Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ALT tekst op nieuws berichten in Stucky's

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
In Non-Windows Operating Systems staan een aantal stuckies met nieuwe berichten.
Okee, maar als ik de muis over die icon hover staat er: Nieuwe berichten. Maar ondanks het een Stucky is, is het dan een idee om ter verduidelijking van te maken: "Stucky | Nieuwe berichten"

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je ziet in principe toch al aan de andere kleur dat het een Stucky is :?

De hover tekst die je ziet is volgens mij de tekst die verklaart wat er gebeurd als je op die link klikt :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Hm, bot gezegd is dat wel misbruik van de alt-tag, die er (volgens mij) voor textbrowsers is. De alt-text moet dan dezelfde info geven als het plaatje. Maar dat is overigens alleen in theorie, hoeveel mensen gebruiken er nog Lynx? :P

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Sommigge mensen hoveren vaak over 'onbekende' icons als ze o.a nieuw op dit forum zijn...
En zo weten ze dat het een stucky is...
Een beetje Vakwerk Faq-werk leidt wel tot de betekenis dat Users ook mogen reageren :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 21:54

Zoefff

❤ 

Mja, het is wel consistent met de rest van de topicicoontjes. D.w.z., er wordt geen gebruik gemaakt van de alt-tag om precies te beschrijven wát voor topic het is, maar alleen om aan te geven of er nieuwe danwel geen nieuwe berichten zijn. Dat geld voor alle topictypes, faq / sticky / stucky / alias / normaal / gesloten. Waarschijnlijk een bewuste keuze? :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:37:
Hm, bot gezegd is dat wel misbruik van de alt-tag, die er (volgens mij) voor textbrowsers is. De alt-text moet dan dezelfde info geven als het plaatje. Maar dat is overigens alleen in theorie, hoeveel mensen gebruiken er nog Lynx? :P
AW_Bos bedoelt het title-attribuut want daar komt die tooltip ook vandaan, als alt-attribuut gebruiken we bijvoorbeeld [*] voor een gewoon topic met nieuwe berichten (inderdaad voor text-browsers). In die zin zou het toevoegen van topic-type in de title wellicht ook wel gerechtvaardigd zijn, maar dan enkel voor de afwijkende topictypes (FAQ, Sticky, Stucky).

Zoefff: kijk eens goed wat voor alt-attributen we gebruiken (naast de title):
[faq]
[sticky]
[stucky]
[*]
[closed]

;)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 04-09-2006 23:51 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Volgens mij geldt dat voor stickies al.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:51:
Volgens mij geldt dat voor stickies al.
Je moet niet afgaan op de behavior van een browser als IE die onterecht alt-attributen ook als tooltip laat zien indien een title-attribuut afwezig is.

Intentionally left blank

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 21:54

Zoefff

❤ 

Hm verdomd crisp, dat was me niet opgevallen (ik deed alleen display without styles, en de topicstatussen zijn gewoon plaatjes i.p.v. background-images). Het zou dan wel een nette oplossing zijn om dat ook in de title te verwerken, lijkt me op deze manier een kleine moeite :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1