Heb een tweedehandese HP Omnibook 6000 en heb er een paar maanden lekker gewerkt. De laatste maanden doet zich het probleem voor dat hij zich op een gegeven moment in een keer afsluit, een power shutdown dus, d.w.z. alsof je de stekker er in een keer uittrekt of alsof hij kortsluiting zou maken. Ik heb geen originele cd's of iets dergelijks en dat ding draait op XP service pack 2. De power shutdown doet zich zowel voor als ie een kwartier aan het draaien is, maar gebeurt ook als ie een uur aan het draaien is. Het is een P3 en heeft 256mb werkgeheugen. Niemand kan er achterkomen en eerlijk gezegd die laptopreparatie-winkels daar heb ik geen zin in, omdat dat ding toch al oud is, laat staan of de euvel verholpen wordt.
Nu is mij wel opgevallen dat bij het opstarten de fan gaat draaien en je vervolgens de fan nooit meer hoort...zou het dus aan de fan kunnen liggen. Ik draai geen overdreven dingen op de laptop: slehcts surfen en af en toe word (niet eens spelletjes!).
Wie herkent dit probleem? Wat zou de oplossing zijn?
Nu is mij wel opgevallen dat bij het opstarten de fan gaat draaien en je vervolgens de fan nooit meer hoort...zou het dus aan de fan kunnen liggen. Ik draai geen overdreven dingen op de laptop: slehcts surfen en af en toe word (niet eens spelletjes!).
Wie herkent dit probleem? Wat zou de oplossing zijn?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 23:11 ]