Toon posts:

Apple geschiedenis

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mods: ik heb geen flauw idee waar ik zo'n vraag kan stellen dus dan maar in het meest relavente topic
Ik heb een paar dagen geleden de film Pirates of the silicon valley gezien.
Op het einde zeggen ze dat MS een deel van Apple bezit.

Als dat waar is waarom word er dan moeilijk gedaan over het ontwikkelen van software voor apples.
1988 kreeg MS die

Wat is er nou waar
of bezitten ze pas een deel na 1988?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jij zou toch ook geen software maken die op je eigen platform draait voor de "concurent" ?

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Aangezien Microsoft Apple van faillisement heeft gered, lijkt me dit een zeer aannemelijk argument.

• holoX
  • Laatst online: 09:31
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Computer
kijk daar eens, staat veel over de geschiedenis van apple.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:11:
Mods: ik heb geen flauw idee waar ik zo'n vraag kan stellen dus dan maar in het meest relavente topic
Ik heb een paar dagen geleden de film Pirates of the silicon valley gezien.
Op het einde zeggen ze dat MS een deel van Apple bezit.

Als dat waar is waarom word er dan moeilijk gedaan over het ontwikkelen van software voor apples.
1988 kreeg MS die

Wat is er nou waar
of bezitten ze pas een deel na 1988?
Ten eerste, verplicht leesvoer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Computer
http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs
http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Gates
http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS
http://en.wikipedia.org/wiki/PowerPC
http://en.wikipedia.org/wiki/X86

Ten tweede. Waar heb je 't in vredesnaam over. Er wordt helemaal niet moeilijk gedaan over het ontwikkelen van software voor Apple. Apple draait z'n eigen besturingssysteem; MacOSX, en daar word software voor geschreven door verschillende bedrijven zoals Adobe en Microsoft. Microsoft heeft inderdaad een deel van Apple in haar bezit, maar dit betekend niet dat er direct zeggenschap van Microsoft bij Apple heerst. Verder bestaat er zoiets als marktwerking enzo. Ga er maar eens wat over lezen.

Overgens heb je het over 1998, niet 1988. Op het eind van de film zie je de keynote die Jobs gaf toen hij voor de eerste keer bij zn terugkomst bij Apple een toespraak gaf op de WWDC.

Alsjeblieft, ga toch eerst eens op onderzoek uit voordat je van die rare vragen stelt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Matias op 04-09-2006 22:37 ]

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:09
matiasjansen schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:32:
[...]
Microsoft heeft inderdaad een deel van Apple in haar bezit
Ik vind het niet terug op Wikipedia, maar: had, denk ik toch…?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• Johnny
  • Laatst online: 12-02 16:16

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Microsoft heeft Apple nodig om features van af te kijken voor hun nieuwe versies van Windows :P

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Haha daar hebben ze niet alleen Apple voor.
Vooral de opensource dev. zijn populair bij de MS afdeeling: Bekijk en Kopieer.

@blaxje Je bedoel dus dat Apple eigenlijk de strijd al verloren had en er toen weer boven op werd geholpen door MS zelf?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:03:
@blaxje Je bedoel dus dat Apple eigenlijk de strijd al verloren had en er toen weer boven op werd geholpen door MS zelf?
Ik wil daar eigenlijk wel eens wat bronnen van zien :) Ik kan me iets dergelijks absoluut niet herinneren van de verschillende boeken die ik heb gelezen over Apple's geschiedenis...

Liege, liege, liegebeest!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

cailin_coilleach schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:48:
[...]

Ik wil daar eigenlijk wel eens wat bronnen van zien :) Ik kan me iets dergelijks absoluut niet herinneren van de verschillende boeken die ik heb gelezen over Apple's geschiedenis...
Het was wel zo dat in 1997, toen Apple bijna bankroet was, er een deal is gesloten met Microsoft, waarbij Microsoft onder andere voor 150 miljoen dollar aan aandelen heeft gekocht. Dit heeft denk ik, naast de leiderschap van Steve Jobs, ertoe geleid dat Apple er weer bovenop is komen. Zie ook de keynote van Steve Jobs op de Macworld 1997 in Boston.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
In 1997, toen een G3 geleverd werd in een blanco bruine doos met een klein beetje piepschuin zonder ook maar enige bescherming om de computer heen en TB + muis + snoerkabel er gewoon in gefikkerd werd (geen apart doosje) en op de doos met pen op een sticker geschreven stond wat erin zat.

Goeie ouwe tijd :+

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
cailin_coilleach schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:48:
[...]

Microsoft heeft veel hulp geboden in de tijd dat IE Apple's main browser werd e.d.

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Van apple-history.com:
Jobs' presence was known almost as quickly as NeXT was acquired. The degree of Jobs' "expanded role" soon became quite clear. With no CEO and Apple Stock lower than it had been in 5 years, there were many decisions to be made, and not much time to make them. Jobs began to make striking changes in the structure of Apple, including the canceling of the Newton spin-off. (The Newton was discontinued several months later.) The time and place for the most ground breaking announcements, however, would be MacWorld Boston in August 1997.

Jobs, who by now was being referred to as "interim CEO," made the keynote speech, and spoke of the company's upcoming aggressive advertising campaign, upcoming new Macs, and Rhapsody. He also announced an almost entirely new Board of Directors, including Larry Ellison, CEO of Oracle. But he saved the best for last. In a ground breaking decision, Jobs announced an alliance with Microsoft. In exchange for $150 million in Apple Stock, Microsoft and Apple would have a 5-year patent cross-license and, more importantly, a final settlement in the ongoing GUI argument. Microsoft agreed to pay an unreleased sum of additional funds to quiet the allegations that it had stolen Apple's intellectual property in designing its Windows OS. Microsoft also announced that Office '98, its popular office package, would be available for the Mac by years end
Waarschijnlijk een iets grotere deal achter gesloten deuren...

[ Voor 17% gewijzigd door Hexley op 06-09-2006 17:06 ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toen Microsoft $150 miljoen aan aandelen van Apple in bezit kreeg verdween er een hapje uit het Apple logo. Voorheen was het logo gewoon een complete appel.

Echt waar hoor! :')

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Hexley: bedankt... De keynote wilde bij mij thuis niet goed spelen, dus dit helpt enorm :)

Iets wat ik niet wist... Mijn dank!

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1