Zyxel Prestige 650R: UPnP probleem

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik draai nu al bijna 3 jaar op een Demon DSL Express lijntje en mijn Zyxel Prestige 650R (wat een tweedehandsje was van V&A) draait nu ook al bijna 2 jaar volcontinu.

Maar nu heb ik al sinds het kopen van het ding een klein probleem...

Als ik UPnP aanzet ("Enable the UPnP service") en de optie om configuratie-wijzigingen erbij aanzet ("Enable users to make configuration changes through UPnP") word ik totaal uit de admin interface geschopt. Telnetten naar de router gaat nog wel maar voor een korte periode, daarna loopt ook de telnet in de soep en moet ik het maar doen met een hard reset. Misschien vanwege een enorme massa UPnP verkeer dat van het Internet zou komen als een beveiligingslek, dat weet ik dan niet zeker.

Ik wil graag mijn UPnP kunnen gebruiken om wat makkelijker poorten te kunnen forwarden dan elke keer met die 10 slotjes in het formulier te puzzelen. Vooral met bepaalde software (IRC, DC++, MSN) is het wel handig.

Is er iemand anders met een vergelijkbaar probleem en is er een oplossing voorhanden? Als ik nu op mijn router Google kom ik niet verder dan een paar sites in het Spaans of Italiaans die het ding nog te koop aanbieden.

(Tevens wist ik dat er een commandline optie in de modem was om loopback aan te zetten, kan iemand daar wat opheldering over geven?)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:45
Stoney3K schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:50:
(Tevens wist ik dat er een commandline optie in de modem was om loopback aan te zetten, kan iemand daar wat opheldering over geven?)
Dat upnp-probleem kan ik niet mee helpen, maar de rest:
Command line mode: 'ip nat loopback' voor de status, 'ip nat loopback on' om aan te zetten.

En kijk hier: http://www.zyxel.nl/support/z155.html om te zien hoe je de instelling definitief kan maken, voor als de spanning een keertje wegvalt.