☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Je ziet in principe toch al aan de andere kleur dat het een Stucky is 
De hover tekst die je ziet is volgens mij de tekst die verklaart wat er gebeurd als je op die link klikt
De hover tekst die je ziet is volgens mij de tekst die verklaart wat er gebeurd als je op die link klikt
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Hm, bot gezegd is dat wel misbruik van de alt-tag, die er (volgens mij) voor textbrowsers is. De alt-text moet dan dezelfde info geven als het plaatje. Maar dat is overigens alleen in theorie, hoeveel mensen gebruiken er nog Lynx?
Sommigge mensen hoveren vaak over 'onbekende' icons als ze o.a nieuw op dit forum zijn...
En zo weten ze dat het een stucky is...
Een beetje Vakwerk Faq-werk leidt wel tot de betekenis dat Users ook mogen reageren
En zo weten ze dat het een stucky is...
Een beetje Vakwerk Faq-werk leidt wel tot de betekenis dat Users ook mogen reageren
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Mja, het is wel consistent met de rest van de topicicoontjes. D.w.z., er wordt geen gebruik gemaakt van de alt-tag om precies te beschrijven wát voor topic het is, maar alleen om aan te geven of er nieuwe danwel geen nieuwe berichten zijn. Dat geld voor alle topictypes, faq / sticky / stucky / alias / normaal / gesloten. Waarschijnlijk een bewuste keuze?
AW_Bos bedoelt het title-attribuut want daar komt die tooltip ook vandaan, als alt-attribuut gebruiken we bijvoorbeeld [*] voor een gewoon topic met nieuwe berichten (inderdaad voor text-browsers). In die zin zou het toevoegen van topic-type in de title wellicht ook wel gerechtvaardigd zijn, maar dan enkel voor de afwijkende topictypes (FAQ, Sticky, Stucky).Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:37:
Hm, bot gezegd is dat wel misbruik van de alt-tag, die er (volgens mij) voor textbrowsers is. De alt-text moet dan dezelfde info geven als het plaatje. Maar dat is overigens alleen in theorie, hoeveel mensen gebruiken er nog Lynx?
Zoefff: kijk eens goed wat voor alt-attributen we gebruiken (naast de title):
[faq]
[sticky]
[stucky]
[*]
[closed]
[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 04-09-2006 23:51 ]
Intentionally left blank
Je moet niet afgaan op de behavior van een browser als IE die onterecht alt-attributen ook als tooltip laat zien indien een title-attribuut afwezig is.Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:51:
Volgens mij geldt dat voor stickies al.
Intentionally left blank
Hm verdomd crisp, dat was me niet opgevallen (ik deed alleen display without styles, en de topicstatussen zijn gewoon plaatjes i.p.v. background-images). Het zou dan wel een nette oplossing zijn om dat ook in de title te verwerken, lijkt me op deze manier een kleine moeite
Pagina: 1