwe telefoonnummers, maar ik kan geen dag zonder internet, vanwege mijn bedrijf blah blah.
kpn/planet het nakijken, werd moeilijk
Maar... de beste oplossing was dus, een NIEUW abbo aanvragen op het zelfde adres (het huis is voorbereid op meerdere kantoren, en kan maximaal 12 lijnen naar binnen krijgen), en op het moment dat dat aangesloten was, het andere abbo opzeggen.

Kortom, ik hou het huidige abbo nog 1 a 2 maanden aan, kpn/planet verstrekt mij op het huis een 2e abbo met nieuwe telefoonnummers (internetplusbellen advanced)
En ik kan dan het andere abbo opzeggen.
Dus ik zeg.... PRIMA! ik vind het best.
Een aantal weken later brief, dat dat dus niet kan, want er mag van opta maar 1 adsl per huisadres.

Weer gebeld, ok. een betere oplossing. planet zet het abbo om naar, adsl zonder vaste aansluiting, en op het moment dat ik dat heb, kan ik via het handige planet menu dat abbo weer omzetten naar internetplusbellen.
Ik vind het prima, een paar weken zonder huistel is geen probleem, zo lang ik maar internet heb.
Op de planet site volg ik langzaam de gebeurtenissen, bestelling opgeleverd. blah blah.
1 opdracht is nog "Pending"

Dus vanmiddag planet eens bellen waarom dat is.
De aardige man aan de lijn verteld dat dit erg veel redenen kan hebben en dat er niets aan de hand is
ik kom dus met hem in gesprek, en probeer te verifieren dat dus als mijn lijn daadwerkelijk is omgezet naar een adsl zonder vaste aansluiting dat ik zelf dat weer om kan zetten naar internetplusbellen...

Dan komt het, Dit kan dus NIET volgens de aardige man.
HUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar jullie hebben dit zelf gedaan omdat het juist kon.
Neeee. zegt die man, ers staat hier niets over in de computer.
Maar eh, ik krijg straks adsl zonder vaste aansluiting, en dat kan ik NIET omzetten naar internetplusbellen???

"nee dus, u moet dan nieuwe telefoonnummers aanvragen, en op die nummers een nieuw adsl abbo aanvragen, en deze opzeggen, maar aangezien u nieuwe nummers aanvraagt, betaald u wel eerst een jaar door aan kpn voor het nummer, voordat het word omgezet, tevens begrijp ik ook niet dat u zegt dat wij dit voor u gedaan hebben, dit staat niet in de computer"

ik: Ja maar iemand heeft dat toch omgezet of laten omzette"n? "ja, maar met wie heeft u gesproken, ons of kpn?"
Ja hoe weet ik dat, ik bel dat nummer

Maar goed, hij kon mij niet verder helpen, en ik zit straks met een abbo die ik niet wil.
Gelukkig heb ik helemaal nergens voor "hoeven" tekenen.
Dus kan altijd nog zeggen dat ik dit niet wilde.

Maar wat is nu een goeie oplossing.

Ik wil dus een goeie internetverbinding.
Ik wil bellen via internet, en dan internetplusbellen voor 89 euro in de maand, trekt mij wel!
En ik kan geen dag zonder internet.

Wat is nu de oplossing hiervoor?
Bij zowel planet als kpn krijg ik continu ongeinteresseerde nietswetende helpdesk medewerkers ervoor die mij nooit iets duidelijk kunnen maken.

Ik wil gewoon nieuwe telefoonnummers, lekker snel internet, en voor de rest geen gezeik.
Wereld. waarom ben je zo moelijk.
Wat moet ik doen?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 22:14
Abbo bij de lokale kabelboer nemen en Planet opzeggen ?

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de service van planet tot nu toe. dus ik hoop eigenlijk dat dit aan KPN ligt O-)

anyway, kan je als je zo'n ongeïntereseerde medewerker aan de lijn hebt niet om een 2e lijns medewerkervragen? meestal hebben die gasten een scherm voor zich en bij problemen die hun niet kunnen oplosssen of begrijpen wordt je doorverbonden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

redwood schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:52:
Goedendag ik wil graag nieuwe telefoonnummers, maar ik kan geen dag zonder internet, vanwege mijn bedrijf blah blah.

Ik wil dus een goeie internetverbinding.

En ik kan geen dag zonder internet.
Misschien offtopic, maar waarom neem je in hemelsnaam een consumentenlijn, als je aangeeft dat je vanwege je zaak, geen dag zonder internet kunt? Sluit dan in hemelsnaam een zakelijke verbinding af, met een SLA op de verbinding.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Als ik het goed begrijp is je situatie momenteel als volgt:
Je hebt nog een vaste aansluiting met bijbehorende telefoonnummers (ISDN?) en daarbij ADSL. Je wilt nieuwe telefoonnummers en als het even kan wil je IPB.

Een paar dingen die _niet_ kunnen (in ieder geval in de praktijk):

1. Een nieuwe IPB aanvragen met een nieuw telefoonnummer naast je huidige alreeds bestaande telefoonnummer/adsl. Waarom dit altijd fout gaat is niet helemaal duidelijk. Bij de aanvraag van een normale telefoonlijn kan de desbetreffende medewerker (in mijn ervaring gaat dit bij de primafoon meestal goed, bij andere kanalen wil het wel eens fout gaan) de nog vrije ader selecteren. Bij een invoer van IPB blijkt niemand in de mogelijkheid te zijn om de juiste ader voor een nieuw abbo te kiezen, dus wordt de order in jou geval altijd afgeketst omdat er al een ADSL op de lijn zit.

2. ADSL met vaste aansluiting kun je niet omzetten naar een adsl abbo zonder vaste aansluiting. Hoe de eerste meneer hier bij kwam is me een raadsel.

Wat kun je wel doen? Als ik het goed begrijp wil je gewoon nieuwe telefoonnummers en vervolgens je abbo omzetten in IPB. Je kunt twee dingen doen:

1. Je moet even uitzoeken wie de contractant is van de huidige vaste aansluiting, het KPN deel dus. Waarschijnlijk staat hij nog op de naam van de mensen die weg zijn. Je moet de telefoonlijn vervolgens via een contractsovername formulier (hebben ze bij de primafoon) op je eigen naam laten zetten. Vervolgens bij de primafoon/klantenservice een nummer wijziging aanvragen voor je vaste lijn. Vervolgens kun je je ADSL van planet gewoon laten omzetten naar een IPB abbo en je nieuwe nummers daarnaar toe meenemen.

Hiervoor betaal je kosten voor contractsovername (50 euro) en voor het wijzigen van je telefoonnummers (moet je even opzoeken/navragen).

2. Je vraagt naast je huidige telefoonlijn nog een nieuwe telefoonlijn aan, een normale PSTN. Nadat deze het doet (binnen 5 werkdagen) kun je op deze nieuwe lijn IPB aanvragen. Nadat IPB het doet en je gewone lijn is omgezt naar IPB kun je extra nummers aanvragen voor IPB. Vervolgens kun je je oude telefoonlijn en ADSL opzeggen.

Let wel, volgens mij moet je, als de oude telefoonlijn nog op de naam van de mensen staat die weg zijn, hen de telefoonlijn laten opzeggen. Dat kun je niet zelf doen. Zelfde geld voor de ADSL.

Hiervoor betaal je eenmalige aansluitkosten voor je telefoonlijn van 50 euro.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36

joker1977

Tweakert

[b]Morgoth schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:11Een paar dingen die _niet_ kunnen (in ieder geval in de praktijk):

1. Een nieuwe IPB aanvragen met een nieuw telefoonnummer naast je huidige alreeds bestaande telefoonnummer/adsl. Waarom dit altijd fout gaat is niet helemaal duidelijk. Bij de aanvraag van een normale telefoonlijn kan de desbetreffende medewerker (in mijn ervaring gaat dit bij de primafoon meestal goed, bij andere kanalen wil het wel eens fout gaan) de nog vrije ader selecteren. Bij een invoer van IPB blijkt niemand in de mogelijkheid te zijn om de juiste ader voor een nieuw abbo te kiezen, dus wordt de order in jou geval altijd afgeketst omdat er al een ADSL op de lijn zit.
Een shared-line aanvragen gaat prima, ZOLANG er geen ADSL op een aderpaar staat dat naar de IS/RA van de klant gaat.
2. ADSL met vaste aansluiting kun je niet omzetten naar een adsl abbo zonder vaste aansluiting. Hoe de eerste meneer hier bij kwam is me een raadsel.
Idem. Technisch kan het wel, maar administratief kan het niet bij de KPN. Niet zonder verlies van het ADSL-signaal iig. ;)
Wat kun je wel doen? Als ik het goed begrijp wil je gewoon nieuwe telefoonnummers en vervolgens je abbo omzetten in IPB. Je kunt twee dingen doen:

1. Je moet even uitzoeken wie de contractant is van de huidige vaste aansluiting, het KPN deel dus. Waarschijnlijk staat hij nog op de naam van de mensen die weg zijn. Je moet de telefoonlijn vervolgens via een contractsovername formulier (hebben ze bij de primafoon) op je eigen naam laten zetten. Vervolgens bij de primafoon/klantenservice een nummer wijziging aanvragen voor je vaste lijn. Vervolgens kun je je ADSL van planet gewoon laten omzetten naar een IPB abbo en je nieuwe nummers daarnaar toe meenemen.

Hiervoor betaal je kosten voor contractsovername (50 euro) en voor het wijzigen van je telefoonnummers (moet je even opzoeken/navragen).

2. Je vraagt naast je huidige telefoonlijn nog een nieuwe telefoonlijn aan, een normale PSTN. Nadat deze het doet (binnen 5 werkdagen) kun je op deze nieuwe lijn IPB aanvragen. Nadat IPB het doet en je gewone lijn is omgezt naar IPB kun je extra nummers aanvragen voor IPB. Vervolgens kun je je oude telefoonlijn en ADSL opzeggen.

Let wel, volgens mij moet je, als de oude telefoonlijn nog op de naam van de mensen staat die weg zijn, hen de telefoonlijn laten opzeggen. Dat kun je niet zelf doen. Zelfde geld voor de ADSL.

Hiervoor betaal je eenmalige aansluitkosten voor je telefoonlijn van 50 euro.
Wat je ook kunt doen is IPB aanvragen op een huidig nummer (indien ISDN --> Hoofdnummer). Er vindt dan een HOP plaats van ADSL --> DDSL. Vervolgens, als je IPB hebt, word je analoge (ISDN) abo afgesloten. Zodra je dan geporteerd bent, vraag je via Telefoniebeheer van Planet een nieuw VoIP-nummer aan. Daarna koppel je dat nummer op TEL2. Vervolgens haal je het 1e, originele nummer (Vanaf ISDN/PSTN meegenomen) uit je VoIP installed base. Voilla ;)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
joker1977 schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:45:
Een shared-line aanvragen gaat prima, ZOLANG er geen ADSL op een aderpaar staat dat naar de IS/RA van de klant gaat.

Idem. Technisch kan het wel, maar administratief kan het niet bij de KPN. Niet zonder verlies van het ADSL-signaal iig. ;)
Precies wat ik zeg :P. Wat betreft dat laatste punt, volgens mij heeft dat er mee te maken dat adsl zonder vaste aansluiting wel een zogenaamd dienstnummer heeft (wat feitelijk gewoon een telefoonnummer is, maar je kunt er alleen niet mee bellen). Je ADSL kan niet, en inderdaad is dat natuurlijk iets 'administratiefs' niet iets wat fysiek onmogelijk zou zijn, zomaar losgekoppeld worden van dat dienstnummer en aan een ander telefoonnummer worden gekoppeld.
Wat je ook kunt doen is IPB aanvragen op een huidig nummer (indien ISDN --> Hoofdnummer). Er vindt dan een HOP plaats van ADSL --> DDSL. Vervolgens, als je IPB hebt, word je analoge (ISDN) abo afgesloten. Zodra je dan geporteerd bent, vraag je via Telefoniebeheer van Planet een nieuw VoIP-nummer aan. Daarna koppel je dat nummer op TEL2. Vervolgens haal je het 1e, originele nummer (Vanaf ISDN/PSTN meegenomen) uit je VoIP installed base. Voilla ;)
Ik weet niet zeker over IPB op het huidige nummer aangevraagd kan worden. Dit kan alleen indien de topicstarter ook de contractant is van het huidige nummer, en dat betwijfel ik. Zover ik weet moet de aanvrager van IPB altijd dezelfde zijn als de contractant van het nummer waarop je het aanvraagd. Dit heeft ermee te maken dat je met een aanvraag van IPB op een bestaand telefoonnummer je ook gelijk een akkoord geeft voor de opzeggeing van het huidige abbo, en dat mag natuurlijk alleen de contractant van dat nummer doen.
Anders is dit inderdaad een nog betere oplossing :).

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

euhmmm
Je kunt toch altijd een 2e lijn aanvragen bij op je bestaande lijn? 2e aderpaar bedoel ik dan...

Vraag je op die nieuwe lijn je IPB aan en zeg je je oude lijn op... moet toch kunnen?

Tevens hoor ik van verschillende mensen dat je bij KPN bij de ene medewerken vanalles voor elkaar krijgt en bij de andere medewerker dat het totaal niet kan :/
Das wel beetje vreemd zeg maar....

[ Voor 34% gewijzigd door RammY op 06-09-2006 00:43 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Het is niet mogelijk om op een tweede aderpaar een tweede ADSL signaal te krijgen. Punt. Je krijgt dan overspraak op de kabel en twee verstoorde ADSL signalen. Geen van tweeën werkt dan nog en netto schiet niemand er iets mee op.

TS geeft aan dat zijn pand 12 (best veel) binnenkomende lijnen kan hebben. In theorie dus 12 isra's , dus zal (maar kwaad is helaas al gedeeltelijk geschiedt) er op een andere binnenkomende lijn een nieuw produkt geleverd kunnen worden. Denk dan aan KPN IPB of een analoge lijn welke TS dan kan opschakelen met ADSL naar keuze, al dan niet met VoIP.
Ben wel eens met ? dat het, als het om zakelijk gebruik gaat, TS beter OfficeDSL of een zakelijke aansluiting bij provider naar keuze nemen kan met een voor hem acceptabele SLA. Als er dan iets onderuit gaat, kun je terugvallen op de SLA en ook eventuele gevolgschade verhalen. Bij consumenten wordt het geleverd As Is en als er uitval is, wordt er "goedkoper" gewerkt om het opgelost te krijgen. Onnodig om te vermelden dat zakelijke aansluitingen meestal duurder zijn als consumentenvarianten, hoewel ik meende dat zakelijk IPB niet eens erg veel duurder is bij KPN. Voor info, bel 0800 0403 (zakelijke markt KPN) .

Ja, ik ben kpn medewerker (zie profiel) maar zie deze post, weet ook van alternatieven B)

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Heb nu met kpn gebeld, wie nu daardwerkelijk opdrachten heeft gegeven.
En die zeggen weer planet, en planet zegt kpn!

Hoe dan ook, heb nu meerdere malen met beide partijen gesproken, en ik kom er niet uit met ze.
Heb al een 2e lijn aangevraagd en ook zij begrijpen niet dat dit uberhaubt in werking gezet had kunnen worden.

Ik laat nu zowel kpn als planet opzeggen, heb de vorige bewoners gebeld dat ze de aansluiting kunnen opzeggen.

Ik haal vanmiddag een kabel (essent) kastje op, en neem dan maar het goedkoopste abbo, om in ieder geval de downtime te overbruggen, als dit alles klaar is, en ik dus geen lijn heb, zal ik iets nieuws aanvragen.
Gelijk maar een 20mbit lijn, incl telefonie.

Denk dat dit de enige goeie oplossing is.

Betreffende een business account, WIL ik wel.
Maar de lieve mensen van kpn/planet zijn niet eens instaat eerst maar eens iets om te zetten.
dus weg met die zooI!
Ik ben overigens wel altijd goed tevreden geweest over planet, maar door dit hele gebeuren toch wat minder.
Als ze nu aan de lijn gezegd hadden dat het gewoon niet mogelijk was, klaar.

Maar goed...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

redwood schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:46:
Betreffende een business account, WIL ik wel.
Maar de lieve mensen van kpn/planet zijn niet eens instaat eerst maar eens iets om te zetten.
dus weg met die zooI!
Dus omdat de helpdesk van een consumenten-verbinding je een verkeerd advies gegeven hebt, weiger je om naar een professionelere helpdesk en verbinding te gaan. :?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 06 september 2006 @ 13:30:
[...]
Dus omdat de helpdesk van een consumenten-verbinding je een verkeerd advies gegeven hebt, weiger je om naar een professionelere helpdesk en verbinding te gaan. :?
Nee, omdat als een helpdesk een advies geeft, ongeacht of het consument of business is, wat fout is, mij niet schriftelijk of op wat voor manier dan ook in kennis hebben gebracht om mijn abbonnement om te zetten, mij nergens voor hebben laten tekenen, op de hoogte hebben gebracht of wat dan ook!
De helpdesk had mij natuurlijk ook kunnen adviseren naar een zakelijke verbinding over te stappen, maar dat wil ook niet, aangezien het niet mogelijk is de boel te veranderen!

Het is niet voor mij belangrijk of ik een business of consument aansluiting heb, en je hebt misschien ook niet goed gelezen.
In eerste instantie was een consumenten aansluiting voldoende, ik wil alleen de boel omzetten, en heb ook aangegeven naar een zakelijk aansluiting ivm, btw e.d.!

Dat daarna zowel de medewerkers van planet als van kpn (wat overigens WEL een zakelijk abbo is) er een potje van maken, is niet mijn schuld maar wel mijn probleem als klant zijnde.

Ook kunnen ze mijn geen goeie oplossing bieden, en zowel planet als kpn doen alsof hun neus bloed.

Ik ben maar een simpele klant met een paar vragen aan de helpdesk/verkoop afdeling, als zij mij daarna een "passend" advies geven, en daarna zonder enig ter op hoogte stelling de boel in werking zetten, dan is het niet meer mijn verantwoordelijkheid!

Dus kortom, inmiddels reden genoeg niets meer met planet of met kpn te doen toch?
Dus opzeggen die boel, en wat anders aanvragen, danwel consument of zakelijk.
Hoe dan ook, ik blijf een betalende klant, en of je nou 3e rangsheldeskmedewerkers in dienst neemt of niet, een bedrijf blijft altijd verantwoordelijkheden houden aan zijn klanten!

[ Voor 4% gewijzigd door Redwood op 06-09-2006 18:06 ]

Verwijderd

Een aantal weken later brief, dat dat dus niet kan, want er mag van opta maar 1 adsl per huisadres.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Er kan 1 adsl per IS/RA zijn. Dus per huisadres is onjuist.
(Heb wel eens mensen gezien met 2 PSTN lijnen + adsl (1 zakelijk en 1 privé))

my god... bel 0800-0403 voor info een zakelijk abb.

edit: sorry, dit was overbodige info

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 21:02 ]

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:59:
my god... bel 0800-0403 voor info een zakelijk abb.
wat een minimale uitspraak.... heb je het topic wel gelezen?

Op welk gebied ben ik nu niet duidelijk, alles staat erin.

KPN en PLANET krijgen het NIET voor ELKAAR!

Het lukt ze allemaal nu net helemaal niks.
Mijn abbo word omgezet, en planet zegt door kpn, en kpn zegt door planet!
Ik kan geen ander abbo aanvragen, ik kan geen zakelijk laten plaatsen helemaal niks!
omdat kpn zegt dat planet iets omzet, en planet zegt dat kpn iets omzet!
Ik kan dus niet eens omzetten naar zakelijk omdat mijn huidige opdracht pending is!
Maar niemand weet waaopm en hoelang dat duurt

Mijn abbo is op dit moment PENDING om omgezet te worden naar adsl zodner vaste telefoon, en geen hond weet precies waarom, ik wel om dat volgens de klantenservice van planet dit nodig was om IPB aan te vragen, met NIEUWE nummers!
en nu weet niemand meer iets.

Ik wil geen zakelijk abbo meer van kpn of aanverwant.ik zeg zelfs al dat het topic over is, aangezien ik de boel opzeg en wat anders neem, waar klanten wel geholpen kunnen worden.

Verwijderd

waarschijnlijk had je dat: "sorry, dit was overbodige info" niet gelezen..

Ik had idd een aantal dingen gemist.. maar goed.. als er niets gedaan kan worden dan is het idd beter om ergens anders heen te gaan..

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 21:17:
waarschijnlijk had je dat: "sorry, dit was overbodige info" niet gelezen..

Ik had idd een aantal dingen gemist.. maar goed.. als er niets gedaan kan worden dan is het idd beter om ergens anders heen te gaan..
Ha idd. excuus ik was je net ff voor!!

Na het is dus een drama, ik wilde ook ff opzeggen, na meer als 50 minuten in de wacht te hebben gestaan bben ik maar gaan hangen, en aan het eten begonnen!

Morgen een nieuwe dag!

Verwijderd

redwood schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:41:
[...]

Ha idd. excuus ik was je net ff voor!!

Na het is dus een drama, ik wilde ook ff opzeggen, na meer als 50 minuten in de wacht te hebben gestaan bben ik maar gaan hangen, en aan het eten begonnen!

Morgen een nieuwe dag!
Heb je dan echt met die zakelijke figuren van KPN gebeld op 0403? zo te horen niet namelijk, want die krijgen redelijk wat voor elkaar. Onafhankelijk of planet nou wel of niet mee werkt.
Zowieso is in jouw geval veel gebeurd, wat misschien simpeler was op te lossen, maargoed, ik zou zeggen vermaak je even bij de kabelboer...
Pagina: 1