Toon posts:

[2000] Alle gebruikers van AD een font instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk hier is een verzoek binnen gekomen om gebruik te gaan maken van het corporate font dat we hebben gekregen. Het is de bedoeling dat iedereen binnen het bedrijf deze fonts zal gaan gebruiken.

De gebruikers staan op dit moment ook in verschillende groepen, het gaat om zo'n 300 gebruikers denk ik icm zo'n 20 groepen. Is het mogelijk om in 1 keer iedereen deze 9 tal fonts te geven zodat deze beschikbaar is binnen MS Word/Outlook ed... Gebruikers zijn op dit moment namelijk niet toegestaan om fonts te installeren op hun systeem.

Iemand mogelijk een oplossing ervoor? Thx :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:28
uhm
je hangt in het login script een copy actie?

copy f:\fonts\*.ttf c:\windows\fonts\ ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
razorhead schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:09:
uhm
je hangt in het login script een copy actie?

copy f:\fonts\*.ttf c:\windows\fonts\ ?
jammer dat users dat dus niet mogen :P

maw: scripten met vbs en runas gebruiken om de copyslag te draaien.

of je mikt alle computernamen in een .txt file en zet dan om 02:00 alle pc's met wol aan en kopieerd dan alles naar \\%computername%\c$\windows\fonts

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:12:
[...]

jammer dat users dat dus niet mogen :P

maw: scripten met vbs en runas gebruiken om de copyslag te draaien.

of je mikt alle computernamen in een .txt file en zet dan om 02:00 alle pc's met wol aan en kopieerd dan alles naar \\%computername%\c$\windows\fonts
300 pc's namen ff in een txt file zetten... uhmz, kheb wel iets beter op te doen op dit moment. We hebben ook een Novell server er nog naast draaien als tweede server, de Novell overruled ook de login scripts die worden gemaakt op de Windows server. Dus denk dat ik eigenlijk meer moet kijken naar iets waarin ik met Novell een oplossing kan vinden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:16:
300 pc's namen ff in een txt file zetten... uhmz, kheb wel iets beter op te doen op dit moment.
Pfff.
Export van je PC OU naar tsv en beetje Excel klooien > klaar.
Dan een for %i in <txt> do reuteldereutel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
[...]

300 pc's namen ff in een txt file zetten... uhmz, kheb wel iets beter op te doen op dit moment. We hebben ook een Novell server er nog naast draaien als tweede server, de Novell overruled ook de login scripts die worden gemaakt op de Windows server. Dus denk dat ik eigenlijk meer moet kijken naar iets waarin ik met Novell een oplossing kan vinden.
exporteren uit je AD... niet met de hand 8)7 (of uit je NDS)
* Zwelgje vraagt zich af of de TS wel echt een 'automatiserings' medewerker is ;)

backslash32: highfive :w

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Werk zeker wel in de automatisering ;) ben alleen nog niet super bekend met AD (mijn collega is hier meer bedreven in maar ik probeer een oplossing te bedenken)

Probleem is dat ook pc's om 2:00 'snachts gebruikt kunnen worden.Werk in een bedrijf dat 24 uur per dag doorgaat. Bovendien is het hier op dit moment half 5 'smiddags ;) Zoals ik al eerder zei, Novell overuled de windows login script. Het k*tte is dat een andere collega alleen maar toegang heeft tot Novell en die zit op een andere lokatie op dit moment en is ook niet echt bereikbaar. Leuk als hij beloftes maakt naar andere collega's dat iets zo geregeld kan worden...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zwelgje :w

Oh en gebruik dan ook de Office 2003 ADM templates.
Computer Config > Admin Templates > Office 2003 > Miscellaneous :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Fonts copieeren naar je Fonts folder is niet genoeg - ze worden op dat moment niet geregistreerd en dat is lastig :)

Een manier om ze te laten registreren is trouwens heel simpel - gewoon je fonts folder openen ("start %windir%\fonts") maar toch is dat weer een extra stap die je niet moet vergeten :P

Persoonlijk zou ik proberen een MSI te maken die je fonts installeert (kijk bv. eens naar http://users.cyberone.com.au/dbareis/makemsi/add_fonts.htm) en deze te assignen via danwel Novell danwel AD - je PCs zullen dan netjes hun fonts op hun PC krijgen :)

Verwijderd

[...]

300 pc's namen ff in een txt file zetten...
pffff ben jij nou beheerder? ooit van dns/wins/ad exporteren gehoord?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 13:07:
[...]

pffff ben jij nou beheerder? ooit van dns/wins/ad exporteren gehoord?
Nope ik ben niet DE beheerder hier :) Ik ben een medewerker van systeembeheer. Ik heb zelf nog niet al te veel ervaring met AD, bovendien werk ik nu hier 2 weken, en probeer een oplossing te vinden voor dit probleem. Mijn collega's zijn ook druk bezig met andere zaken, en ik kijk of hier misschien iemand een makkelijke oplossing weet. Mijn collega's wist ook niet zo 1 2 3 niet een oplossing voor dit probleem. Ik zal kijken idd of ik een MSI kan maken, dat zal misschien het handigste zijn. Misschien dat ik die MSI dan ook weer naar Corporate kan sturen dat ze die in het vervolg moeten gaan gebruiken als ze de fonts opsturen....

Thx voor jullie input tot op heden
Pagina: 1